En edes ymmärrä, miten pippelistä voi poistaa esinahan, kun eihän siinä ole mitään ylimääräistä!
Esinahka on yhtenäistä nahkaa ja se rullautuu itsensä kanssa kaksinkerroin terskan päälle. Ei siinä ole mitään ylimääräistä! Jos sen terskan päälle tulevan osan leikkaa irti, niin silloinhan se koko esinahka menee keskeltä kahtia!
Kommentit (6)
Just kysyin mieheltäni tästä asiasta. En aan ymmärtänyt mitä. Sillä tarkoitettiin ja mitä leikataan pois.. Mut yök mieluummin esinahalla kuin ilman.
Se esarin loppupää on ihan ok poistaa. Kannattaa pyytää se leikkauksesta mukaan, siitä saa veikeän purkan korvikkeen.
Mä haluaisin esitellänaislääkärille ahdasta esinahkaani, jota vois vedellä. Luulen, että laukean.
Minä en myöskään ymmärrä tätä mekanismia, vaikka seurustelin vuoden esinahattoman miehen kanssa (kantasuomalainen) "aktiivisesti".
Jos esinahka on liian kireä. Niin vähän saatanasti Kipeä se on. Siks se myös poistetaan. Nuo muut syyt se on toinen asia
Älä huoli, kyllä sen leikkaamiselle on keksitty monia perusteita.
"Pysyy puhtaana helpommin."
"Uskonto käskee."
"Miksi tällainen yksityisasia kiinnostaisi ketään ulkopuolisia?"
Niin, sitä kun on jälkikäteen työlästä saada takaisin (vaikka teknisesti onkin mahdollista). Nämä lasten sukupuolielinten leikkelemisestä kiihottuvat urpot olisi hyvä saada kuriin, mutta käytännössä vaikeaa kun "sivistyneissä" jenkeissäkin tuo on poikien kohdalla niin yleinen toimenpide.
Onneksi sentään tyttöjen "ympärileikkaus" tuomitaan useimmissa sivistysmaissa.