Mitä tehdä, kun kerrostaloasuntoon tulee tupakansavua?
Meillä 1 v. taapero ja vielä syntymätön vauva. Kiva altistua tupakansavulle jatkuvasti 😔
Tupakointi parvekkeella on kielletty vain uusilta asukkailta. Ei ole tietoa, mistä tuo savu meille tulee. Onko mitään vinkkejä, miten voisin parantaa tilannetta? Emme pysty muuttamaan, sillä itse asiassa juuri muutimme tänne ns. hyvälle alueelle töiden yms. takia, eikä voida heti muuttaa muualle.
Kommentit (40)
Isännöitsijään yhteyttä. Voi olla että ilmanvaihdossa on jotain häikkää ja teille tulee jonkun toisen asunnosta savua. Meillä meni noin kun ilmanvaihto jumahti kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijään yhteyttä. Voi olla että ilmanvaihdossa on jotain häikkää ja teille tulee jonkun toisen asunnosta savua. Meillä meni noin kun ilmanvaihto jumahti kerrostalossa.
Parvekkeella savu on voimakkainta, joten ehkä tulee sitä kautta...Ap
Josko googlettaisit ensin tupakointikielto etkä odottaisi valmiiksi tarjoiltua.
Vierailija kirjoitti:
Josko googlettaisit ensin tupakointikielto etkä odottaisi valmiiksi tarjoiltua.
Ööö??? Tupakointi parvekkeella tai pihalla ei ole valitettavasti kiellettyä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee ulkoa, ei sun heippalapuilla ole mitään vaikutusta. Eikä voi valittaa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee ulkoa, ei sun heippalapuilla ole mitään vaikutusta. Eikä voi valittaa minnekään.
Noh tämä juuri taitaa olla kyseessä...siksi kyselenkin, onko kenelläkään mitään ideoita...Ap
Tuli se savu mistä tahansa, niin valitettavasti heikoilla olet. Tupakoitsijan oikeudet käryttää menee muiden edelle.
Siis miksi parveketupakointia ei saada jo kiellettyä lailla!!!!
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi parveketupakointia ei saada jo kiellettyä lailla!!!!
No niinpä. Millä oikeudella lapsia ei suojella tupakansavulta tässä yhteiskunnassa?
Yrittäisin ottaa yhteyttä isännöitsijään, taloyhtiön puheenjohtajaan, laittaisin vaikka monistetun viestilapun jokaisesta talon postiluukusta sisään, jossa ilmaiset asiallisesti ongelman. Lisäksi vielä ilmoitustaululle lappu. Vaikka anonyymisti.
Kuinka itsekkäitä ihmisiä onkaan olemassa. Eikö ihmiset tajua, että parvekkeella tupakoidessa savu voi mennä muihin asuntoihin. Tupakansavulle altistuminen muuten lisää keskenmenonkin riskiä voimakkaasti.
Jos tiedät kuka tupakoi, niin käy juttelemassa. Selitä asiallisesti ja ystävällisesti tilanne ja pyydä olisiko mahdollista jos voisi käydä pihalla tupakalla.
Itse ainakin tupakoitsijana ottaisin ystävällisen pyynnön paremmin vastaan kuin heippalaput. Jos joku tulee oven taakse pyytämään että voisinko tupakoida muualla kun tupakansavu tulee sisälle ja lapsia asunnossa. Totta kai pahoittelisin ja alkaisin käymään pääsääntöisesti pihalla, ei ole iso vaiva. Jos postiluukusta kilahtaa heippalappu niin riippuen sävystä voisi alkaa vaan vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät kuka tupakoi, niin käy juttelemassa. Selitä asiallisesti ja ystävällisesti tilanne ja pyydä olisiko mahdollista jos voisi käydä pihalla tupakalla.
Itse ainakin tupakoitsijana ottaisin ystävällisen pyynnön paremmin vastaan kuin heippalaput. Jos joku tulee oven taakse pyytämään että voisinko tupakoida muualla kun tupakansavu tulee sisälle ja lapsia asunnossa. Totta kai pahoittelisin ja alkaisin käymään pääsääntöisesti pihalla, ei ole iso vaiva. Jos postiluukusta kilahtaa heippalappu niin riippuen sävystä voisi alkaa vaan vituttamaan.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Ehkä voisin yrittää selvittää, kuka tuo tupakoitsija on! Ap.
Miten sen tupakan savun saa hommattua omaan asuntoonsa ulkoa, itse en ole moista koskaan havainnut vaikka olen kerrostalossa asunut kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että moni ei kuitenkaan uskalla mennä vieraan ihmisen ovelle, kun ei ikinä tiedä mitä sieltä tulee vastaan. Itseänikin hirvittäisi raskaana olevana naisena mennä vaikka isokokoisen miehen oven taakse kyselemään josko voisi lopettaa parveketupakoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen tupakan savun saa hommattua omaan asuntoonsa ulkoa, itse en ole moista koskaan havainnut vaikka olen kerrostalossa asunut kymmeniä vuosia.
Siis ihan tulee pyytämättä sisälle vaikka ovet ja ikkunat on kiinni. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Meille savu tuli aikanaan aina kun tuuletti tai yritti edes vähän pitää ikkunaa auki. Kesällä tuntui, että tupakoitsijat avuivat parvekkeellaan ja savua tuli koko ajan. Asuivat meidän alapuolella ja käry leijaili aina meille!
Nyt asutaan omakotitalossa ja kukaan ei onneksi kärytä!
Huuuda että"soiitan poliiisit ja elinkautinen napsahtaa stnan murhamiehet".
Voisiko esim. heippalapulla vetoaminen auttaa? Ap.