Ostin uusia vaatteita esikoiselle 250€ arvosta
Hän kun kasvoi yhtäkkiä suuresta osasta vaatteita ulos. Paitoja, housuja, pikkareita, sukkiisia alennuksesta kasapäin. Talvihaalari kirppikseltä ja 2-osainen puku. Vielä pitäisi haalia muutamat sukkikset.
Älytön morkkis tulee aina ostamisesta, vaikka en tajua, miten olisi hirvittävästi edullisemmin päässyt.
Kommentit (17)
Jaa... mä kävin kanssa alessa:
-toppahousut 35
-toppatakki ja villapipo 60
-toppahaalari 53
-alusvaatetta 8
-villavuoriset kumisaappaat 27
Yhteensä ~180€. Jos tuohon vielä ajattelee päälle ne housut paidat jne niin en minä sinuna viitsisi edes tuntea morkkista. Lapsi kuitenkin tarvitsee vaatetta.
Aika halvallahan sinä pääsit, kun ostit tuolla parit talvivaatteetkin. Mulla menee helposti lähes pari sataa, vaikka ostaisin lapselle käytettynä lähes kaikki yhteen kokoon tarvittavat vaatteet. (Ostan ne usein kerralla, joten olen aika hyvin summasta perillä.) Silti päälle tulee aina jotain hankittavaa lisäksi, kuten talvihanskoja, kenkiä, tumppuja, villasukkia, uikkareita yms.
No ei kai sitä kannatta morkkista tuosta ottaa. Lapset kuluttaa rahaa, se on fakta. Vaatteita pitää olla siinä missä ruokaa ja lääkkeitäkin.
Joo en mä tiedä milloin musta on tämmönen tullut. Eikä seuraavaksi tarvi kuin kesäksi jotain sortseja/hameita.
Ap
laita kuvaa haluisin nähdä millasia kivoja ja söpöjä vaatteita oot ostanu <3 :)
Jaa minä ostin juuri lapselle uuden talvitakn 200€.
Näin miehenä ihmettelen miksi. Ainakin kostean ajan ulkoiluvaatteista laadukkaat ja toimivat vaatteet ovat mukavia ja käytännöllisiä. Kyllä minun omatuntoa soimaisi ostella itselle "miesten leluja", jos lapset kärvistelisivät huonoissa rytkyissä. Isompien lasten merkkivaatteet, joissa maksetaan nimestä, ovat sitten toinen asia.
Suosikaa aleja!
Minä teen listat puolikin vuotta aiemmin mitä kokoja voisi alkaa ostelemaan pikkuhiljaa, tottakai ostetaan myös normihinnalla koska aina ei löydy kivoja värejä yms :) Mutta joskus laskin niin, yhden koon vaatteissa säästän yleensä n. 180-250 e :) Haalarit ostetaan aina kyllä Reimalta, Ticketiltä yms, muut vaatteet Seppälä, Lindex, Hm.. Hyviä aleja :) Ja Robinhoodista saa välillä 8 eurolla kahdetkin golleget!!
Riippuu tietty lasten iästä, mitä "sallii" äidin ostaa..
Onneksi oma on vielä 3 :D
Minusta on kiva ostaa lapsille vaatetta, oma äitini vihasi sitä hommaa, kun tosiaan "rahaa menee"..
Just nythän onkin ihan hyvät alet menossa... Ihan tavallisia vaatteita olen ostanut, käyttötavaraa 5v päiväkoti-ikäiselle, valitettavasti ei mitään hurjan söpöä. Tyyliin stokkan verkkokaupasta pitkähihaisia trikoopaitoja 4-9€/kpl ja jotain legginsejä, sitten kyttäsin gapin parasta alea ja laitoin sinne tilauksen. Tänään hain pop:lta sukkiksia -30%. Ens vuoden talvivaatteita taidan alkaa haalia maaliskuun jälkeen.
Mies inhoaa rahan menoa ja piilottelen sitten ostoksia... :/
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:42"]
Mies inhoaa rahan menoa ja piilottelen sitten ostoksia... :/
Ap
[/quote]
Eli ongelmasi ei ollutkaan oma morkkis vaan pihi mies?
Saiturin kanssa lapsia hankkineena olen ratkaissut tämän sillä, että maksatan miehellä harrastuksia ja yhdet kalliit must havet per vuosi (gore-kengät, kunnon haalarit alesta, joku hyvä nettilöytö jos tulee vastaan) ja loput vain ostan. En kerro mistä enkä mihin hintaan, näkeehän se itsekin tuleeko postipaketti Gymboreelta vai huutiksesta. Ja mieskin on oppinut iloitsemaan suloisista vaatteista innostuvan, prinsessavaihetta elävän tyttönsä onnellisesta ilmeestä kun äiti on löytänyt nettikaupasta juuri oikeanlaisen mekon :)
Mä tilaan duuniin lasten vaatteet ja kuljetan vaatekaappiin... Mies tykkää, että lapsilla on siistiä päällä, mut ei sais maksaa mitään...
Tolloja miehiä teillä. Kaikkea pitäisi olla mutta mikään ei saisi maksaa mitään!? Kuvitteleeko ne että tavaroita ilmestyy kotiin tyhjästä? Mutta kyllä sekin on totta että lapset ei ihan niitä kaikkia vaatteita tarvitse joita mammat intoa piukassa ostelee. Tuhlaamiseen pitääkin puuttua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:28"]Tolloja miehiä teillä. Kaikkea pitäisi olla mutta mikään ei saisi maksaa mitään!? Kuvitteleeko ne että tavaroita ilmestyy kotiin tyhjästä? Mutta kyllä sekin on totta että lapset ei ihan niitä kaikkia vaatteita tarvitse joita mammat intoa piukassa ostelee. Tuhlaamiseen pitääkin puuttua.
[/quote]
Niin ja sitten se on aina tulkintaa, mikä on tuhlaamista ja mikä ei :D Yhden mielestä talvihaalarille sopiva hinta on 25€, toiselle 150€ ja kolmannelle siltä väliltä - tai ehkä pitäis löytyä jopa sukulaisilta ilmainen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:28"]
Tolloja miehiä teillä. Kaikkea pitäisi olla mutta mikään ei saisi maksaa mitään!? Kuvitteleeko ne että tavaroita ilmestyy kotiin tyhjästä? Mutta kyllä sekin on totta että lapset ei ihan niitä kaikkia vaatteita tarvitse joita mammat intoa piukassa ostelee. Tuhlaamiseen pitääkin puuttua.
[/quote]
Mulla on tämä miehen koulutus vuosien varrella tuottanut tulosta. Mutta mä en ole koskaan kysynyt miehen mielipdettä, lapsen vaatteet on enempi ilmoitusasia.
Sekin tietysti vaikuttaa miehen lauhtuneeseen mielipiteeseen, että molemmilla on tuloja, säästöjä on kertynyt ja vaikka aleaikaan vaatetta tulee ovesta ja ikkunasta, siinä on kuitenkin järkikin mukana ja katse tulevaisuudessa. Ei kai se muuten olisi koko perheen taloudenhallintaa ja ostosvastuuta mulle jättänytkään, eihän se tyhmä ole :)
Jos mulla mies valittaisi, että lastenvaatteista pitää joskus maksaakin jotakin, saisi heti kontolleen koko lapsen vaatteiden hankinnan. Saisi sitten itse etsiä vaatteet, juosta kaupoissa ja kirppareilla, kysellä kavereilta, etsiä netin kirppareilta ja kytätä aleja. Sekä tietenkin pitää huolta, että lapsella on aina riittävästi ja sopivaa vaatetta.
Mulle ei tule morkkis kun ostan vaatteita lapsille. Niitä on kuitenkin pakko ostaa koska kasvavat ulos vanhoista. Ei tuota summaa kuitenkaan ihan joka kuukausi vaatteisiin mene.