Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 10 vuotta liian iso ikäero sisaruksille?

Vierailija
28.12.2013 |

Onko 10 vuotta liian iso ikäero sisaruksille?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Vierailija
2/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mielessä? Mun ja pikkuveljeni ikäero on 12 vuotta. Naapurissa on nuorimman ja vanhimman lapsen ikäero 16 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille tulee esikoiselle ja vitoselle se 10 vuotta ja kovasti tuo lapsi odottaa vauvaa. Miksi olisi liian iso?

Vierailija
4/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Siskoni on mua 11 vuotta vanhempi eikä tässä ole mitään ongelmaa ollut koskaan. En käsitä näitä kyselijöitä.

Vierailija
5/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. tuo ikäero on pojilamme oikein hyvä. Sopuisa veljespari.

Vierailija
6/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
7/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Lapset kahdessa eri sarjassa mahtuvat meilläkin hyvin saman katon alle. Poikani kaverista tuli isoveli nyt 18-vuotiaana, minusta se on suloista :) Poika hoitaa vauvaveljeään mielellään.

Vierailija
8/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se iso, mutta sisaruksia ne silti on. Sanotaan, että jo viiden vuoden ikäero on niin suuri, että lapsi elää ikäänkuin ainoana lapsena. Sisarussuhdetta ei lapsuudessa synny samalla tavalla kuin pienemmällä ikäerolla. Myös vanhempien elämäntilanne muuttuu viidessä vuodessa niin paljon, että lasten kokemukset lapsuudestaan eroavat jo merkittävästi. Ei siis leikkikavereita, mutta sisaruksia silti. Ehkä aikuisena läheisiä!

Vierailija
9/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos itse hoidat sen nuoremman etkä tee siitä vanhemmasta mitään varavanhempaa itsellesi.

Vierailija
10/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja siskollani on 9 vuotta ikäeroa ja se tuntui kauan isolta ikäerolta eikä varsinaisesti yhteistä tekemistä ollut. Nyt kun olen 35 ja sisko 44 niin olemme todella läheisiä eikä ikäero tunnu missään. Kun olin vähän päälle 20 v niin ikäero alkoi tasoittua. Toki on ihmisistä kiinni että onko sisarukset läheisiä eikä niinkään ikäeroista.

Vierailija
11/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsilla on ikäeroa 14-v

Vierailija
12/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa.. Kun sain pikkuveljen 10vuotiaana olin innoissani ja hoidin mielelläni, hän pysyi mun "vauvana" pitkään ja oli todella vaikeaa tajuta että hän kasvoi isoksi =D Kun muutin pois kotoa "hukkasin" hänet jotenkin, ei nähty tietty enää niin usein jne... Nyt hän on 21v, ja minä 31, ja tutustumme uudestaan jos niin voi sanoa. 

Vierailija
13/18 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 24-, 22-, 17- ja 5-vuotiaat lapset. Mielestäni ikäero ei ole liian iso. Vaikka täytyy myöntää, että kuopuksella on läheisempi suhde vanhimman sisaruksensa niinikään 5-vuotiaan esikoisen kuin omien sisarustensa kanssa. Mutta toisaalta kuopus myös lähtee mielellään yökylään molempien omillaan asuvien sisarusten luokse, erityisesti kuin siellä toisen luona on myös paras kaveri ja vauva.

Vierailija
14/18 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on kaksi lasta, 10 vuotta ei ole liian iso ikäero. Jos kyseessä on suurperhe, silloin 10 vuotta on liian iso ikäero.

Havaintojeni mukaan kaksilapsisissa perheissä sisarukset ovat läheisiä keskenään, vaikka ikäeroa olisikin paljon. Suurperheissä jo 2-3 vuotta on liian iso ikäero ja sisarukset ovat etäisiä toisilleen.

Vierailija
15/18 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Ei yli kymmenvuotiaiden lasten äitien pitäisi enää harrastaa seksiä. Mieti nyt vähän.

Vierailija
16/18 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
17/18 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kaksipiippuinen juttu. Jos vain kaksi lasta, niin ikäero on turhan iso. Minulla ja veljelläni oli 8½ vuotta ikäeroa. Minä lähdin kotoa jo, kun velipoika oli vielä ala-asteikäinen. Koska meillä oli fyysistä välimatkaa niin paljon, ei meille oikein koskaan syntynyt läheisiä välejä. Vaikka emme kovin läheisiä olleetkaan, oli hänen äkillinen kuolemansa tosi kova paikka minulle.

Vierailija
18/18 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.Minulla on 18 -ja 20 vuotta vanhempia sisaruksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme