G: Oletko kokenut parisuhteessasi väkivaltaa?
Onko puolisosi tai seurustelukumppanisi kohdellut sinua nykyisessä tai aikaisemmassa parisuhteessasi väkivaltaisesti? Haluatko kertoa asiasta enemmän? Oletko puhunut asiasta kenenkään kanssa omalla nimelläsi? Oletko koskaan vastannut kyselyihin asiasta omalla nimelläsi tai nimettömänä esimerkiksi neuvolassa? Vastasitko rehellisesti näihin kyselyihin?
Kommentit (14)
Olen kokenut. Potkimista, tönimistä, repimistä, kuristamista, tappouhkailua.. Läheisimmät tietää, muille en ole edes näin yksityiskohtaisesti kertonut. Ei ole kukaan kysellyt kun eivät tiedä asiasta. Harmittaa etten heti tehnyt rikosilmoitusta ja eronnut ajoissa, katsoin monta kertaa uudestaan. Vaikea nähdä tilanteen oikeaa puolta ilman kenenkään apua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:36"]
Onko puolisosi tai seurustelukumppanisi kohdellut sinua nykyisessä tai aikaisemmassa parisuhteessasi väkivaltaisesti? Haluatko kertoa asiasta enemmän? Oletko puhunut asiasta kenenkään kanssa omalla nimelläsi? Oletko koskaan vastannut kyselyihin asiasta omalla nimelläsi tai nimettömänä esimerkiksi neuvolassa? Vastasitko rehellisesti näihin kyselyihin?
[/quote]
Ex raiskasi muutamia kertoja, kuristi ja käytti henkistä väkivaltaa. Olen niistä puhunutkin eron jälkeen. Neuvolassa ei kukaan kysellyt perhe-elämän perään sen jälkeen kun vauva-ajan masennuskaavake oli täytetty. Ja silloin ei vielä noita asioita ollut tapahtunut.
Olen.tönimistä, kaatamista maahan, potkimista, pään lyömistä seinään.Suhde loppui lyhyeen.Kerroin mummolleni ja siskolleni.
Olen kokenut. En halua puhua täällä, Kyllä, olen puhunut ammattilaisten ja jopa viranomaisten kanssa. Olen valehdellut monelle taholle vuosia.
En ole kokenut. Ainoat kokemukseni väkivallasta ovat peruskoulun yläasteelta kolmisenkymmentä vuotta sitten. Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että olen onnekas pikku possu.
Mä en kuitenkaan ymmärrä teitä, jotka sanotte, että ette ole kokeneet, KOSKA ette katselisi sellaista miestä tai että koska mies menisi heti vaihtoon. Niin minultakin menisi, mutta eihän se mitään auttaisi, koska siinä vaiheessa olisin jo kokenut väkivaltaa, vai mitä? Kun te vaihtaisitte väkivaltaisen miehen pois, niin olisihan teidän siinä viaheessa tarvinnut jo huomata se väkivaltaiseksi ja olisitte siis jo kokeneet jonkinlaista väkivaltaakin? Nollatoleranssi, jossa ensimmäiseen tapaukseen puututaan heti, tarkoittaa kuitenkin, että se ensimmäinen tapaus oli ja tapahtui. Siksi on epäloogista sanoa, ettei voisi kokea väkivaltaa, koska jättäisi väkivaltaisen miehen. Noin sanoo vain ihminen, joka ei uskalla myöntää totuutta: väkivalta ja kaikki muutkin onnettomuudet VOIVAT osua kenen tahansa kohdalle, sitä ei voi täysin estää vaikka kuinka paheksuisi ja syyllistäisi niiden kohteeksi joutuneita. Jälkeenpäin sitä voi sitten yrittää korjata tilannetta jotenkin tai ainakin selvitä jotenkin, mutta elämä on aina epävarmaa.
Tarkoitetaanko tässä nyt vain fyysistä väkivaltaa, vai myös henkistä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:16"]
Mä en kuitenkaan ymmärrä teitä, jotka sanotte, että ette ole kokeneet, KOSKA ette katselisi sellaista miestä tai että koska mies menisi heti vaihtoon. Niin minultakin menisi, mutta eihän se mitään auttaisi, koska siinä vaiheessa olisin jo kokenut väkivaltaa, vai mitä? Kun te vaihtaisitte väkivaltaisen miehen pois, niin olisihan teidän siinä viaheessa tarvinnut jo huomata se väkivaltaiseksi ja olisitte siis jo kokeneet jonkinlaista väkivaltaakin? Nollatoleranssi, jossa ensimmäiseen tapaukseen puututaan heti, tarkoittaa kuitenkin, että se ensimmäinen tapaus oli ja tapahtui. Siksi on epäloogista sanoa, ettei voisi kokea väkivaltaa, koska jättäisi väkivaltaisen miehen. Noin sanoo vain ihminen, joka ei uskalla myöntää totuutta: väkivalta ja kaikki muutkin onnettomuudet VOIVAT osua kenen tahansa kohdalle, sitä ei voi täysin estää vaikka kuinka paheksuisi ja syyllistäisi niiden kohteeksi joutuneita. Jälkeenpäin sitä voi sitten yrittää korjata tilannetta jotenkin tai ainakin selvitä jotenkin, mutta elämä on aina epävarmaa.
[/quote]
Väkivaltaisen miehen tunnistaa jo kaukaa tietyistä maneereista, eleistä, olemuksesta ja muusta käytöksestä. Siksi olen aina osannut pysyä kaukana kyseisestä ihmistyypistä. Aina.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:16"]
[/quote]
Väkivaltaisen miehen tunnistaa jo kaukaa tietyistä maneereista, eleistä, olemuksesta ja muusta käytöksestä. Siksi olen aina osannut pysyä kaukana kyseisestä ihmistyypistä. Aina.
[/quote]
Höpö höpö. Minä väitän että jos tapaisit mun ex-mieheni, et todellakaan tunnistaisi häntä väkivaltaiseksi.
Olen. Kerroin siskolleni, en muualla. Siskonikaan ei tiedä kaikkea. Väkivalta on loppunut ainakin toistaiseksi, suhde ei. Jos uusi tapaus tulee, eroan.
Olen nykyisen kanssa kokenut lievää väkivaltaa. Tönimistä, kädestä vääntyöä ja kerran löi nyrkillä selkään. En ole kertonut kellekään enkä varmaan kerrokaan. Ainakaan kellekään läheiselle.
En ole kokenut ikinä yhdessäkään parisuhteessa väkivaltaa, en henkistä enkä fyysistä. Enkä kokisi, rikosilmoituksen tekisin ja mies lähtisi välittömästi vaihtoon.
Olen kahdessa kolmesta pitkästä suhteesta. Positiivista on, että tämän nykyisen kanssa se jäi yhteen kertaan 10 v sitten.
Tuo G tuossa alussa.....en vastaa.