Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juttelin tänään yhden mummon kanssa, jolla 9 lasta

Vierailija
25.12.2013 |

Hän sanoi, että jos olisi hankkinut lahjat kaikille lapsilleen, lastenlapsilleen ja lastenlastenlapsilleen sekä miniöille ja vävyille, hänellä olisi ollut 61 lahjaa ostettavanaan. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mummo teki?

Vierailija
2/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:05"]

Mitäs mummo teki?

[/quote]

Päätti ettei osta kellekään, mutta antaa suklaarasian tai vastaavan niille, jotka tulevat käymään. Osa asuu toki kaukana eikä pääse käymään, mutta postimaksut vielä tuohon päälle....Sitten hänellä on muutama läheinen ja jopa pieni kummilapsikin, vaikka on jo tuon ikäinen. Kummilapsi - ei sukua - oli saanut pienen lahjan, mutta he käyvät joka joulu. Ei ole minulle sukua, muuten vaan hyvä tuttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen ihanuutta

Vierailija
4/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes odota mummuilta lahjoja lapsille ja oon anopillekin sanonu, ettei laittais, kun en halua opettaa lapsia materiakeskeisyyteen

Vierailija
5/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:08"]

Suurperheen ihanuutta

[/quote]

Niin on. Säästyy paljolta kun ei tarvi pakkolahjoa koko sukua, joille kuitenkin tulee hankkineeksi vääränlaisia lahjoja :)

Minun vanhemmillani on "vain" neljä lasta ja vähän enemmän lastenlapsia, eivätkä hekään meille lahjoja laita. Ja hyvä niin.

Vierailija
6/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheissä käy usein niin että välit eivät oleläheisiä. Tasapuolisuuden vuoksi ystävistä voi tulla tärkeämpiä kuin lapsista tai lastenlapsista.

Vierailija
7/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:03"]

Hän sanoi, että jos olisi hankkinut lahjat kaikille lapsilleen, lastenlapsilleen ja lastenlastenlapsilleen sekä miniöille ja vävyille, hänellä olisi ollut 61 lahjaa ostettavanaan. 

[/quote]

Minulla on 9 lasta ja 8 lapsenlasta, 2 miniää, 2 vävyä, elossaolevat vanhemmat, kahdet appivanhemmat, 4 sisarusta, yksi lanko, kolme kälyä, yksi entinen käly, kaksi entistä miniää, 8 sisaruksenlasta, 11 kummilasta, 6 vanhaa isotätiä ja puoliso. Kun vielä lisää muutaman ystävän, joita haluan muistaa niin 61 ei sitten enää riitäkään.

Lisäksi tulee muutama työtoveri, lasten opettajia, lasten ohjaajia, muutama läheinen palveluammatissa toimiva (kakkosasunnon talonmies, postimies, omalääkäri jne.) ja jokavuotiset hyväntekeväisyyskohteet (pari lapsiperhettä ja neljä yksinäistä vanhusta.)

Kaiken kaikkiaan taitaa muistettavien määrä nousta reippaasti yli sadan.

Se ON isohko menoerä, vaikka en hanki mitään isoa ja ihmeellistä. Sen sijaan pyrin kyllä hankkimaan "oikeaa" eli juuri saajalleen sopivaa.

Menoeränä tuo on kuitenkin mieluinen ja luulenpa että loppujen lopuksi kaikkein suurimman ilon saa antamisesta.

Vierailija
8/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Oletko töissä? Tuo mummo saa pelkkää kansaneläkettä ja hänellä on kalliit lääkekulut, joista osaa ei korvata. On hänellä tietääkseni elossa olevia sisaruksiakin. Tänä vuonna lastenlapsista pääsi ylioppilaaksi kaksi ja ripille yksi sekä yksi meni naimisiin, ja näissä hän antaa kuulemani mukaan tuloihinsa nähden ihan liian avokätisesti käteistä. 

Vierailija
9/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurissa suunnilleen vastaavanlainen mummo, ikää tosin vasta 75v. Lapsia 8 ja lapsenlapsia varmaan yli 40. Tänä jouluna hänellä on käynyt 3 sukulaista kylässä. Vielä 15 vuotta sitten mummo hoiti kesät lapsenlapsia, mutta nyt kun ei enää jaksa, ei ole joulunakaan vieraita. Paitsi me naapurit, joiden lapsia ei ole koskaan hoitanut.

Vierailija
10/10 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 21:13"]

8: Oletko töissä? Tuo mummo saa pelkkää kansaneläkettä ja hänellä on kalliit lääkekulut, joista osaa ei korvata. On hänellä tietääkseni elossa olevia sisaruksiakin. Tänä vuonna lastenlapsista pääsi ylioppilaaksi kaksi ja ripille yksi sekä yksi meni naimisiin, ja näissä hän antaa kuulemani mukaan tuloihinsa nähden ihan liian avokätisesti käteistä. 

[/quote]

Ymmärrän, että tilanteita on kovin erilaisia.

Itse käyn töissä ja eläkkeeseen on aikaa vuosikymmeniä. 

(Olen 48 ja yrittäjä eli ellei jotain satu, teen tätä ainakin vielä seuraavat 30 vuotta.)