Vesihanan aukeaminen "itsestään", kummitusko?
Kuinka yleistä mahtaa olla, että "kummitus" tai joku hieman pahantahtoinen olento, jota ei voi tavallisella järjellä ymmärtää, avaa vesihanan niin, että siitä valuu vettä täydellä teholla? Tai voiko LVI-systeemissä olla joku kriittinen vika, joka saa hanan aukeamaan itsestään (yhden kerran) ja valuttamaan vettä täysillä? Kokemuksia?
Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin, että kummituksia ei ole olemassa, ei ole pakko tulla kommentoimaan. Olen kuullut tuon lauseen jo lähemmäs 40 vuoden ajan.
Kommentit (44)
Mua vaivaa imurin käynnistyminen itsekseen. Nukuttiin tyttiksen luona ja herättiin aamuyöllä ääneen. Tyttis sanoi ne tekee varmaan lumitöitä ja nousi ylös. Tuli kohta takaisin ja kertoi imurin käynnistyneen olohuoneessa. Ei mitään käsitystä kuinka se imuri voi käynnistyä omia aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikkea tapahtuu esim hoitokodeissa, mihin kuolee ihmisiä. Itsekin ollut todistamassa sitä samaa kuin muutkin; hissi kulkee itsekseen, käytävällä askeleita, kiikkutuoli kiikkuu itsestään, astioiden kolinaa vaikka olet yksin jne
Esimerkiksi ilmastointi tai avoin ikkuna voi saada keinutuolin keinumaan. Aina joku valvoo öisin, rakenteet kantaa ääntä niin että se ääni saattaa kuulua ihan eri suunnalta missä oikeasti ihminen liikkuu, hissiin tulee usein teknisiävikoja. Lisäksi jos oot yliväsynyt voit nähdä ja kuulla harhoja.
Kumma, jos hississä on koko ajan vikoja ja vain yöaikaan ja monen hoitajan ollessa yksin töissä, askelia kuullut käytävältä melkein kaikille hoitajille. Ei mitään ikkunoita pidetä auki jne. Pidä sinä mielipiteesi, minä pidän omani!
Miksi ne kummitukset vain öisin liikkuu siellä hississä eikä koskaan päivällä? Ja kai olette pyytäneet tarkastamaan hissin sähkövikojen varalta? Ja tarkistaneet valvontakamerat, ettei siellä kukaan muistisairas ravaa käytävillä?
Kummituksiin on tottunut, tavarat siirtyy, kolisee, kahvipurkki tyhjenee ja tupakat häviää. Joskus aikuiset lapset asuu talossa kun olen itse poissa ja sama meininki silloin. Kaikenlaisia ääniäkin kuuluu. Ei meistä kukaan pelkää, lapset vaan totesivat että on tää kumma huusholli. Läheisiä on kyllä paljon menehtynyt mutta ei kukaan tässä talossa joka on rakennettu aikoinaan uudelle alueelle missä ennen metsää
Tämä kuulostaa järkevältä selitykseltä.