Mitä tämä tällainen vatsatauti on?
Jouluaattoiltana aloin lämpöilemään ja seuraavana päivänä hirvee oksettava olo ja maha kipeä. Mitään ei kuitenkaan ole tullut ulos. En pysty vieläkään syömään, kun tulee heti huono olo. Nyt siis viisi päivää makoiltu ja eletty mehulla/hedelmillä. Onko normaalia? Olen raskaana (rv 12) ja alkaa jo huolestuttamaan sikiön ravinnonsaanti.
Kommentit (2)
Samaa mietin, mutta kyllä tämä taitaa kuitenkin vatsatautia olla. Pojalla oli samaan aikaan pari päivää lämpöä ja ripulia ja äitini sairastui eilen rajuun oksennustautiin (olimme samassa joulunviettopaikassa). Minulla on kyllä ollut pahoinvointia reilusti, mutta se oli jo helpottamaan päin ja aattona pystyin vielä syömään mitä vaan, ennen kuin tuli stoppi, ettei mikään mene alas. Outoa vaan tällainen kuiva versio taudista, joka ei meinas millään mennä ohi. Ehkä raskauspahointikin on taas osittain mukana. Ei kai auta muu kuin kärsiä.. Nestettä saan onneksi juotua jonkin verran. Ja minun puolesta tulokas saisi olla vuorostaan tyttö ;)
Ei se siis ole vatsatauti, vaan raskausoire. Jos et saa nesteytettyä itseäsi kunnolla, ja ravintopuoli alkaa pidemmän aikaa olla huono, ota yhteyttä neuvolaan. Jos siis et väkisinkään saa mitään syötyä. Hedelmät on oikein hyvä, saat niistä kuituja, vitamiineja, sokeria ja nestettä. toivottavasti ei kestä kovin kauaa. Ja kuulostaa siltä, että poika tulossa ;)