Turkulaiset, kuinka ajoissa joulurauhan julistukseen?
Niin, eli kuinka ajoissa vanhalle suurtorille pitää mennä, että näkisi edes jotain, tai pääsisi suht eteen katsomaan?
Kommentit (11)
Mitä haluaisit nähdä? Miehen ja paperirullan parvekkeella? Vai soittokunnan? Parempi katsoa televisiosta.
Mutta on se kyllä varsinainen rauhan julistus! Tuo ylipitkä virkehän on vain uhkaava muistutus, että rikoslaki ankaroituu joulun ajaksi. Mitä se ei tietenkään tee. Ja päälle täräytetään Porilaisten marssi ”Pois, pois, rauhan toimi jää…”.
Epäilen samaa, eli että telkusta näkee paremmin, mutta emme yleensä ole Turussa jouluna :)
Tilaisuudella on varsin sotilaallinen ilme kieltämättä... -ap
Ollaan aina paikalla 11.15, ohjelma alkaa klo 11.30. Toivottavasti tänä vuonna ei sada vettä, huonolta näyttää. Ota glögiä termariin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:44"]
Ollaan aina paikalla 11.15, ohjelma alkaa klo 11.30. Toivottavasti tänä vuonna ei sada vettä, huonolta näyttää. Ota glögiä termariin.
[/quote]
Mitä ohjelmaa siellä on? Olen vain katsonut telkkarista..
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:22"]
Mitä haluaisit nähdä? Miehen ja paperirullan parvekkeella? Vai soittokunnan? Parempi katsoa televisiosta.
Mutta on se kyllä varsinainen rauhan julistus! Tuo ylipitkä virkehän on vain uhkaava muistutus, että rikoslaki ankaroituu joulun ajaksi. Mitä se ei tietenkään tee. Ja päälle täräytetään Porilaisten marssi ”Pois, pois, rauhan toimi jää…”.
[/quote]
se on perinne ja fiilis, siitä alkaa joulu. Mukava syy ulkoilla päivällä, jonka jälkeen voi käpertyä sisälle
Jos olet varttia ennen h-hetkeä paikalla, niin ehdit tunkea itsesi eturiviin. Autoa ei sitten välttämättä saa lähelle parkkiin, joten paikalle kävelyyn kauempaa tulee varata aikaa, jos tulee autolla. Tänä vuonna ei liene ainakaan kovin kylmää, joten paikalle voi tulla aika ajoissakin ja katsella jouluhöperöitä ihmisiä.
Jos olet varttia ennen h-hetkeä paikalla, niin ehdit tunkea itsesi eturiviin. Autoa ei sitten välttämättä saa lähelle parkkiin, joten paikalle kävelyyn kauempaa tulee varata aikaa, jos tulee autolla. Tänä vuonna ei liene ainakaan kovin kylmää, joten paikalle voi tulla aika ajoissakin ja katsella jouluhöperöitä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
11.30 on muutama yhteislaulu soittokunnan ja kuoron kanssa ennen TV-lähetyksen alkua.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Telkkarissa näkyy se mitä siellä tapahtuu, ei ole muuta ohjelmaa kuin vähän torvisoittoa ja joulurauhan julistus turkulaisille.
Itse olen yleensä paikalla n.11.30, ehkä vähän yli - toisaalta en sörvikään eturiviin. Tuolloin on jo paljon porukkaa paikalla!
Auto kannattaa suosiolla jättää pois kokonaan/kauemmas parkkiin. Liikenne on aivan sekaisin keskusta-alueella tuona aikana, ja parkkipaikkaa on lähes mahdotonta löytää.