Ruohonleikkuri ei käynnisty. Onko vinkkejä.
Kone huollettu alkukesästä. Sen jälkeen käynnistyi muutaman kerran. Käytän pienkonebensaa. Sytytystulppa vaihdettu yms. Annan ryyppyä 3 kertaa ja joskus enemmänkin. Tuntuu ettei moottori saa kipinää. Voiko kosteus olla syynä käynnistämättömyyteen?
Kommentit (17)
Ite laitoin ruohonleikkurin aurinkoon puoleksi päiväksi ennen kuin käynnistin. Lähti.
Avaa tulppa ja kato onko se märkä
Jos on niin kuivaa ja paikoilleen ja älä anna enää ryyppyä
Yksi tulppa teki tuon 2h ajelun jälkeen ja meni vaihtoon
Jos tankissa on oikeaa ainetta eikä se sillä edes lupaa niin kannattaa katsoa tuleeko kipinää, eli onko tulppa kunnossa. Jos kipinää ei tule, vaihda tulppa. Jos kipinää ei edelleenkään tule, saattaa vika olla tulpanhatussa, tulpan johdossa tai puolassa, myös sammuttimessa tai sammuttimen johdossa saattaa olla vikaa.
Mikä moottori muuten on kyseessä, onko Briggs & Stratton ja onko sellainen malli, jossa kaasutin on bensatankin yläpuolella?
Vaihda öljyt.Minulla auttoi.t.täti 40v
neuvoja:
1) jätä leikkuut ensi kesään
2) pyydä joku tuttu talkoisiin ts. leikkaamaan nurmikkos kelaleikkurilla
😁
Onks sulla lokilämmitintä siinä? Se varmaan tarttis vähä lämmittää jo näin kylmillä keleillä.
Vetyä tulpanreiästä sisään niin lähtee heti.
Onko bensavipu auki-asennossa. Se on harmaa muovinen vipu alhaalla.
Onko työntötankon turvakaari ylhäällä kun käynnistät.
Heiluttele konetta edes taas kun ollut pitkään leikkaamatta.
Näin sehomma toimii!
Vie huoltoon. Minä vein ja alkoi heti toimimaan.
Pienkonebensaa? Sellaista on jotain mikä käy ruohonleikuriin mutta se ei ole moottorisahan bensaa ettet siihen sekoita?
95e käy myös ruohonleikkuriin.
Tyhjää bensatankki ja laita uutta bensaa. Laita tankki ihan täyteen, ja anna ryyppyä ja vedä käyntiin kone.
Minulla kävi niin jonsered leikkurin kanssa, että koppa ruostui puhki. En ikinä olisi arvannut että moottori ja muu kestäisi niin pitkään. Koko 2010 luku.
Korkeintaan ensi kesä enää pysyy runko koossa.
On oikein käyttää pienkone bensaa. Normi 95bensa ja e varsinkin pilaa kumikalvot
Noista saattaa tulppa mennä yllättävän nopeasti
Kokeile uutta tulppaa
Hankalampi homma on jos kalvo mikä toimii bensapumppuna on mennyt