Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkikohtaus

Vierailija
31.12.2013 |

Millainen on käytännössä paniikkikohtaus?

Luulen, että mulla oli eilen paniikkikohtaus. Menin koneelle jatkamaan koulutehtävää. Edellisen päivän tekstit ei ollut tallentunut. Mies yritti etsiä ja pelastaa niitä, mutta totesi, että olen niin kummallisesti tallentanut tiedoston sähköpostista "vain luku" tilaan ja kirjottanut siihen päälle ja luullut tallentavani, joten mitään ei siis säilynyt.

Paniikki alkoi hiipiä. Aloin itkeä, huutaa, raivota, lyödä nyrkkiä pöytään. Raivoisasti huusin, "miten se voi olla niin? miks se kone ei ilmottanut, ettei se tallenna? miten se voi olla?" Huusin ja itkin hysteerisesti. Tuntui etten voi kontrolloida itseäni. Naapurikin tuli ovelle kysymään, että pahoinpidelläänkö täällä.

Oliko tuo paniikkikohtaus vai mikä ihme hulluus kohtaus?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluuskohtaus. Paniikkihäiriö on hieman toisenlainen, googlaa.

Vierailija
2/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä paniikilta kuulosta, vaan raivokohtaukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:45"]

Hulluuskohtaus. Paniikkihäiriö on hieman toisenlainen, googlaa.

[/quote]

Näin on. Pankiikkikohtaus on sellainen että syke on todella korkea ja on epätodellinen olo, suu kuivuu jne.

Vierailija
4/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä googlannut, mutta kovasti kerrotaan fyysisistä oireista, ei käytöksestä. Lähinnä siis itkin ja huusin paniikissa.

ap

Vierailija
5/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan joskus väsyneenä ja stressaantuneena, kun esim. juuri kouluhommat vastustaa, saada tuollaisia raivareita. Olen myös saanut paniikkikohtauksia, ja ne eivät tunnu ollenkaan samalta. Paniikkikohtauksessa ikään kuin lamaannun kokonaan (ei siis mitään itkua ja huutoa), pää tuntuu aivan sekavalta, pelkään että tulen hulluksi ja haluaisin soittaa ambulanssin. Yleensähän monilla tuo ambulanssinsoitto liittyy olennaisena osana (ensimmäisiin) paniikkikohtauksiin, kun ei tiedetä, mikä on vialla. Eli jos et pelännyt kohtauksen aikana mitään fyysistä tai psyykkistä sairautta, niin ei sinulla varmaankaan paniikkikohtausta ollut. :)

Vierailija
6/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Itsekään en siis oikeastaan epäillyt paniikkikohtausta, mies oli sitä mieltä. Kai se joku väsymys-stressi-kiukkukohtaus oli.

Vierailija
7/7 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi syödä rauhoittavia jos tulee enemmän noita raivokohtauksia. käyppäs lääkärin juttusilla niin saadan lääkitys kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi