Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka vievät kaiken tilan - myös somessa

Vierailija
08.10.2020 |

Minulla on ikävästi lähipiirissä muutama henkilö, jotka haluavat olla jatkuvasti esillä. Se väsyttää.

Äitini on yksi heistä. Harvoin hän kysyy miten minulla menee. Sen sijaan selittää omasta elämästään ja juoruista, joita on selkeästi väritetty.

Häntä ei pääse karkuun. Somessa tulee päivittäin uusia kuvia. Hulluinta, että jos en muista/ehdi tykätä näistä, siitä tulee kuittia äidiltäni. Hän miettii ja laskee kuka tykkää päivityksistään. Jos joku ei ole tykännyt muutamaan viikkoon, äiti epäilee että ”tuollakin jotain minua vastaan.”

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Energiasyöppöjä kannattaa vältellä varsinkin, jos on itse vähänkään herkkä.

Vierailija
2/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin miettinyt. Some tuo mukamas aikuisista ihmisistä ihan lapsellisia piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä ihmiset lisääntyvät valitettavasti kovaa vauhtia

Vierailija
4/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa hyvin epävarmalta ihmiseltä. Minulla on myös tällainen sukulainen. Joudun suhtautumaan häneen niin, että on vähän "sairas". Helpottaa tajuta se.

Vierailija
5/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla osittain myös somekäyttäytymisen höperyyttä, ei ymmärretä miten siellä kuuluu olla. Keskustele äitisi kanssa näistä ja kerro, että kaikki eivät vietä aikaa päivittäin somessa tai tykkäile toisten päivityksistä.

Itselleni kävi niin, että eräs vanhempi sukulaisnainen alkoi syyttää minua siitä, kun olin myös miehensä kanssa kaveri facebookissa. Että mitäs peliä teillä on keskenänne :D

Vierailija
6/6 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kuulostaa hyvin epävarmalta ihmiseltä. Minulla on myös tällainen sukulainen. Joudun suhtautumaan häneen niin, että on vähän "sairas". Helpottaa tajuta se.

Itse asiassa suhtaudun äitiini kuin lapseen. Yritän pitää sen aina mielessä, ja sitten on helpompaa. Hän on kuitenkin lopulta aikakypsymätön ihminen