Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveletkö työmatkat? ov

Vierailija
20.12.2013 |

Kuinka pitkä työmatkasi on? Kuinka kauan siihen menee aikaa? Olen itse harkinnut, että alkaisin kävellä työmatkat. Minun matkani on 4km.

Mitä varusteita kannatte mukana? KÄyttekö suihkussa töihin päästyänne?

Olisiko tuosta mitään apua kunnon/painonpudotuksen kannalta, jos kävelisin tuon 4 km töihin ja kotiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävele. 10 km Koillis-Helsingistä Pitäjänmäelle menisi vähän överiksi... Enkä muutenkaan kyllä kävelisi töihin edes yli kilometriä, koska usein on mukana kannettava tietokone, ja haluan pitää töissä korkokenkiä, parempia vaatteita jne joissa en halua kävellä. Minulla tosin onkin koira, jonka kanssa tulee muuten käveltyä paljon.

Vierailija
2/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävellyt työmatkani yli 10 vuoden ajan. 6 km per suunta, johon menee 50 min. En käy suihkussa töissä. koska en kävellessä hikoile. Töissä vaihdan korkkarit jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on 34km/ sivu joten.....................

4km työmatkan varmaan pyöräilisin kun keliä piisaa, tuskin viitsisin kävellä. Meillä on pukuhuoneessa suihkumahdollisuus ja työvaatteet vaihdan jokatapauksessa töissä, joten siltä kannalta se onnistuisi.

Vierailija
4/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat olleet 2-8km ja pyörällä olen kulkenut kesät talvet. Ei ole tarvinnut käydä suihkussa koska ei tuolla matkalla hikoa jos nyt ei ihan hulluna polje.

Jos syöt yhä samalla tavalla mutta kävelet 8km/pv niin toki laihdut tai ainakin kiinteydyt ja saat samalla raikasta ilmaa.

Vierailija
5/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kävelin noin 3km matkan. Vajaa puolituntia siihen meni. Ja koska minulla on töissä työasu erikseen niin mukana oli ihan normit ulkovaatteet.

Nyt en enää kävele kun matkaa on 10km ja lapsen kuskaaminen hoitoon. Ja aamuisin pitäisi lähteä  todella aikaisin. Kesällä pyöräilin matkan aika usein, varsinkin viikonloppuisin kun lapsi oli isänsä kanssa kotona.

Vierailija
6/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kävellyt aina koulu- ja työmatkat. Matkaa on 3km ja olen panostanut kunnon kamppeisiin mitkä siirtää iholta kosteuden ja sitten talveksi eri varusteet, että ei tarvitse olla hikisenä koko päivää. Kun laiskottelen menen pyörällä kesäisin. :) Autolla kuljen vain jos tarvitsee lähteä suoraan töistä johonkin, mutta esim kauppareissut teen siten että kävelen kotiin ja sitten lähden autolla kauppaan.

Vierailija
7/14 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 12:05"]En kävele. 10 km Koillis-Helsingistä Pitäjänmäelle menisi vähän överiksi... Enkä muutenkaan kyllä kävelisi töihin edes yli kilometriä, koska usein on mukana kannettava tietokone, ja haluan pitää töissä korkokenkiä, parempia vaatteita jne joissa en halua kävellä. Minulla tosin onkin koira, jonka kanssa tulee muuten käveltyä paljon.

[/quote]

No jos ei pysty yli kilometriä kävelemään korkokengissä kannettavan tietokoneen kanssa niin kannattaa miettiä onko vielä kypsä käyttämään korkokenkiä tai tietokonetta.

Vierailija
8/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan kävele, matkaa yli 20 km ja lapsi pitää viedä matkalla päiväkotiin. Autolla menee n. 20 min. Jos matka olisi kohtuullinen voisin vaikka kävelläkin.

Vierailija
9/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,työmatkaa 82km/suunta.

Vierailija
10/14 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 12:09"]

Olen kävellyt työmatkani yli 10 vuoden ajan. 6 km per suunta, johon menee 50 min. En käy suihkussa töissä. koska en kävellessä hikoile. Töissä vaihdan korkkarit jalkaan.

[/quote]

Normaali kävelynopeus on 5 km/tunti, joten kävelet selvästi keskivertoa nopeammin.

Vierailija
11/14 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen, yläkerrasta alakertaan. Teen siis töitä kotona. Mukana on aina vaihtovaatteet ja vesipullo. 

Ap:na kävelisin, ei kolmessa kilsassa oikeasti hikoa.

Vierailija
12/14 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen. Matkaa on 4,5 km ja kyllä siinä kunnossa pysyy! :) Vesipullo on aina mukana, vaihtokengät, hajuvesi ja erillinen t-paita mikä on liikkuessa päällä. Kovilla pakkasilla saattaa olla myös ylimääräinen huivi kasvoja suojaamaan. En käy suihkussa.

Vierailija
13/14 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:47"]Kävelen. Matkaa on 4,5 km ja kyllä siinä kunnossa pysyy! :) Vesipullo on aina mukana, vaihtokengät, hajuvesi ja erillinen t-paita mikä on liikkuessa päällä. Kovilla pakkasilla saattaa olla myös ylimääräinen huivi kasvoja suojaamaan. En käy suihkussa.

[/quote]

Siis etkö selviä 4,5km kävelystä ilman vesipulloa?

Vierailija
14/14 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että muutaman km:n käveltyä pitää ihan suihkussa käydä kuin jonkun urheilusuorituksen jälkeen. Ihan normaalia liikkumista se on paikasta toiseen, hieman huono kunto taitaa olla, ei pahalla!