Peukalokyydeista! Juttu HS:ssa tanaan. Onko teidan mielesta ok idea, etta joku matkustaa taysin ilmaiseksi ja kuski maksaa bensat?!
Minusta koko peukalokyydin idea on siinä mielessä perseellään, että näillä nykyisillä bensan hinnoilla jotkut kärkkyy ilmaisia kyytejä. KIMPPAKYYDIT on keksitty! Ottaisin ilomielin kyytiin liftarin, joka tarjoutuisi osallistumaan matkakustannuksiin. Mutta sittenhän se ei enää olisii " peukalokyytiä" ..! Onko muita, joita ärsyttää tuollainen loisimisasenne??? Ja minuun ei vetoa mikäänä köyhä opiskelija -selitys, kun varaa on yleensä kuitenkin niihin festarilippuihin, telttailuvarusteisiin, ruokiin ja juomiin... Ottakoon joku kyytiin ilmaiseksi, jos haluaa, mutta minusta tuollaista vapaamatkustamista pitää periaatteesta boikotoida. Ei se sovi muillekaan elämänalueille, että muut maksaa ja toiset vaan kerää hedelmät.
Kommentit (30)
Jos kuljetat toista ihmistä ja saat siitä maksun toimit pimeänä taksina ja sen on laitonta.
niin ei todellakaan aina jää rahaa matkaan! Järkikinhän sen sanoo, että jos ihmisellä on 60e tililä ja lippu maksaa 50e niin ei sillä kympillä Suomessa pitkälle pääse. Ja yleensä rahaa tarvitaan muuhunkin elämiseen. Mutta ap on varmaan niitä, jotka aajttelee ettei elämässä sitten kannata pitää millään tavalla hauskaa kun ei ole rahaa.
Jos meillä autoon mahtuisi, ottaisin mielelläni liftarin kyytiin. Enkä kyselisi korvausta. Kimppakyyti on erikseen, yleensä ennalta sovittu.
Siksi kai maailma onkin nykyään niin paha, kun se on täynnä itsekkäitä paskapäitä, jotka ajattelevat vain itseään! (kuten ap)
Ei tosiaan tiedä mitä tuhopolttaja, huumehörhö-prekariaattia siellä tien poskessa seisoo.
Sitä paitsi kävely on terveellinen matkustusmuoto niille, joilla ei matkalippuihin ole varaa.
Jos menis töihin, sais rahaa ja vois ostaa lipun.
Joten siitä ajattelin että ap ei ole elänyt sitä kulttuuria, joten hänen mielestään se on outoa, mikä taas ei minun mielestä, joka olen liftannut nuoruudessani useita tuhansia kilometrejä.
Vierailija:
Sitä paitsi kävely on terveellinen matkustusmuoto niille, joilla ei matkalippuihin ole varaa.
Jos menis töihin, sais rahaa ja vois ostaa lipun.
Kyllä äijät maksua vaatii. Luonnossa pitää matka korvata. Ei sekään bensanhintaan auta, että mies jyystää naama punaisena liftaria metsätiellä. Onneksi joillakin pakettiautomiehillä on patjat takaosassa. Maksaminen on miellyttävämpää kuin männynneulasten päällä. Samoin rekoissa. Velkaa ei ole jäänyt kenellekkään.
Vierailija:
Kyllä äijät maksua vaatii. Luonnossa pitää matka korvata. Ei sekään bensanhintaan auta, että mies jyystää naama punaisena liftaria metsätiellä. Onneksi joillakin pakettiautomiehillä on patjat takaosassa. Maksaminen on miellyttävämpää kuin männynneulasten päällä. Samoin rekoissa. Velkaa ei ole jäänyt kenellekkään.
Miksi liftaus sekoitetaan vapaamatkustamiseen??
Liftauksen ideana on nimenomaan matkustaa ilmaiseksi.
Sovitut kimppakyydit on asia erikseen. Ilman muuta silloin pitää osallistua bensakuluihin.
etkö ikinä ikinä jeesaa tai ilahduta muita ihmisiä ihan vain huvin vuoksi? etkö osaa ajatella saavasi itse hyvää mieltä toisen auttamisesta?
täytyy sanoa että toki mun mielestä olisi aika rasittavaa loisimista esim. sellainen että naapuri olettaisi saavansa minulta joka aamu ilmaisen kyydin töihin kun kuitenkin olisin matkalla sinne päin. mutta liftaaminen voi herra paratkoon! sehän on satunnaista huvittelua! eihän siinä kukaan mieti tien vierellä kuudetta tuntia seisoessaan että hähhää porvari, tules nyt niin pääsen riistämään hyväntahtoisuuttasi..
mun mielestä yhteiskunnassa yhteisesti muiden ihmisten kanssa elämisen hupi on just siinä että ollaan sosiaalisia, autetaan vähän miestä mäessä, jutellaan mummolle bussipysäkillä eikä olla kokoajan laskimen kanssa kyttäämässä että pääseekö joku loisimaan minun kustannuksellani.
joskus saattaa tulla semmoinen paikka että olisi kiva pyytää itsekin tuntemattomalta ihmiseltä palvelusta ilman että tarvitsee hattu kourassa vaikeana nöyristellä. etkö sä ap oikein tykkää ihmisistä?