Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö sokeriton energiajuoma ketoosin?

Vierailija
06.10.2020 |

Voisin paastota energiajuomalla vaikka kuukauden.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä on jotain makeutusainetta niin se vaikuttaa elimistössä lähes samoin kuin sokeri.

Vierailija
2/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apua syömishäiriöösi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua syömishäiriöösi.

No ei ole kyse syömishäiriöstä. 

Vierailija
4/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niissä on jotain makeutusainetta niin se vaikuttaa elimistössä lähes samoin kuin sokeri.

Tutkittu jo todella monta kertaa, että ei vaikuta. Kaikki myytit että se makea maku nosta insuliinia ym. on jo murrettu.

AP, ei estä. Suosittelen siltikin ihan hanavettä vaan.

Vierailija
5/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höh

Vierailija
6/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja oireita tulee minulle. Diabeetikko.

Vierailija
7/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan estä! Olen ollut 16 viikon sairaalan ENE-ryhmässä joka siis perustuu ketoosiin + alhaisiin kaloreihin. Kalorittomia kevytlimuja sai vetää niin paljon kuin mieli tekee ja itse join yleensä noin 1,5 litraa niitä päivässä.  Ketoosi pysyi hyvin päällä ja nälkä pois, vaikka "ruokaa" sai vain 600 kcal per päivä.

Vierailija
8/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan estä! Olen ollut 16 viikon sairaalan ENE-ryhmässä joka siis perustuu ketoosiin + alhaisiin kaloreihin. Kalorittomia kevytlimuja sai vetää niin paljon kuin mieli tekee ja itse join yleensä noin 1,5 litraa niitä päivässä.  Ketoosi pysyi hyvin päällä ja nälkä pois, vaikka "ruokaa" sai vain 600 kcal per päivä.

Voi luoja, siinä on terveellisen elämän aakkoset käsissä. 1.5 litraa kevytlimsaa päivässä... 

Vierailija
9/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä höpöhöpö myytti. Ainoa mitä se pienellä osalla vaikuttaa on, että heille voi tulla voimakas oikean sokerin mieliteko, kun elimistöön tulee makea maku, mutta se ei saakaan odotettuja kaloreita myös. Mutta jos tuota mielitekoa voi vastustaa, niin ei haittaa mitään. Ja 90%:lla ihmisistä koko reaktiota ei edes tule.

Vierailija
10/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan tarkoittaa ruokaa syömällä saatuun ketoosiin, ei tuohon lisäainelitkuilla saatuun syömishäiriöön.

Vierailija
11/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, siinä on terveellisen elämän aakkoset käsissä. 1.5 litraa kevytlimsaa päivässä... 

Niin,, noihin ryhmiin pääsee vain jos on sairaalloinen ylipaino (BMI yli 40) ja siinä vaiheessa on vaan tärkeää saada se paino alas. Jotkut kevytlimsan teoreettiset terveyshaitat on ihan sama sen rinnalla, että kantaa koko ajan kymmeniä kiloja liikalihaa ympärillään, on jatkuva matala-asteinen tulehdus, sydän rasittuu jne. Itse painoin ryhmään mennessäni 125 kg ja olen 160 cm pitkä. Ohjelmaan kuuluu muuten myös ravitsemusneuvontaa, se 16 viikon ENE on vain keino saada äkkiä isoin rasitus kropalta pois.

Itsellä ainakin toimi oikein hyvin. Nyt 3 vuotta myöhemmin painan 62 kg eikä minkäänlaisia terveysongelmia ole. Kevytlimsojakin juon nykyisin vain silloin tällöin. Mutta kyllä ne auttoi todella paljon jaksamaan sen pussipirtelöllä elämisjakson yli.

Vierailija
12/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan tarkoittaa ruokaa syömällä saatuun ketoosiin, ei tuohon lisäainelitkuilla saatuun syömishäiriöön.

Ei vaikuta silti. VHH-ketoosi katskeaa jos saa hiilihydraatteja tietyn painoon suhteutetun grammamäärän yli, ja keinomakeutetuista juomista ei saa hiilihydraatteja lainkaan. 

Vierailija
13/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutusaineet tuottaa sokeriefektin elimistössä, ja se lisää insuliinin eritystä -> verensokeri putoaa.

Vierailija
14/15 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,, noihin ryhmiin pääsee vain jos on sairaalloinen ylipaino (BMI yli 40) ja siinä vaiheessa on vaan tärkeää saada se paino alas. Jotkut kevytlimsan teoreettiset terveyshaitat on ihan sama sen rinnalla, että kantaa koko ajan kymmeniä kiloja liikalihaa ympärillään, on jatkuva matala-asteinen tulehdus, sydän rasittuu jne. Itse painoin ryhmään mennessäni 125 kg ja olen 160 cm pitkä. Ohjelmaan kuuluu muuten myös ravitsemusneuvontaa, se 16 viikon ENE on vain keino saada äkkiä isoin rasitus kropalta pois.

Itsellä ainakin toimi oikein hyvin. Nyt 3 vuotta myöhemmin painan 62 kg eikä minkäänlaisia terveysongelmia ole. Kevytlimsojakin juon nykyisin vain silloin tällöin. Mutta kyllä ne auttoi todella paljon jaksamaan sen pussipirtelöllä elämisjakson yli.

Olisit päässyt ihan samaan syömällä oikeaa ruokaa. Siis ketoosiin. Kolme vuotta on lyhyt aika kun miettii terveysongelmia.

Vierailija
15/15 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit päässyt ihan samaan syömällä oikeaa ruokaa. Siis ketoosiin. Kolme vuotta on lyhyt aika kun miettii terveysongelmia.

"22. joulukuuta 2020

Oy Sinebrychoff Ab on ilmoittanut poistaneensa markkinoilta tuotteen Monster Energy LH44 (0,5 l).

Tämä energiajuoma sisältää

lisäaineiden, aromien ja entsyymien kantaja-aineena käytettyä

propyleeniglykolia (E 1520)

yli lainsäädännössä sallitun enimmäismäärän.

Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA on määrittänyt

kantaja-aineen E 1520 hyväksyttäväksi

päivittäiseksi enimmäissaanniksi (ADI-arvo, Acceptable Daily Intake) 25 mg/henkilön painokilo/vrk.

Tämä saanti täyttyy 60-kiloisella henkilöllä yhdestä 0,5 litran tölkistä kyseistä juomaa.

Takaisinveto koskee kaikkia nyt myynnissä olevia tämän tuotteen valmistuseriä."

Terveisiä Ruokavirastolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme