Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ulkomaalaisia kavereita? Mistä maista?

Vierailija
03.01.2014 |

Haluaisin itsekin tutustua hirveästi ulkomaalaisiin ihmisiin, vaikka heidän kotimaassaan tai täällä Suomessa, mutta en oikein tiedä mistä lähtisin liikkeelle.

Missä olette tutustuneet ulkomaalaisiin kavereihinne?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monesta eri maasta, joten en nyt lähde listaa laatimaan. Tutustunut olen lähinnä yhteisten mielenkiinnonkohteiden kautta. 

Vierailija
2/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun melkein kaikki kaverit on ulkomaalaisia, monesta eri Euroopan maasta. Tosin olen täällä itsekin ulkomaalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranilainen ystävä.

Vierailija
4/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sen olevan helppoa näin internetin aikakautena? Minulla ainakin on ulkomaisia kavereita enemmän kuin kotimaisia.

Tosin minä lasken nettikaveritkin kavereiksi. Monet heistä olen livenä tavannutkin, ja parhaimmat tuntenut yli kymmenen vuotta.

Vierailija
5/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, monista eri maista. Olen tutustunut työn kautta, olen duunissa kansainvälisessä firmassa. 

Haluaisitko tutustua ihmisiin ihan vaan sen takia että he ovat ulkomaalaisia, vai onko muita kriteereitä? 

Vierailija
6/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:15"]

Haluaisitko tutustua ihmisiin ihan vaan sen takia että he ovat ulkomaalaisia, vai onko muita kriteereitä? 

[/quote]Olen ylipäätään kiinnostunut vieraista kulttuureista, näin netissä kirjoittelemalla vaan tuntuu ettei englantini ole tarpeeksi hyvä, ainakaan natiivin kanssa keskusteluun.

Vierailija
7/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin olen tutustunut yön ja harrastusten kautta. Myös sukuun on saatu kansainvälistä vahvistusta:)

Tunnen ihmisiä ainakin Venäjältä, Virosta, Yhdysvalloista, Australiasta ja Thaimaasta.

Älä huoli kielitaidosta! Useimmiten kuulee ulkomaalaisten sanovan, että suomalaiset vähättelevät kielitaitoaan ja sitten puhuvatkin esim englantia ihan hyvin. Emmehän mekään oleta ulkomaalaisten osaavan suomea niin kuin me natiivit.

Vierailija
8/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin olen tutustunut yön ja harrastusten kautta. Myös sukuun on saatu kansainvälistä vahvistusta:)

Tunnen ihmisiä ainakin Venäjältä, Virosta, Yhdysvalloista, Australiasta ja Thaimaasta.

Älä huoli kielitaidosta! Useimmiten kuulee ulkomaalaisten sanovan, että suomalaiset vähättelevät kielitaitoaan ja sitten puhuvatkin esim englantia ihan hyvin. Emmehän mekään oleta ulkomaalaisten osaavan suomea niin kuin me natiivit.

Vierailija
9/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisia, norjalaisia ja amerikkalaisia.

Vierailija
10/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro, Saksa, Ranska, Unkari, Japani, Korea, Turkki, Englanti. Nämä nyt ainakin. Tosin moniin on ajan myötä yhteydet kadonneet, silti he ovat ihan kavereita mielessäni. Opintojen ja vähemmän työn myötä olen tutustunut.

Vierailija
11/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista, Keniasta, Turkista, Israelista, Sakssta ja Hollannista.

Vierailija
12/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja kavereita löytyy mm. Englannista, Puolasta, Nigeriasta, Iranista, Yhdysvalloista, Saksasta, Italiasta, Ranskasta, Espanjasta, Intiasta ja Japanista.

Vierailija
13/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Viro, Espanja, Kreikka, USA, Kanada, Brasilia, Irak, Intia, Nepal, Australia, Uusi Seelanti.

Opiskelemalla, asumalla ja työskentelemällä ulkomailla, maailmalle muuttaneiden ystäviek kautta, jokunen muuttanut Suomeen ja tutustunut täällä.

Vierailija
14/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsi, chile, kanada, ranska, saksa, belgia, britannia, espanja, venäjä, australia.

tutustunut muiden kavereiden, opiskelujen ja töiden kautta.

Vierailija
15/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lähinnä italialaisia, koska olen asunut maassa. Mutta jännästi juuri siellä asuessani tutustuin aluksi paikallisia helpommin muihin ulkomaalaisiin, vaikka puhuinkin kieltä, koska paikallisilla oli pienessä kaupungissa ne omat kuvionsa.  Työkavereina oli onneksi ihmisiä viidestä muusta eri maasta, ja lisäksi tulivat sitten yrityksen ulkomaalaiset tavarantoimittajat ja asiakkaat, joiden kanssa vietettiin vapaa-aikaakin esim. messuilla. Sanotaanko, että tuossa kontekstissä mannerkiinalaiset ja pakistanilaiset olivat hiukan jo liian erilaisia, jotta mitään läheisempää keskustelua olisi syntynyt. Mutta taiwanilaisten kanssa tuli juttuun, ja arabimaailmastakin meillä oli algerialainen asiakas, jonka kanssa kävin kirjallisuuskeskustelua.  Suomessakin moni työkaveri on ollut etnisesti ainakin puoliksi jotain muuta kansallisuutta kuin suomalainen, vaikkei työni olekkaan samalla tavalla kansainvälistä.

Harrastuksien kautta taas olen tutustunut moniin lähinnä pohjoiseurooppalaisiin ihmisiin. Parhaiten on synkannut aina hollantilaisten kanssa, mikä ei ole kai ihan tavatonta. Jo opiskeluaikana tuntui, että Erasmus-vaihdossa - jossa en siis itse kuitenkaan ollut, omalla alalla vaihtokohteet eivät sopineet itselleni -  syntyi paljon suomalais-hollantilaisia pariskuntia. 

Vierailija
16/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksissa, miehen kautta, lapsen kautta, luottamustoimissa, bussissa ja naapurustossa. Venäläisiä, irlantilaisia, englantilaisia, eteläafrikkalaisia, intialainen, ruotsalainen, saksalainen, amerikkal,ranskalainen, valkovenäläinen, ghanalainen ja nigerialainen, skotteja, bretoni ja katalaani, paljon kanadalaisia, bosnialainen, virolaisia toki, ja puolalainen , en jaksa muistaa enää

Vierailija
17/22 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Zoomerang-tili. Sitä kautta olen saanut paljon ulkomaalaisia seuraajia (esim Ruotsista, Norjasta, Saksasta ja Amerikasta jne...) Heidän kanssaan englantia kirjoittelen siellä Zoomerangissa. Yhden numeronkin sain äsken ja hänen kanssaan ollaan viestitelty. Hän on norjalainen. Oikein mukavia ihmisiä.

Vierailija
18/22 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä kommentteja peukutetaan alaspäin?

Vierailija
19/22 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afganistan, viro, venäjä, nigeria ja somalia.

Vierailija
20/22 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereita Pohjoismaissa ja Virossa. Muttei sillei kaverikavereita.

Italiassa on yksi kaveri, jonka kanssa chattaillaan ja ollaan tavattukin useita kertoja. Kävi Suomessakin.

Tavattiin alun perin lomamatkalla - minä perheeni kanssa ja hän kaksin lapsensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän