Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka "painostavat" lapsiaan lisääntymään

Vierailija
07.10.2020 |

Tapasin kerran isoäidin, joka valitti, kun hänellä ei ole kuin 4 lastenlasta. Kysyin, kuinka monta lasta hänellä itsellään on. "Kaksi, tietenkin," oli vastaus. En sanonut siiehn mitään, mutta ihmettelin, miten tämä äiti/isoäiti voi vaatia omilta lapsiltaan enemmän kuin mihin oli itse valmis.

Sitten on niitä äitejä, jotka "säästivät viimeisen vauvakuumeensa" sitä varten, että jonain päivänä saa (?) lapsenlapsen. Omia lapsia ei välttämättä ole kuin yksi, korkeintaan kaksi. ja hirveä painostus päällä, että lasten pitäisi nyt toteuttaa tämä äitinsä unelma.

Oma lukunsa on ne äidit (useimmiten heillä on suuri lapsikatras), jotka ovat kokeneet oman äitiytensä kovinkin rankkana asiana, eivätkä halua, että omat lapset, etenkään tyttäret, pääsisivät siinä asiassa yhtään helpommalla.

Tuttavapiirissäni on nuori nainen, joka kärsii mielenterveysongelmista, ja yhtenä syynä on se, että hänen äitinsä painostaa häntä etsimään miestä, jotta voisi hankkia äidilleen lapsenlapsia. Hänen veljillään on jo lapsia, joten en ymmärrä tuota äitiä.

t. nuorten naisten äiti, joka nauttii siitä, kun ei (vielä) ole lastenlapsia

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa kannattaisi katkaista välit mammaan, sitten jonkin ajan kuluttua voi tarkistaa, että onko ääni kellossa muuttunut. Jos ei, niin rinse and repeat.

Vierailija
2/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske pelkästään boomereita. Väänsin kerran pitkän tovin 30v. miehen kanssa mun velaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostusta ja aivopesua on sekin, että lapsen ollessa pieni hänelle jatkuvasti puhuu, että "sitten kun sinulla on omia pikku lapsia" ja niin edelleen. Lapsi ei saa itse muodostaa kuvaa siitä, saako hän lapsia, vaan se syötetään hänelle.

Vierailija
4/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostusta ja aivopesua on sekin, että lapsen ollessa pieni hänelle jatkuvasti puhuu, että "sitten kun sinulla on omia pikku lapsia" ja niin edelleen. Lapsi ei saa itse muodostaa kuvaa siitä, saako hän lapsia, vaan se syötetään hänelle.

Muistan vieläkin miten äiti jaksoi paasata: sitten kun sinäkin saat omia..

Olin jo lapsena ääniyliherkkä minkä vuoksi kärsin pikkuserkkujen perään katsomisesta. Sanomattakin selvää etten lisäänny.

Vierailija
5/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin. Puhuttu paljon kuinka lapsia ei kannata tehdä. Sekin toisaalta hirveän itsekästä, itse teki mutta kokee ettei muiden kannata.

Vierailija
6/6 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toisinpäin. Puhuttu paljon kuinka lapsia ei kannata tehdä. Sekin toisaalta hirveän itsekästä, itse teki mutta kokee ettei muiden kannata.

No jos koet paloa vanhemmuuteen niin tietenkin saat omia. Voihan olla ettei omat vanhempasi kokeneet suurta intoa ryhtyä vanhemmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän