Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Aattona alkoholia?

Vierailija
22.12.2013 |

Onko tapana juoda ruokaviinejä, terästettyä glögiä tai muita alkoholijuomia vai vesiselvänä?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuan kanssa on 8% olutta, Alkon hyllystä jotain tummaa ja erikoista olutta. On myös lisäksi ihan Lidlin talviolutta. Punaviiniä ei ruuan kanssa oteta. No sitten juodaan kahvit konjakin kanssa jälkkäriksi. On myös valkoviiniglögiä jota jossain välissä maistetaan. Saunasta kun päästään juodaan Karjalan A-olutta pullo tai pari. Illaksi ehkä valkoviiniglögiä tai punaviiniä jos vielä jaksettais juustojakin maistella.   On lapsia.

Vierailija
2/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-pack kaljja litran kosu vitru na batra meiskal si kaak punviin pull pari rivatril subsonic subutex hiuka vauhti ja drinks fuck up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mies kävi alkossa ja kulutti satasen joulujuomiin. Ei niistä kauheaa känniä taida kuitenkaan kukaan saada aikaiseksi kun siinä on juomat koko loppuviikoksi ja meitä on 4 aikuista. Sillä satasella tosiaan sai vain 2 valkkaria, 2 punkkua ja 1 portviinin. Jokainen taitaa siis saada 2 lasillista huomenna, ylihuomenna ja tapanina ruoan kera ja tilkat portviiniä jälkkäriksi. Selvä kännihän se on...

Vierailija
4/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda

Vierailija
5/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda

Vierailija
6/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi punaviinipullo on varattu aatoksi. Siitä juodaan illallisen yhteydessä ja juodaan loppuun illalla lapsen mentyä nukkumaan. Ei siitä humalaa saa millään. Muutenkin meillä juodaan silloin tällöin punkkua ruoan kanssa, lapsi ei sitä kummallisena pidä. Itselläni oli alkoholisti-isä, enkä ole tästä syystä koskaan halunnut juoda paria lasia enempää lapsen aikana, olipa tilanne mikä tahansa. Muutenkin juon harvoin itseni humalaan, en pidä siitä olotilasta. Mutta ei siitä yhdestä viinilasistakaan pidä tehdä "ongelmaa", lapsi vaistoaa tällaiset jutut ja suhde alkoholiin on sit valmiiksi ongelmallinen.

Sen ymmärrän, että jotkut eivät esim. omien muistojensa takia halua ottaa pisaraakaan vaik muuten joisivatkin. Tätäkin pitää kunnioittaa, eikä tuputtaa viiniä joulupöydässä kyläilijälle.

Mukavaa joulua kaikille!

Vierailija
7/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen glögiä ja viiniä ruoan kanssa. Ja osaan ottaa nuo ihan sivistyneesti. En juo itseäni koskaan humalaan, en edes hiprakkaan. Joulu todellakin on lasten juhla enkä katselisi kodissani ketään, joka ei osaa nauttia alkoholista maltillisesti. Mutta toisaalta, en myöskään ymmärrä, miksi pitäisi olla raivoraittiinakaan, kun alkoholi ei minulle, miehelle eikä paikalla oleville sukulaisillekaan ole mikään ongelma. 

Vierailija
8/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta emme yleensä muutenkaan juo ruokaviiniä.

Vierailija
9/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä eka kirjoitus on absolutistin moraalirallatus juomattomuudesta,'joulu on lasten juhla' blaablaablaa..!

omalta osalta vastaan,kyllä juodaan glögiä,viinit ja konjakit. iso perhejuhla eli kukaan ei isovanhempien seurassa övereitä vedä

Vierailija
10/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä eka kirjoitus on absolutistin moraalirallatus juomattomuudesta,'joulu on lasten juhla' blaablaablaa..!

omalta osalta vastaan,kyllä juodaan glögiä,viinit ja konjakit. iso perhejuhla eli kukaan ei isovanhempien seurassa övereitä vedä

Vierailija
11/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vihoviimeiset pikkujoulut eilen, ja vähän tunkkainen on olo tänään. Joten ei kiitos alkoholia aattona. Muuten normaalisti pullollinen viiniä ruoan yhteydessä ja sit jämä käytetään glögiin. Uskoisin, että punaviinipullon ostaminen aatoksi on aika normaalia. Suurin osa osaa juoda sivistyneesti eikä tosiaankaan halua antaa lapselleen viinanhuuruista joulua. Mutta tietenkin on niitä, joille joulu = vapaapäivä = perskänni.

Vierailija
12/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taidetaan ottaa saunaoluset mummilassa ja saatan ottaa ruuan kanssa olusen tai pari. Mies kuitenkin ajaa mummilasta kotiin. Kun lapsukaiset vetävät zetaa palloon niin voi olla että menee pari sidukkaa.

Kaikkiaan siis ei absolutismia mutta hillityllä linjalla mennään.

Joulupäivänä saatamme avata lahjapunkun mutta kun emme kumpikaan ole viini-ihmisiä niin en tiedä uppoaako liemi vai ei :)

Vierailija
13/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Yleensä ei mitään, mutta luulen, että tällä kertaa laitan pöytään myös pullon punaviiniä. Ottaa kuka haluaa (neljä aikuista syömässä, kaksi lasta).

Vierailija
14/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän ketjun vastauksia on alapeukutettu näin paljon? Erityisesti jos joku ilmoittaa ettei aio juoda jouluna alkoholia.

Itse en aio juoda mitään, normaalistikin juon hyvin harvoin eikä alkoholin juominen ole minulle tapa juhlistaa mitään. Mies saattaa juoda paria lasia viiniä tai sitten ei.

On lapsia mutta en juonut ennen niitäkään tämän enempää

Vierailija
15/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taitaa olla kaapissa pullo punaviiniä, joten sen verran sitä menee. kolme aikuista syömässä. 

Vierailija
16/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitinohutta päiväkänniä tavoitellaan.

Vierailija
17/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo huomenna, mutta tänään otan vähän siideriä. 

Vierailija
18/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei minulle, kiitos, koska olen raskaana. Ensi vuonna imettäessä juon ruoan kanssa lasin viiniä ja illalla lasten nukkuessa saunasiiderin. Glögistä valitsen mehuversion "normaalistikin". Mies juo luultavasti kotosalla tänäkin jouluna saunaoluen ja anoppilassa joulupäivänä sitten viiniä ruoan kanssa ja konjakin jälkkäriksi.

Vierailija
19/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää ihmiset, joiden täytyy juoda alkoholia yleensä milloinkaan, saati jouluna. Mihin te tarviitte kännejä? Ettekö osaa pitää hauskaa selvinpäin? Miksi juotte jouluna edes sen lasillisen???

Minä en tarvitse alkoholia arkena, enkä juhlassa.

Vierailija
20/65 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 15:10"]

Minua säälittää ihmiset, joiden täytyy juoda alkoholia yleensä milloinkaan, saati jouluna. Mihin te tarviitte kännejä? Ettekö osaa pitää hauskaa selvinpäin? Miksi juotte jouluna edes sen lasillisen???

Minä en tarvitse alkoholia arkena, enkä juhlassa.

[/quote]

Huvin ja maun vuoksi. Eiväthän ihmiset tarvitse kinkkua tai konvehtejakaan ja kuitenkin niitä syödään. Kahviakaan ei kukaan tarvitse ja kuitenkin sitäkin juodaan. Ei niillä ole mitään eroa viiniin.