Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette tee itse perunasalaattia uudeksivuodeksi?

Vierailija
29.12.2013 |

Mikä sinun tekosyysi on?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme syö perunasalaattia uutenavuotena

Vierailija
2/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaton dieetti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi nähdä moista vaivaa. Jos sitä syön, niin ostan valmiina. Sen verran vähän mulla sitä yksinäni menee.

Vierailija
4/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin nro 2:lla, miksi tehdä, kun sitä ei ole tarkoitus syödä uutena vuotena? 

Vierailija
5/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ostaa kaupasta ja tuunata vähän.

Laitan siihen kaupan pottusalaattiin lisää suola- ja tuorekurkkua, mustapippuria ja yrttejä pinnalla ja itselleni laitan vielä jalapenoja...nam!

Vierailija
6/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita niin pientä määrää tehdä. Siitä ostetustakin menee osa roskiin, mihin muuten on kaupoista hävinnyt ne pienemmät satsit? Tosin ei me taideta tortillojen kanssa sitä muutenkaan, joten ei varmaan ostetakaan. 

Vierailija
7/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme syö perunasalaattia, miksi söisimme?

Vierailija
8/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei syö mun tekemää, kokeiltu on. En sit varmaan osaa, on kuulemma pahaa. Kaikki ei oo kokkeja, leivon kyllä pitsat ja leivät itse,

Vierailija
9/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt hyvää reseptiä.

Vierailija
10/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs teen. Siitä tulee hyvää, kun itse laittaa.

rva 43

Vierailija
11/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä sen paremmin uutenavuotena kuin muulloinkaan mitään oksettavia majoneesi"salaatteja". Naurettava nimityskin koko perunasalaatti. Peruna ja majoneesimössö on siis salaatti? Onko majoneesipurkkiin upotettu porkkanakin salaatti?

Uutena vuotena syödään hyvin, mutta en vielä tiedä mitä. Jotain kyllä juhlavampaa kuin mikään helkkarin perunamössö :D Ja vielä einesaltaasta, anna mun kaikki kestää. Mutta ehkä monet sitten kokevat sen perinteiseksi. Eli kotona jo opittu niillä eineksillä juhlapäivinäkin herkuttelemaan, jep jep.

Vierailija
12/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän mieluummin aikaa perheen kanssa, kuin kuorin perunoita. Oma valinta. Miten jotain jaksaa vaivata tämmöinenkin asia.

Vierailija
13/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtynä vaiva on liian iso jos salattia haluaa vain pienen määrän. Lisäksi Lidl:n salaatti on hyvää, joten en viitsi nähdä vaivaa.

Vierailija
14/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:29"]

En ole löytänyt hyvää reseptiä.

[/quote]

Oletko maistanut virolaista perunasalaattia? Virolaiset eivät käytä majoneesia vaan sen tilalla smetanaa. Maustekurkkujen tilalle hapankurkkuja.

Vierailija
15/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:31"]

Meillä ei syödä sen paremmin uutenavuotena kuin muulloinkaan mitään oksettavia majoneesi"salaatteja". Naurettava nimityskin koko perunasalaatti. Peruna ja majoneesimössö on siis salaatti? Onko majoneesipurkkiin upotettu porkkanakin salaatti?

Uutena vuotena syödään hyvin, mutta en vielä tiedä mitä. Jotain kyllä juhlavampaa kuin mikään helkkarin perunamössö :D Ja vielä einesaltaasta, anna mun kaikki kestää. Mutta ehkä monet sitten kokevat sen perinteiseksi. Eli kotona jo opittu niillä eineksillä juhlapäivinäkin herkuttelemaan, jep jep.

[/quote] Rauhoitu!

Sulla katkeaa pian verisuoni päästä tolla vaahtoamisella. Kyse on vaan perunasalaatista, eikä mistään ydinpommista. Ei ne kaupan perunasalaattia syövät ole yhtään sen huonompia ihmisiä kuin sinäkään, joten vedä syvään henkeä ja käy haukkaamassa jotain, että veren sokerit vähän nousee.

Vierailija
16/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen perunasalaattia itse. Siihen tulee sinappiöljykastike, ei majoneesia. Majoneesia en osaisikaan tai viitsidikään tehdä.

Mutta mies tykkää tietyn valmistajan kaupan perunasalaatista, joten sitä ostetaan vähän lisäksi. Eikä edes tuunata mitenkään.

Vierailija
17/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myäds itse, lämmin perunasalaatti. Siihen tulee öljyä ja lihalientä, ei majoneesia. Se on tosi hyvää.

Vierailija
18/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakaa nyt se hyvä resepti tännekin! Voisin kokeilla tehdä.

Vierailija
19/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:31"]

[/quote]

Moukka.

Ei perunasalaattia ole pakko tehdä majoneesiin. Tietäisit, jos tekisit sen itse. Kaprista, purjoa tai kevätsipulia, öljy-balsamico-kastike, ruohosipulia.

Sinusta varmaan kaalisalaattikaan (coleslaw) ei ole salaattia, koska se perinteisesti tehdään majoneesiin.

Vierailija
20/31 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:24"]

Ei huvita niin pientä määrää tehdä. Siitä ostetustakin menee osa roskiin, mihin muuten on kaupoista hävinnyt ne pienemmät satsit? Tosin ei me taideta tortillojen kanssa sitä muutenkaan, joten ei varmaan ostetakaan. 

[/quote]

Mä en ymmärrä, miksi pitää heittää roskiin. Perunasalaatti on hyvää vielä seuraavanakin päivänä, kun on vähän tekeytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme