Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velat hyvin negatiivisia, miksi?

Vierailija
26.12.2013 |

Mua ihmetyttää kovasti vapaaehtoisesti lapsettomien negatiivisuus. Kukaan lapsellinen ei saisi nauttia ja tykätä omasta elämästään ja valinnastaan. Vaikka joku kertoisi ymmärtävänsä velan valinnan, silti velat suhtautuvat lapselliseen hyvin negatiivisesti. Jatkuvasti jauhavat sitä, kuinka heitä ei ymmärretä, vaikka ainakin tällä palstalla tilanne on aivan päinvastainen. Jos he eivät halua lapsia, kukaan muukaan ei saisi haluta. Samoin ovat hyvin aktiivisesti vastaamassa jokaiseen aloitukseen, joka liittyy kaukaisestikaan aiheeseen. Ovat luultavasti sama porukka, joka aloittavat aiheet ja alapeukuttavat kaikki lapsellisten kommentit. 

Eniten ihmetyttää noin jyrkät asenteet, kun kuitenkin ollaan Vauva-lehden palstalla. Onko idea nimenomaan yrittää käännyttää kaikki omalle kannalleen, että lapsellisten elämä on tosi kurjaa/tylsää/työlästä jne.? Eikö heille muussa tapauksessa löytyisi joitain muitakin foorumeita keskustella heille selkeästi tärkeästä asiasta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisten arjen ongelmiin on Vauva-foorumilla erilliset sivustot. Tämä on aihe vapaa -palsta ja tänne voivat kirjoittaa myös lapsettomat. Velat ovat varmasti täällä puolustuskannalla, koska täällä on hyvin jyrkkiä äitejä/isejä haukkumassa koko ajan veloja.

Vierailija
2/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen havainnut. Myös irl tunnen pari lapsetonta, esittivät olevansa sitä vapaaehtoisesti ja olivat hyvin agressiivisesti lapsia vastaan. Kunnes toinen sai päälle 40v itse lapsen, nyt lapsi on aivan maailman napa. Toinen jatkaa julkisesti samaa uholinjaa edelleen, vaikka kerran kännipäissään paljasti, ettei voi saada lapsia :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tämä aloitus jo otsikossaan haukkuu velat. Miksi he eivät saisi puolustautua? Sitä paitsi myös moni lapsen hankkinut usein haukkuu täällä lapsensa (ainakin loma-aikaan) tai jonkun muun lapset (jotka käyttäytyvät poikkeuksetta huonommin kuin omat lapset), miksi lapsettomat eivät saisi osallistua keskusteluun? Moni aloitus myös koskee ihan jotain muuta kuin lapsia.

Vierailija
4/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:16"]

Mua ihmetyttää kovasti vapaaehtoisesti lapsettomien negatiivisuus. Kukaan lapsellinen ei saisi nauttia ja tykätä omasta elämästään ja valinnastaan.

[/quote]

En ole huomannut tällaista. Enemmän kritiikkiä saavat mielestäni ne viestit, joissa äidit valittavat lapsistaan, jotka he ovat kuitenkin itse päättäneet hankkia.

Vierailija
5/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joskus vielä Suomi selviytyy veloista. 

Vierailija
6/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää, kuinka velat eksyvät Vauva-lehden sivustolle. Enkä tarkoita, etteikö voi kirjoittaa mistä vaan aiheesta, mutta kyllä mun mielestä velat ovat paljon jyrkemmin tuomitsemassa kuin lapselliset. Alapeukkuja ainakin tulee paljon enemmän lapsellisten kommentteihin, vaikka kertoisi ymmärtävänsä velan valinnan.Heti jos lapsellinen kertoo nauttivansa lapsistaan tai elämästään, tulee alapeukkua. Monet lapselliset kyllä voivat kertoa, etteivät ymmärrä velan valintaa, mutta uskoakseni se johtuu siitä, että jos itse on aina toivonut lapsia, ei voi aidosti ymmärtää sellaista, joka ei halua. Silti aika harva on mun mielestä ollut haukkumassa veloja, toisinpäin sen sijaan tulee alapeukkua reilusti. Miksi?

Harva lapsellinen jaksaa niin sinnikkäästi vauhkota oman valintansa puolesta kuin velat näyttävät tekevän. 

ap

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:23"]

Lapsellisten arjen ongelmiin on Vauva-foorumilla erilliset sivustot. Tämä on aihe vapaa -palsta ja tänne voivat kirjoittaa myös lapsettomat. Velat ovat varmasti täällä puolustuskannalla, koska täällä on hyvin jyrkkiä äitejä/isejä haukkumassa koko ajan veloja.

[/quote]

Vierailija
7/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole huomannut moista. Itselläni ei ole lapsia, en ole ollenkaan negatiivinen. Kyllä niitä löytyy ihan lapsellisista kavereistani.

Vierailija
8/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:33"]

Lähinnä ihmetyttää, kuinka velat eksyvät Vauva-lehden sivustolle. Enkä tarkoita, etteikö voi kirjoittaa mistä vaan aiheesta, mutta kyllä mun mielestä velat ovat paljon jyrkemmin tuomitsemassa kuin lapselliset. Alapeukkuja ainakin tulee paljon enemmän lapsellisten kommentteihin, vaikka kertoisi ymmärtävänsä velan valinnan.Heti jos lapsellinen kertoo nauttivansa lapsistaan tai elämästään, tulee alapeukkua. Monet lapselliset kyllä voivat kertoa, etteivät ymmärrä velan valintaa, mutta uskoakseni se johtuu siitä, että jos itse on aina toivonut lapsia, ei voi aidosti ymmärtää sellaista, joka ei halua. Silti aika harva on mun mielestä ollut haukkumassa veloja, toisinpäin sen sijaan tulee alapeukkua reilusti. Miksi?

Harva lapsellinen jaksaa niin sinnikkäästi vauhkota oman valintansa puolesta kuin velat näyttävät tekevän. 

ap

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

no olen kyllä aivan eri mieltä. En minä muille vaahtoa lapsettomuuttani, en itse asiassa puhu siitä mitään. 

Vierailija
9/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä vastaan heidän täytyy puolustautua?Jos on sinut oman valintansa kanssa, niin miksi siitä täytyy tehdä niin iso numero? 

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:25"]

Esimerkiksi tämä aloitus jo otsikossaan haukkuu velat. Miksi he eivät saisi puolustautua? Sitä paitsi myös moni lapsen hankkinut usein haukkuu täällä lapsensa (ainakin loma-aikaan) tai jonkun muun lapset (jotka käyttäytyvät poikkeuksetta huonommin kuin omat lapset), miksi lapsettomat eivät saisi osallistua keskusteluun? Moni aloitus myös koskee ihan jotain muuta kuin lapsia.

[/quote]

Vierailija
10/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä yleistys, todella tyhmä. Sinähän haukut velat jo otsikossa. Ja taidat olla lapsellinen.eli sinähän se negatiivinen olet.

Vierailija
11/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu pelkäävän, että oma mieli muuttuukin. Siksi pitää ampua kaikki "lapset ovat ihania"-kommentit alas. Ainakin he tuntuvat kovasti haluavan, että muutkin seuraavat esimerkkiään.

Vierailija
12/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:37"]

Ketä vastaan heidän täytyy puolustautua?Jos on sinut oman valintansa kanssa, niin miksi siitä täytyy tehdä niin iso numero? 

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]

eihän se ole numeron tekemistä, jos vastaa sinun syytökseen negatiivisuudesta. Se on puolustamista, että ei ole negatiivinen ja avauksen tekijä tekee asiasta numeron ei vela.

Vierailija
13/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitäkään, että kaikki velat olisivat negatiivisia, mutta kovin yleistä se tällä palstalla tuntuu olevan. Itse tunnen pari velaa ja he ovat oikein ihania ihmisiä. Heitä ei haittaa muiden valinnat, kuten ei muakaan heidän valintansa.

ap

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:34"]

Jaa, en ole huomannut moista. Itselläni ei ole lapsia, en ole ollenkaan negatiivinen. Kyllä niitä löytyy ihan lapsellisista kavereistani.

[/quote]

Vierailija
14/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis pöpsis, täälläkin yksi vela muttei lainkaan negatiivinen sellainen. Ei ole minulta pois jos joku haluaa tehdä lapsia enkä koskaan alapeukuttele lapsia haluavien kommentteja.

Vierailija
15/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:41"]

En väitäkään, että kaikki velat olisivat negatiivisia, mutta kovin yleistä se tällä palstalla tuntuu olevan. Itse tunnen pari velaa ja he ovat oikein ihania ihmisiä. Heitä ei haittaa muiden valinnat, kuten ei muakaan heidän valintansa.

ap

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]

mistä sinä tiedät onko vastaaja lapseton vai ei. Ja netissä voi esittää ihan. Uuta mitä oikeasti on, esim. Tällä palstalla on helppo esittää vaikka sitten velaa ja saada heidän näyttämään tietynlaisilta.

Vierailija
16/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa ihmetyttämään tämä veloista jauhaminen ja ennenkaikkea tuo yleistäminen tällä palstalla. Tämä aloitus on yksi esimerkki niistä. Tuleeko tämä tosiaan yllätyksenä aloittajalle, että ihan kuten kaikki vanhemmat, kaikki velatkaan eivät ole keskenään samanlaisia. Kahta äitiähän ei välttämättä yhdistä mikään muu kuin äitiys, ja ylläripylläri, kahta velaakaan ei välttämättä yhdistä mikään muu kuin lapsettomuus. Emme mekään ole mikään kollektiivinen tajunta.

Olen vela, 41v, tykkään lapsista, suurimmalla osalla ystävistäni on lapsia, minusta on erittäin suotavaa ja toivottavaa se, että vanhemmat iloitsisivat ja nauttisivat vanhemmuudestaan ja rakastaisivat lapsiaan. Itseasiassa pitäisin huolestuttavana sitä, jos näin ei olisi. Omia lapsia en kaipaa ja itse tykkään elämästäni ilman niitä. Sorry vaan jos tämä tekee minusta negatiivisen ihmisen.

Vierailija
17/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua vielä kaikki! Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja vuosi vuodelta tyytyväisempi valintaani. Olen myös kolmen ihanan teinin kummitäti ja iloinen siitä, että osa ystävistäni pn saanut lapsia - tai että ihmiset ylipäätään toimivat niin kuin parhaalta tuntuu. Jonkunhan niitä lapsiakin pitää tehdä :-) Minä koetan olla hyvä muillekin kuin itselleni jotain hyvää muulla tavoin.

Vierailija
18/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän typoja tuohon ed. viestiini, mutta ehkä ymmärsitte pointin :-) - terkuin 17

Vierailija
19/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut tuomita kaikkia lapsettomia, vaikka aloituksesta ehkä sellaisen kuvan saikin. Kuten edellä kirjoitin tunnen itsekin kaksi velaa, jotka ovat mahtavia ihmisiä. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, etteikö tällä palstalla olisi paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka suhtautuvat hyvin negatiivisesti lapsellisten onneen. Mulle on aivan sama, haluaako joku lapsia vai ei, mutta mun mielestä täytyy antaa kaikkien olla onnellisia valinnoistaan. Joskus ihmiset tekevät tietysti itselleen vääriä valintoja, sekä lapselliset että velat.

ap

Vierailija
20/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, etteikö tällä palstalla olisi paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, jotka suhtautuvat hyvin negatiivisesti lapsellisten onneen.

[/quote]

Näyttää joskus hyvinkin onnettomalta tuo lapsellisten onnellisuus. Valittamista ainakin piisaa, niin avio/avomiehestä kuin niistä lapsistakin. :D