Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ellen Svinhufvud oli hieno presidentin rouva jonka mukaan on kakkukin. Oletteko tehneet sitä?

Vierailija
07.10.2020 |

Aion tehdä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En edes tiedä, millaista se on. 

Vierailija
2/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro resepti meillekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti. Se on gluteeniton.

Vierailija
4/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy netistä. t.ap

Vierailija
5/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli myös kihlakunnantuomari ja senaattori

Vierailija
6/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua Elleniä syödä;(

Vierailija
7/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt, mutta heti piti ostaa ja kokeilla kun näin sen tulleen lähikauppaan.

Olikin eka ja vika kerta kun ostin. Jospa se Linnassa tarjottava olisi parempaa kun sitä niin ainakin kehutaan.

Vierailija
8/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua en ole tehnyt, mutta mieheni kanssa olen "tehnyt sitä" aika useinkin, lapsia on 3 😂

Vierailija
9/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt, mutta on kyllä pitänyt tehdä. Onneksi otit asian puheeksi, koska olin jo kokonaan asian unohtanut.  Kakku vaikuttaa sairaan hyvältä ja sitähän se onkin, koska mikään, missä on marenkia ei voi olla pahaa/huonoa.

Vierailija
10/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se kakku jonka Stockmann kopioi ja ajoi perinteisen artesaanileipomon konkurssiin.

Vierailija
11/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
12/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Stellan konditorioista sai tätä kakkua ostaa haluamansa palan. Kakku oli sellainen suorakaiteen muotoinen, tarjottimen kokoinen, ja myyjälle näytettiin, minkäkokoinen pala haluttiin. Ihanaa oli! Silloin ei mietitty gluteenittomuutta tai mitään muutakaan vastaavaa, ostettiin vaan sitä mikä oli tajuttoman hyvää.

Nyt olen nähnyt kakkua myytävän K-ryhmän hyvin varustetuissa liikkeissä. On edelleen suorakaiteen muotoinen, valmiiksi pakattuna isoon kakkurasiaan. En tiedä, missä ne kakut nykyisin tehdään.

Vierailija
13/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun Stellan konditorioista sai tätä kakkua ostaa haluamansa palan. Kakku oli sellainen suorakaiteen muotoinen, tarjottimen kokoinen, ja myyjälle näytettiin, minkäkokoinen pala haluttiin. Ihanaa oli! Silloin ei mietitty gluteenittomuutta tai mitään muutakaan vastaavaa, ostettiin vaan sitä mikä oli tajuttoman hyvää.

Nyt olen nähnyt kakkua myytävän K-ryhmän hyvin varustetuissa liikkeissä. On edelleen suorakaiteen muotoinen, valmiiksi pakattuna isoon kakkurasiaan. En tiedä, missä ne kakut nykyisin tehdään.

Billnäsin ruukissa on pieni leipomo, joka tekee.

Maailman ihanin kakku, mutta harmillisen epäterveellinen, voita ja sokeria. Myytäisiinpä samaa kakkua leivoksen kokoisina paloina :)

Vierailija
14/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se on pahaa. Ällömakeaa ja rasvaista.

Vierailija
15/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Billnäsin ruukissa on pieni leipomo, joka tekee.

Maailman ihanin kakku, mutta harmillisen epäterveellinen, voita ja sokeria. Myytäisiinpä samaa kakkua leivoksen kokoisina paloina :)

Onkin näköjään valmistuttaja tuo Billnäsin ruukki, eli on mysteeri, missä ja kuka valmistaa. Mutta kuulemma alkuperäisellä reseptillä ja kyllä maistuu ihan samalta kuin ennen vanhaan.

Vierailija
16/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt, mutta on kyllä pitänyt tehdä. Onneksi otit asian puheeksi, koska olin jo kokonaan asian unohtanut.  Kakku vaikuttaa sairaan hyvältä ja sitähän se onkin, koska mikään, missä on marenkia ei voi olla pahaa/huonoa.

Ja vieläpä voikreemillä silattuna ja kahvilla maustettuna, ah :)

Vierailija
17/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. En edes tiedä, millaista se on. 

Kerroksittain ohuita marenkilevyjä ja voikreemiä. Mantelilastuja päällä. Marenki ja/tai voikreemi kahvilla maustettua. Sulaa suuhun.

Vierailija
18/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan kaloripitoista olematta hyvää.

Sitä kun syö palan tulee voi ja sokeri korvista ulos.

Eikä kahvi sekoitettuna manteliin ole mikään loistava yhdistelmä.

Vierailija
19/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kakku, mitä on. Kaikkien suurten juhlien kakku. Aivan lempikakkuni.

Vierailija
20/22 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan leipä Nurmijärveltä teki ainakin pari vuotta sitten mokomaa kuivaa känttyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi