Hermostutko jos sinulta kysytään pystytkö huolehtimaan lapsista?
Jos siis ihan random ihminen naurahtaa ja esim ulkoisen hävityksen perusteella kysyy "pystytkö sä muka huolehtiin lapsista? Noh pyydähän apua ajoissa"
Kommentit (9)
Ei oo kukaan kysynyt. Omat lapseni jo aikuisia. Olin yksinhuoltajana mutta lasten isä oli vahvasti kasvatuksessa mukana ja maksoi lasten harrastuksia, vaatteita ja söi heidän kanssaan. Lapset olivat aina kaksi viikonloppua kuukaudessa isän luona.
Ei ole ikinä kysytty. Mutta jos kysyttäisiin, vastaisin että omani lisäksi myös sinun lapsistasi.
Randomit tuntemattomat ihmiset eivät edes rekisteröidy tietoisuuteeni. Ei sellaisista hermostuta.
En. Sehän on ihan neutraali kysymys.
Kerran sain kovan flunssan, isovahmemmat ja kummit oli matkoilla, jouduin soittaan miehelle töihin että en pysty huolehtimaan, tule kotiin. Hengenahdistus oli jäätävä.
Seuraavana päivänä kaverini toi minulle mehua ja kysyi "kuule pystytköhän sä huolehtiin lapsista". Suuttuako ois pitänyt?
En.
Koska jonkun random "tietäjän" mielipiteet eivät hetkauta. Itse ja varsinkin lapseni tietävät asian parhaiten.
Hermostuisin. Mutta en näyttäisi sitä. Pystyn esim. ensiaputilanteissa (töissä asiakas kaatuu/kotona oma lapsi kaatuu ja veri roiskuu) olemaan viileän analyyttinen ja toimintakykyinen.
Tällaiselle kyselijälle siis vastaisin: "Kyllä, mutta pystytkö sinä huolehtimaan itsestäsi?"
Nämä jotka suuttuutaitaa olla niitä äitejä tai perheitä joilla on oikeesti jotain salattavaa. Lapset lukittu yhteen huoneeseen?
Ulkoisen HABITUKSEN. Puhelin sekoili.