Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on älykön pukeutumistyyli?

Vierailija
20.12.2013 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset tuulihousut ja punainen tuulitakki. Ulkotiloissa huulessa roikkuu jokin nikotiinituote.

Vierailija
2/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

preppy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkö ei ole niin simppeli, että yrittäisi ilmentää älykkööttään jollain heimopukeutumisella. Älykkö voi pukeutua mihin vaan minihameesta vaelluskamppeisiin.

Vierailija
4/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipukeutuminen ei eroa tavallisesta rahvaasta välttämättä mitenkään. Erottuvasti pukeutuvat lähinnä boheemit opiskelijat.

Vierailija
5/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt kyllä kiinnostais ihan oikeasti tämä aihe. Olen ns. älykkö, ammatti tyyliin kvanttimekaniikan tutkija, suku ja lähipiiri akateemisia ja hyväpalkkaisissa asiantuntijatehtävissä. Sopivasti joukossa myös kulttuuriväkeä ja itsekin olen mielestäni suht "kultturelli". Mutta pukeutumistyyli on todella hakusessa. Haluaisin sellaisen katu-uskottavan älykkötyylin, mutta tosiasiassa olen aina jotenkin nuhjuinen. Ostan harvoin vaatteita, mutta aina laatua. Ihan ekologisistakin syistä. Mutta en oikein jaksa seurata muotia ja vihaan shoppailua, joten en ole ikinä muodikas.

Olen kyllä havainnut että tällainen tietynlainen välinpitämättömyys pukeutumisessa on aika yleistä piireissä joissa liikun, erityisesti hyvin teoreettisten matematiikan/ tietotekniikan osaajilla tai tutkijoilla.

Mutta kertokaa nyt niitä vinkkejä, ei mitään jankkausta älykkyyden määritelmästä!

Vierailija
6/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on selvästi hajamielistä älykkötyyppiä, tohtori ja tekee akateemista tutkimusta työkseen. Pukeutuu vähän miten sattuu, ikää on 35 v., mutta tyyli jäänyt selvästi sinne 20 ikävuoden huitteille. Lähinnä farkkuja ja puseroita, myös kauluspaitoja. Käytännössä kaikki vaatteet ovat joko mustia tai valkoisia. Siten ei kuulemma tarvitse aamulla pohtia, mitkä sopivat yhteen. Kestää vaateshoppailua tai pukeutumiseen liittyviä pohditoja ehkä jopa vähemmän kuin keskimääräinen mies.

Vierailija
7/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:30"]

Älykkö ei ole niin simppeli, että yrittäisi ilmentää älykkööttään jollain heimopukeutumisella. Älykkö voi pukeutua mihin vaan minihameesta vaelluskamppeisiin.

[/quote]

Yleensäkään älykkö ei erityisesti halua ilmentää älykköyttään mitenkään, pikemminkin se tulee väkisin rivien välistä asenteissa ja puheessa ilmi. Älykkö saattaa pikemminkin vitsailla ja keventää tunnelmaa siten, että hänen olemuksensa kyseenalaistuu. Harva oikea älykkö on turhantarkka omasta persoonastaan. Pukeutumisen perusteella ei voi päätellä kenenkään olevan älykkö. Jos taas pitää vaatettaa älykkö, kannattaa kääntyä kunnon pukeutumisneuvojan puoleen. Osaa varmasti arvostaa laadukasta palvelua. Kokeile vaikka Arman Alizadia, alkuvuodesta tekee taas vaatturin hommia jos muistan oikein.

Vierailija
8/47 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:19"]

Mua nyt kyllä kiinnostais ihan oikeasti tämä aihe. Olen ns. älykkö, ammatti tyyliin kvanttimekaniikan tutkija, suku ja lähipiiri akateemisia ja hyväpalkkaisissa asiantuntijatehtävissä. Sopivasti joukossa myös kulttuuriväkeä ja itsekin olen mielestäni suht "kultturelli". Mutta pukeutumistyyli on todella hakusessa. Haluaisin sellaisen katu-uskottavan älykkötyylin, mutta tosiasiassa olen aina jotenkin nuhjuinen. Ostan harvoin vaatteita, mutta aina laatua. Ihan ekologisistakin syistä. Mutta en oikein jaksa seurata muotia ja vihaan shoppailua, joten en ole ikinä muodikas.

Olen kyllä havainnut että tällainen tietynlainen välinpitämättömyys pukeutumisessa on aika yleistä piireissä joissa liikun, erityisesti hyvin teoreettisten matematiikan/ tietotekniikan osaajilla tai tutkijoilla.

Mutta kertokaa nyt niitä vinkkejä, ei mitään jankkausta älykkyyden määritelmästä!

