Siis miten puhdistatte / pesette kaupasta ostetut yritit
Miten pesette vaikkapa ruukussa ostetun tuoreen tillin, jota aiotte käyttää salaatissa ja tuoreean ruuaan päällä?
Entä basilika ja muut yritit, jotka syödään tuoreena? Ja miten kuivaatte ne pesun jälkeen?
Pitääkö myös biologisesti kasvatetut yrtit pestä kuten esim Järvikylän yrtit.
Asun eka kertaa yksin, en tiesä mistään kokkailu hommista mitään, mutta kasvisruokaa syön paljon, vaikka en olekaan mikään vegetaristi tai vegaani tms.
Kommentit (13)
Astianpesukoneessa. Kypsyvät samalla.
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukoneessa. Kypsyvät samalla.
Itse laitan pyykinpesukoneeseen 30 asteelle. Ei linkousta.
En mitenkään. En yleensä pese (kotimaisia) salaattejakaan.
Mutta, jos tuntuu siltä, että yrtit täytyy putsata, ne voi huuhdella kylmällä vedellä ja kuivata salaattilingolla tai taputella varovasti pyyhkeellä/paperilla.
Vedellä huuhtelu ja kuivaa itsestään ,kasvit tarvitsee vettä myös juuriin ,jos säilyttää.
Itse pesen aina kaikki kaupasta ostetut vihannekset, yrtit ym. ensin kuumalla vedellä sitten kylmällä vedellä huuhtelu. Jos katsoo miten jotkut ihmiset käpälöivät niitä pesemättömillä käsillä kaupassa niin suosittelen pesemään.
Kannattaa istuttaa ne ruukkuun. Saat ilmaiseksi lisää ..
Jos vain muistat kastella ..
Zinc
Salaattia en kuivaa, vihannekset kevyesti keittiöpyyhkeellä.
Panen kulhoon viileää vettä ja upotan yrtit sinne. Joskus huuhdon juoksevan veden alla, esim. tillinippu on helppo huuhdella. Kuivaan yrtit salaattilingossa ja herkemmät yrtit talouspaperin päällä.
Huuhtelen ensin kuumalla, sitten kylmällä vedellä.
En minä niitä pese.