Yksinhuoltajuus ja muutto toiselle paikkakunnalle?
Onko kenelläkään kokemusta, miten onnistuisi yksinhuoltajuus ja muutto toiselle paikkakunnalle. Isä ei hoida kunnolla lapsia mutta ei suostu muuttoon. Lapset on 9 ja 12 ja haluavat asua kanssani.
Kommentit (11)
Jos olet yksinhuoltaja niin sinä päätät mutta jos yhteishuoltajuus niin sitten kannattaa sopia myös miehen kanssa.
En ole yksinhuoltaja mutta sitä tässä mietin että miten sen saisin...
Yksinhuoltajuutta ei saa ellei toinen vanhempi ole täysin kelvoton tai itse suostu luopumaan huoltajuudesta. Tuo kelvottomuuskin on sellainen ettei riitä esim se ettei vanhempi edes tapaa lasta. Täytyy olla jotain vakavaa laiminlyöntiä ja kiusantekoa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuutta ei saa ellei toinen vanhempi ole täysin kelvoton tai itse suostu luopumaan huoltajuudesta. Tuo kelvottomuuskin on sellainen ettei riitä esim se ettei vanhempi edes tapaa lasta. Täytyy olla jotain vakavaa laiminlyöntiä ja kiusantekoa taustalla.
Jos lapset sanoo että haluaa olla mun kanssa ja eivät viihdy isällä silloin kun siellä ovat? Ei riitä? Isä pelaa pleikkaa tai tietokoneella, lapset vetää pelkkää leipää pitkin päivää. Viikonloppuisin isä nousee puolenpäivän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset sanoo että haluaa olla mun kanssa ja eivät viihdy isällä silloin kun siellä ovat? Ei riitä? Isä pelaa pleikkaa tai tietokoneella, lapset vetää pelkkää leipää pitkin päivää. Viikonloppuisin isä nousee puolenpäivän aikaan.
Tuskin riittää. Ei sitä saa vaikka etä ei vuosikausiin edes tapaa lasta. Lähipiirissä tapaus. Vaikka kuinka olisi yksinhuoltaja niin etällä on silti oikeus tapaamisiin ja pelkän leivän syöttämiseen.
12v päättää jo sijaintinsa itse. 9v sitä kuunnellaan. Mutta jos isää ei kiinnosta niin miksi se laittaisi vastaan? Tuskin se ehdointahdoin haluaa vaivaa nähdä jos kerran saa pelata rauhassa ja olla miten haluaa ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
12v päättää jo sijaintinsa itse. 9v sitä kuunnellaan. Mutta jos isää ei kiinnosta niin miksi se laittaisi vastaan? Tuskin se ehdointahdoin haluaa vaivaa nähdä jos kerran saa pelata rauhassa ja olla miten haluaa ilman lapsia.
Sen kun tietäisi... uskon että äitinsä vaikuttaa tähän, joka sitten tietenkin näkisi lastenlapsiaan vähemmän.
12-vuotias ei päätä sijaintiaan itse. Häntä kuunnellaan.
Ei ole lasten etu, että muutat pois isän läheltä. Siitäkin huolimatta, että isä jossain määrin lusmuilee.
Onko kellään kokemuksia että olis tehnyt samalla tavalla?
Ainakin lapsia kuullaan kun ovat jo tuon ikäisiä.