[/quote]

No mene sinne pukeutumisneuvojalle, Stockalta kannattaa aloittaa. Jos on itsevarma, ei se pukeutuminen ole niin tarkkaa. Minulla on kaappi täynnä hyviä asukokonaisuuksia, mutta käytän niin aika pihisti. Ei ne mene muodista, mutta tarvittaessa olen aina edustava kun eivät ole kuluneet ja kulahtaneet käytössä. Ei niitä arjessa tarvitse käyttää.

Mikä sun tarkoitus edes on tällä kysymyksellä? Haluat houkutella sopivia miehiä? Näyttää paremmalta jotta itsetuntosi vahvistuisi? Haluat saada enemmän statusta työpaikalla?

Oletan että olet nainen, epävarma "naisellisissa asioissa". Ei niillä ole väliä, ole oma itsesi. Jos haluat varmuutta, käyt meikkauskonsultilla ja pyydät opettamaan nopean tehokkaan meikin jolla saat neutraalin ja mielellään lähinnä meikittömän näköiset kasvot. Sitten päälle peruslaadukkaita vaikka kokomustia vaatteita, ei niiden kalliita tarvitse olla mutta kankaan kunnollista ja ompeleiden siistit. Sitten käyt kampaajalla, älykkönä tiedät että haluat rationaalisen leikkauksen jonka siistimiseen ei mene montaa sekuntia päivässä hukkaan. Jos kasvot on kauniit, seurauksena olet niin kaunis ettei kukaan normaali mies tohdi lähestyä sinua ja kanssasisaret työpaikalla alkaa jarruttamaan uraasi kun on kerran noussut jo hattuun asti. Mutta joihinkin miehiin voisi tehota.

Vierailija
9/47 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeasti älykkö, ei käy kyselemään tällaista. pukeutuu miten pukeutuu, just miten tykkää. Ei tarvetta tukea imagoaan millään erikoispukeutumisella. saattaa kyllä ilmentää persoonaansa pukeutumisella, mutta se tulee luonnostaan.

Vierailija
10/47 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
11/47 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tuntemani älykkö (tämä kai pitäisi tosin määritellä yksiselitteisesti ensin) pukeutuu työssään mittatilauspukuihin ja tonnin nahkakenkiin, vapaa-ajallaan taas hyvinkin vaihtelevasti. Viihteellä saattaa päällä olla esim bleiseri, bändipaita ja farkut. Muuten vapaalla bongattu esim reisitaskuhousut, vaelluskengät ja joku goretex takki. Lenkillä esim juoksukengät, juoksutrikoot ja -takki. Yhteisen harrastuksen myötä aika usein nähnyt myös kahluuhousut, -kengät, kalastusliivi ja -hattu päällään. Mökkeillessä virttynyt t-paita ja collarit tai shortsit. Kai sen voisi tiivistää niin, että tarpeen mukaan?

Vierailija
12/47 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/47 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jonkinlaista mukavuuden hakua vapaalla.

Julkisemmin/virallisemmin asiallinen erittäin hillitty tyyli, joka ei pyri nousemaan esiin.

Vierailija
14/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä: villapaita ja farkut. Jos tiedän että on vierailijoita, laitan kauluspaidan.

Kotona: flanellipöksyt ja t-paita, ehkä se villapaitakin.

Vierailija
16/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele älykkö.

Vierailija
17/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:19"]

riippu työstä

- atk hommissa riittää farkut ja villapaita-

yliopisto- toimistohommissa- kaupallisella alalla esim. markkinoinnissa puku päälle oli nainen tai mies

[/quote]

Ja paskat! :D Ehkä joo jossain markkinoinnissa, mutta yliopistolla yleisesti... ei todellakaan. Mieheni (35 v.) on tutkijatohtori yliopistolla ja menee joka päivä töihin hupparissa ja lököttävissä farkuissa, kuten kaikki kollegansakin.

Vierailija
18/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:19"]

riippu työstä

- atk hommissa riittää farkut ja villapaita-

yliopisto- toimistohommissa- kaupallisella alalla esim. markkinoinnissa puku päälle oli nainen tai mies

[/quote]

Ja paskat! :D Ehkä joo jossain markkinoinnissa, mutta yliopistolla yleisesti... ei todellakaan. Mieheni (35 v.) on tutkijatohtori yliopistolla ja menee joka päivä töihin hupparissa ja lököttävissä farkuissa, kuten kaikki kollegansakin.

[/quote]

Samaa ajattelin.

Vierailija
19/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallinen ala? Älykköjä?!

Vierailija
20/47 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu fiksuun ilmeeseen, terävään katseeseen ja korkeaan otsaan. Vaatteet tilanteen mukaan tai ilman? Eiköhän älykön yleensä tunnista muusta kuin tietystä pukeutumistyylistä?