Kaupat auki loppiaisena?
Onko kaupat ja ostoskeskukset jne nykyään auki loppiaisena? Työkaverit sanoivat että ovat olleet sitten viime vuoden, idästä tulevien ostelijoiden takia.
(en vaan muista mitään puhetta viime vuodesta koska olimme mieheni kanssa talvilomalla ja ulkomaanmatkalla silloin).
Kommentit (14)
Mun mielestä Stockat on ainakin 18 saakka auki.
Eivät kaikki kaupat ole auki, mutta Itä-Suomessa ja pääkaupunkiseudulla isot kauppakeskukset ovat melkein kaikki avoinna. Luvat on pitänyt hakea etukäteen, joten ei ole mikään yleinen kauppapyhä, jolloin kaikki saavat olla vapaasti auki.
Vuosi vuodelta enemmän kauppoja on auki. Suomessa on niin paljon venäläisiä turisteja, että mitään järkeä ei olisi pitää kassakoneita kylminä. Pienen kotikaupunkini suurempi hotelli järjestää venäläisille ihan omaa räätälöityä ohjelmaa, ja kauppakeskus on tietenkin auki. Hyvä näin.
Lähikauppakeskustesi aukioloajat voit varmaan katsoa ihan itsekin netistä, mehän emme tiedä missä päin maata asut.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:44"]
Eivät kaikki kaupat ole auki, mutta Itä-Suomessa ja pääkaupunkiseudulla isot kauppakeskukset ovat melkein kaikki avoinna. Luvat on pitänyt hakea etukäteen, joten ei ole mikään yleinen kauppapyhä, jolloin kaikki saavat olla vapaasti auki.
[/quote]
Samoin Oulussa ja Oulun naapurikunnassa Kempeleessä on saatu poikkeuslupa osalle kaupoista.
Lappeenrannassa ja Kouvolassa oli ainakin viime vuonna, juuri noiden venäläisten vuoksi, erikoisluvalla.
Osa on auki, osa ei. Itse olen menossa helsinkiläiseen erikoisliikkeeseen loppiaisena töihin.
Jos ovat saaneet erikoisluvan, niin ovat auki. Käytäntö on erilainen eri puolella Suomea. Jos venäläisiä riittää, niin auki ovat.
Esim Raision Mylly on tulevana loppiaisena auki sunnuntaiaukiolojen mukaan. Viime loppiaisen oli vielä kiinni.
suurin osa on auki. Helsinkiläiset yrittäjät valittivat, kun itä-Suomalaiset kaupat saa olla auki ja he eivät. Viime vuonna jo suurin osa oli auki muuallakin kun idässä.
Pk-seudulla ainaki: Sello, Iso Omena, Kaari ja Itis ovat auki.