Asunto tuki, millainen tilanne on ihmisellä, joka saa kelalta maksetun asumiseensa tuen? tuen?
Niin kun se ei näytä olevan automaattinen valtion apurahoitus esim. työttömillekään, kuten ei toimeentulotuetkaan kaikille poissa työelämästä oleville ihmisille!
Kommentit (21)
Se on nimeltään asumistuki ei asuntotuki. Ja millainenko? Sellainen jolla ei olisi muuten varaa asua missään eli sitten olisi sillan alla ja talvella jäätyisi ulkona kuoliaaksi.
KELA:n sivuilla on laskuri, jolla voit katsoa oletko oikeutettu tukeen.
Häh? Mikä tuki on muka automaatinen?
Mikään tuki ei ole automaattinen. Ei edes lapsilisä vaan sekin haetaan kuten muutkin tuet.
Minä saan asumistukea 92 euroa kuukaudessa (omakotitalo). Olen pitkäaikaistyötön. Kyllä se on kuitenkin iso apu minulle, koska nettotuloni ovat 650 euroa kuukaudessa (työmarkkinatuki). Muita harkinnanvaraisia tukia (esim. toimeentulotukea) en saa.
Olin työssäkäyvä, kahden lapsen huoltaja. Kaupungin asunto ja sain asumistukea.
Sama asunto, parempi palkka, en saa enää tukea.
Ei sitä tukea automaattisesti kenellekään tuputeta. Kerran vuodessa piti selvittää, että on siihen yhä oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mikään tuki ei ole automaattinen. Ei edes lapsilisä vaan sekin haetaan kuten muutkin tuet.
Lapsilisä on kaikille alaikäisten lasten elatusvelvollisille suora tulonsiirto, hakemus vaan on ilmoitus luonteinen byrokraattilaitokselle.
Minä saan asumistukea 150€/kk. Bruttopalkka 2400€/kk, vuokra 960€/kk. Taloudessa asuu minun lisäkseni yksi alaikäinen lapsi
Vierailija kirjoitti:
Säälittävät ja opiskelijat
Kansaneläkeläisetkö? Yksin asuvat?
Elämänkoululainen, kuten ap kirjoitustyylistä päätellen.
Kunnan vuokra-asunto, kolmio, vuokra 750 euroa, Saan asumistukea 640, 56 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän yrität selittää?
Halusin vaan herätellä niitä porvareita, jotka kuvittelevat maksavansa veroillaan kaikkien itseään köyhempiensä kaiken elämisen kulut!
En ole vielä saanut tähän päivääni mennessä yhtään markkaa enkä euroa toimeentulotukia ja asumistukea asuntokuluihini ja olen tällä hetkellä työtön ja vain sen verran kipeä, etten ole työkyvyttömyyseläkkeen saajaksikaan hyväksyttyjen joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli katsot, että on ok, että me muut maksetaan kokonaisuudessaan sun asuminen? Miksi me haluttaisiin niin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli katsot, että on ok, että me muut maksetaan kokonaisuudessaan sun asuminen? Miksi me haluttaisiin niin tehdä?
Koska olen työtön ja minulla on kaksi lasta huollettavanani.
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoululainen, kuten ap kirjoitustyylistä päätellen.
Eikös me kaikki olla vaikka olis minkälainen työ ja opintotutkinnot suoritettuina?
Mitähän yrität selittää?