Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niinistön kryptinen ja uhitteleva puhe

Vierailija
01.01.2014 |

kukahan oli puheen kynäillyt? hetkittäin kuin suoraan jostain valtsikan oppikirjoista. ihmeellisiä kauhukuvia loi ja sodat ja tuhot piti vetäämukaan, koko maailma muuttuu eikä kunnon uusliberalismin hengessä siihen auta kuin taipua. palvelut on purettava ja kolmas sektori, eli hyväntekeväisyys, hoitaa tarvitsevat. kannattaa äänestää kokoomusta kaikki!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhehan oli erittäin hyvä ja selkeä. Presidentti loi tulevaisuudentoivoa, me selviämme tästä vaikeasta tilanteesta. Ja tärkein viesti oli se, jonka presidentti on usein sanonut: Ihmisten pitäisi välittää enemmän toisistaan, aina pitäisi olla aikaa kysyä toiselta: Kuinka voit, voinko auttaa?

Sen suurin osa meistä on unohtanut. Eikä se vaadi paljon keneltäkään.

Vierailija
2/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koko presidentti-instituutio on täysin tarpeeton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako pientä viherpunikkia noin paljon vieläkin Haaviston häviö? Voi voi sentään..

Vierailija
4/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin harmittaa. ja harmittaa myös se että ihmiset kaivavat omaa kuopaansa äänestämällä kokoomusta. tyhmiä suomalaisia viedään kuin pässiä narussa uskottelemalla, että kokoomuksen äänestäminen tarkoittaa, että on menestynyt. 

Vierailija
5/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienenkö jäänyt paljostakaan paitsi, kun unohtui avata telkkari. Toivottiko se taas siunausta niin kuin vuosi sitten?

Vierailija
6/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa alkaa olla huolestuttavalla tavalla näkyvissä ei-oikeistolaisesti ajattelevien ihmisten nimitteleminen ja vähättely. juuri kuten tässä ketjussa myös "pientä viherpunikkia" -kommentti. ei me eletä missään oikeistolaisessa totalitarismissa täällä. kokoomuksen tyypit ei nyt ihan ymmärrä, että näin itsenäiseen ajatteluun kykenemättömälle ja sivistymättömälle kansalle ei kannata syöttää jotain kansalaissotahenkeä, vaikka se kuinka edesauttaisi omia valtapyrkimyksiä, seuraukset saattaa olla vakavat.

Vierailija
7/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän vihreitä ja olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisten oman aktiivisuuden painottaminen on hyvä asia. Huoltosuhde ON kohta pyllyllään, tarttee tehdä jotain! Joko jostain on karsittava, ihmisten on otettava enemmän vastuuta itsestään ja toisistaan, velkaa on otettava hemmetisti lisää tai löydettävä joku äkkirikastumisen lähde. Tai mielellään näitä kaikkia.

Hyvinvointiyhteiskunta passivoi ihmiset. Odotetaan, että joku jossain haluaa minulle aina hyvää ja entistä parempaa. Näin ei välttämättä enää ole, koska rahat loppuu, jolloin aletaan karsimaan palveluita. Silloin tulee mukaan poliittinen peli ja lobbaus, jossa häviäjiksi jäävät ne, jotka jäivät vaaleissa kotiin nukkumaan tai jotka eivät pitäneet meteliä omien oikeuksiensa puolesta. Reilua peliä ei ole luvassa, nyt kannattaa alkaa suhtautua siten, että on valmis puolustamaan omia etujasi ja alkaa sopeutua ajatukseen, että omat edut tuskin enää tästä paranevat.

Vierailija
8/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 13:34"]

Minä äänestän vihreitä ja olen kuitenkin sitä mieltä, että ihmisten oman aktiivisuuden painottaminen on hyvä asia. Huoltosuhde ON kohta pyllyllään, tarttee tehdä jotain! Joko jostain on karsittava, ihmisten on otettava enemmän vastuuta itsestään ja toisistaan, velkaa on otettava hemmetisti lisää tai löydettävä joku äkkirikastumisen lähde. Tai mielellään näitä kaikkia.

Hyvinvointiyhteiskunta passivoi ihmiset. Odotetaan, että joku jossain haluaa minulle aina hyvää ja entistä parempaa. Näin ei välttämättä enää ole, koska rahat loppuu, jolloin aletaan karsimaan palveluita. Silloin tulee mukaan poliittinen peli ja lobbaus, jossa häviäjiksi jäävät ne, jotka jäivät vaaleissa kotiin nukkumaan tai jotka eivät pitäneet meteliä omien oikeuksiensa puolesta. Reilua peliä ei ole luvassa, nyt kannattaa alkaa suhtautua siten, että on valmis puolustamaan omia etujasi ja alkaa sopeutua ajatukseen, että omat edut tuskin enää tästä paranevat.

[/quote]

Olen toveri kanssasi aivan samaa mieltä. Vaikka äänestänkin kokoomusta ;)

Vierailija
9/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinistö olisi voinut hieman tarkentaa mitä tarkoitti sanomalla että tapahtumassa on vallan uusjako. kenelle valta on nyt sitten menossa? samoin ihmettelen mitä tarkoittaa se, että uusi hyvinvointi on pois vanhasta. omituinen puhe, omituinen mies. 

Vierailija
10/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet kyllä lukenut rivien välistä. Minustakin puhe nimenomaan antoi toivoa vaikka käsittelikin kaiken sen mikä on ihan kaikkien nähtävissä. Meidän on keksittävä pyörä uudestaan ennenkuin hukka vie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme