Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi piiperrämme turhanpäiväisten asioiden parissa, vaikka pitäisi keskittyä ilmastonmuutoksen hidastamiseen

SadSally
10.10.2020 |

Tuoreena äitinä koen tuskaa siitä, että toiset äidit keskittyvät esim. haalimaan lapsilleen kymmenittäin söpöjä vaatteita sen sijaan, että keskittyisivät pienentämään omaa hiilijalanjälkeään. En halua ajatella, millaisen lohduttoman tulevaisuuden tarjoamme jälkipolville.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanhempana äitinä olen siinä samaa mieltä, että vaikka ne pikkiriikkiset vauvanvaatteet ovat kuinka söpöjä, ei niitä pitäisi ostaa yhtään enempää kuin oikeasti tarvitsee. Kohta ne ovat kuitenkin liian pieniä, eikä meidän maapallollamme ole varaa ylimääräisiin pikku- eikä isompiinkaan vaatteisiin.

Mutta se ilmastonmuutoksen vastustaminen pitäisi tehdä niin, ettei lapsi ahdistu siitä. Eli sitä ei pidä tuputtaa lapselle, jolla ei vielä ole mahdollisuuksia vaikuttaa siihen mitenkään, koska vanhemmat päättävät, mitä hänelle ostetaan ja miten paljon tai vähän hänen kanssaan reissataan ja millaisessa kodissa hänen kanssaan asutaan jne.

Oma 9 vuotiaani ahdistuu jo pelkästään siitä, kun kuulee sanan ilmastonmuutos. Tämä sen jälkeen kun he olivat koulussa katsoneet lastenuutisia, joissa kerrottiin mm. Brasilian sademetsien polttamisesta.

Vierailija
2/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️

Vierailija
4/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen jättänyt lapset hankkimatta, Joka vuosi täten säästän maapallon 66 mannertenvälistä lentoa vastaavalta hiilijalanjäljeltä. Sillä voi jo hankkia aika paljon vaatteita ja hankkia aika monta autoa.

Vierailija
5/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaikki vaatteet itselleni ja lapsilleni kirpputorilta jo 25 vuotta, poislukien alusvaatteet ja sukat. Ilmastonmuutoksen pysäyttäminen ei taida olla ihmisen käsissä, mutta luontoa ja ympäristöä meidän on suojeltava.

Vierailija
6/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kauhuelokuva.

Vierailija
7/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös irvokasta kerätä poliittisia irtopisteitä lennättämällä ihmisiä kalliiseen ja korkean hiilijalanjäljen pohjolaan.

8/8 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienennetään hiilijalanjälkeä minkä pystytään. Lapset on oppineet samaan, eivät ostele turhia ja syövät kasvispainotteisesti.

Pihan puut sitovat hiilidioksidia tällä hetkellä noin 1500 kiloa vuodessa ja vuosi vuodelta enemmän. Ei nurmikkoa, vaan kasvavia puita on meidän perheen pieni ympäristöteko.