Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hammaskiveä poistaa kotona?

Vierailija
09.10.2020 |

Onko olemassa mitään turvallisia tapoja poistaa hammaskiveä kotona? Somessa pyörii noita hammaskivenpoistajia, mutta en oikein usko niiden tehokkuuteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Hanki ultraäänilaite. Samalla lähtee valtimokalkit. En kyl tiedä turvallisuudesta mutta katso että on CE-merkitty.

Vierailija
2/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sähköhammasharjaa, itsellä oli vähän ehtinyt kertyä mutta nyt on hampaat sileitä kuin vauvan pyllyt.

Harjoja saa pilkkahintaan kiinasta ja niissä suomenkieliset tekstit eli samoja joita myydään marketeissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo poistan itse, harpin terävä kärki on loistava väline.

Vierailija
4/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei toki saa yhtä perusteellisesti pois kun suuhygienisti tai hammaslääkäri. Itse sain idean poistaa kotona, kun koirillehan myydään niitä hammaslääkärin instrumentteja millä sitä poistetaan ja jopa ultraäänipoistajia, koska monet haluaa välttää tarpeettomia nukutuksia eläimelle. Joten poistaa alkavat hammaskivet kotona ja lykkää eläinlääkärin putsauksen tarvetta näin. Josskus näkyi ienrajassa vähän russkehtavaa ja rapsuttelin sitten sillä koiran työkalulla pois omatkin hammaskivet, ja hyvin toimi.

Vierailija
5/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poistaa, mutta mene välillä hambilääkärille silti.

Vierailija
6/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei toki saa yhtä perusteellisesti pois kun suuhygienisti tai hammaslääkäri. Itse sain idean poistaa kotona, kun koirillehan myydään niitä hammaslääkärin instrumentteja millä sitä poistetaan ja jopa ultraäänipoistajia, koska monet haluaa välttää tarpeettomia nukutuksia eläimelle. Joten poistaa alkavat hammaskivet kotona ja lykkää eläinlääkärin putsauksen tarvetta näin. Josskus näkyi ienrajassa vähän russkehtavaa ja rapsuttelin sitten sillä koiran työkalulla pois omatkin hammaskivet, ja hyvin toimi.

Ja tarpeeksi monta kertaa kun poistat raudalla niin huomaat hampaiden häviävän kokonaan muutenkin.

Olisiko hyödyllisempää käydä ammattilaisella ja pitää omat hampaat... ja opetella harjaamaan myös ikeniä kevyesti että vetenkierto vilkastuu.

Vierailija
7/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi poistaa, mutta mene välillä hambilääkärille silti.

Heterokin menis....

Vierailija
8/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse paikannut hampaan pikaliimalla ja paikalla.

Terävä metallinen kärki sopii hyvin plakin poistoon.

Itse voi tehdä paljonkin nykyään kun kaikki maksaa.

Kävin näyttämässä paikkaa niin tämä hammaslääkäri kehui paikkaa hyväksi ja halusi ottaa kuvan.

Kävin tarkastuksessa muuten vain ja kyselin että mitä mieltä hän on harrastelijan paikasta.

Olen paikannut muutaman ihmisen hampaat samalla tekniikalla. Ovat laitapuolenkulkijoita.

Käytännössä kaikki näpertely on aika helppoa jos on vakaat kädet ja tekee asiat tarkasti.

Aika paljon ihmiset maksaa hammaslääkäreille. Itsekin ihan säästösyistä jouduin harjoittelemaan asiaa.

T. Itseoppinu hammaslääkäri ja harjoittelija

Vierailija
9/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plakki kovettuu hammaskiveksi 2-3 vuorokaudessa. Eihän sitä edes muodostu, kun harjaa kunnolla illalla (aamupesu on lähinnä "sosiaalinen hengenraikastaja", ethän öisin syö) ja käyttää hammastikkuja ja -lankaa oikealla tekniikalla

Vierailija
10/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarpeeksi monta kertaa kun poistat raudalla niin huomaat hampaiden häviävän kokonaan muutenkin.

Olisiko hyödyllisempää käydä ammattilaisella ja pitää omat hampaat... ja opetella harjaamaan myös ikeniä kevyesti että vetenkierto vilkastuu.

Kannattaa alkaa käydä ammattilaisilla sitten kun heidän palvelunsa hinnat on samalla tasolla kuin kansalaisten keskimääräinen ostovoima :)

Nyt on liian kallista ja kunnallisiin on liian pitkät jonot.

Eli ei rahaa kanneta kaivoon jos sielä on jo rahaa ja omat rahat häviää.

Silloin säästetään ja säästetään kunnes palveluiden hinnat tulee alemmas.

Vierailija
11/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plakki kovettuu hammaskiveksi 2-3 vuorokaudessa. Eihän sitä edes muodostu, kun harjaa kunnolla illalla (aamupesu on lähinnä "sosiaalinen hengenraikastaja", ethän öisin syö) ja käyttää hammastikkuja ja -lankaa oikealla tekniikalla

Hammaskiven muodostumiseen vaikuttaa kylläkin syljen koostumus.

Vierailija
12/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa alkaa käypdä ammattilaisilla sitten kun heidän palvelunsa hinnat on samalla tasolla kuin kansalaisten keskimääräinen ostovoima :)

Nyt on liian kallista ja kunnallisiin on liian pitkät jonot.

Eli ei rahaa kanneta kaivoon jos sielä on jo rahaa ja omat rahat häviää.

Silloin säästetään ja säästetään kunnes palveluiden hinnat tulee alemmas.

Hintaan vaikuttaa hammaslääkärien- ja hygienistien opiskelupaikkojen määrä sekä sitä kautta valmistuneet henkilöt.

Jos halutaan halvempia lääkäri- tai muita terveydenhuollon palveluita, tulisi opiskelupaikkojen määrää lisätä?

Vierailija
13/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä noihin mainitsemiinnen harppeihin ja ultraäänipesureihin menee sama summa, kuin hammaslääkäriin menisi ja homma tulis tehtyä oikein.

Kunnallisella 1 reiän paikkaus ja hammaskiven poisto 50e.

Vierailija
14/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä noihin mainitsemiinnen harppeihin ja ultraäänipesureihin menee sama summa, kuin hammaslääkäriin menisi ja homma tulis tehtyä oikein.

Metallisia hammaslääkärin "raappoja" saa Ebaysta ja muista nettikaupoista muutamalla eurolla. Maalaisjärjen käyttö on tietysti suotavaa, ja esim. Youtubesta voi katsoa, kun ammattilaiset poistavat hammaskiveä.

Eihän vanupuikkojakaan saisi laittaa korvaan eikä hiuksia pitäisi missään nimessä leikata itse kotona eikä ainakaan mitään happohoitoja saa tehdä iholle eikä mustapäitä poistaa itse... Aina pitäisi mennä ammattilaiselle ja maksaa kymmeniä ellei jopa satoja euroja per hoito.

Vierailija
15/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallisia hammaslääkärin "raappoja" saa Ebaysta ja muista nettikaupoista muutamalla eurolla. Maalaisjärjen käyttö on tietysti suotavaa, ja esim. Youtubesta voi katsoa, kun ammattilaiset poistavat hammaskiveä.

Noin juuri, ja se poistaminen on ihan helppoa, ne lähtee yleensä kevyesti, sitä ientä pitää vaan nostaa hieman yleensä. Varovasti ja huolellisesti, niin se onnistuu itsekin. 

Yksi toinen tapa on myös, japanilainen apagardin nanokalsiumtahna poistaa monilta myös hammaskivet, sitä saa esim. dokodemosta, amazonista ja ebaysta. Se premium on ihan hyvä.

Vierailija
16/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin juuri, ja se poistaminen on ihan helppoa, ne lähtee yleensä kevyesti, sitä ientä pitää vaan nostaa hieman yleensä. Varovasti ja huolellisesti, niin se onnistuu itsekin. 

Yksi toinen tapa on myös, japanilainen apagardin nanokalsiumtahna poistaa monilta myös hammaskivet, sitä saa esim. dokodemosta, amazonista ja ebaysta. Se premium on ihan hyvä.

Siis premio-

https://www.amazon.com/Apagard-Premio-toothpaste-nanohydroxyapatite-rem…

Vierailija
17/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voi tulostaa hammasimplantinkin netistä:)

Vierailija
18/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

murtuuko kiille? ikenet verille?

Vierailija
19/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

superliima pikaliimapaikka kirjoitti:

Olen itse paikannut hampaan pikaliimalla ja paikalla.

Terävä metallinen kärki sopii hyvin plakin poistoon.

Itse voi tehdä paljonkin nykyään kun kaikki maksaa.

Kävin näyttämässä paikkaa niin tämä hammaslääkäri kehui paikkaa hyväksi ja halusi ottaa kuvan.

Kävin tarkastuksessa muuten vain ja kyselin että mitä mieltä hän on harrastelijan paikasta.

Olen paikannut muutaman ihmisen hampaat samalla tekniikalla. Ovat laitapuolenkulkijoita.

Käytännössä kaikki näpertely on aika helppoa jos on vakaat kädet ja tekee asiat tarkasti.

Aika paljon ihmiset maksaa hammaslääkäreille. Itsekin ihan säästösyistä jouduin harjoittelemaan asiaa.

T. Itseoppinu hammaslääkäri ja harjoittelija

Haloo! Mitä se paikka- aine on?

Vierailija
20/21 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

murtuuko kiille? ikenet verille?

Ne irtoaa yleensä sillä raapalla niin helposti ettei se kiille murru, ja niin lujaa ei saa koskea kiilteeseen, että siihen tulisi jotain.

Jos itse tekee, niin pystyy myös säätelemään sitä paremmin ettei ikenetkään vuoda. Hyvin varovasti ja huolellisesti, ja youtubessa on tosiaan videoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän