Trumpin sairastuminen laittoi suomalaisillekin maskit päähän - paitsi keski-ikäisille naisille
Jos Donald sairastuu, niin minäkin voin?
Nuoret ja miehet käyttävät maskia aiempaa innokkaammin. Mutta keski-ikäisiin rouviin korona ei näemmä tartu.
Kommentit (13)
Olet oikeassa. Näin se Donald hoitelee koronan käyttämällä imagoaan hyväksi.
Keski-ikäinen rouva kuittaa. On astma ja en pidä maskeista.
Mitäpä se sinulle kuuluu käytäntö vai en? Pidä huolta omista asioistasi.
Lopettakaa toisten kyttääminen ja vainoaminen.
Kaupassa näkee, että vanhuksilla maskit. Nuorilla, joilla ne ennen kaikkea pitäisi olla puuttuu. Surullista.
Olen 43 v. nainen ja käytän maskia, vaikka astma on minullakin. Sitä suuremmalla syyllä minä sen kasvoilleni laitan.
Olin viimeksi kaupassa 2 viikkoa sitten. Olin ainoa, jolla oli maski ja hanskat.
Korona-aikana olen oppinut yhden asian. Elämässä jää aikaa kaikelle muulle, kun ostaa ruokatavarat kerralla kahdeksi viikoksi. Jää heräteostoksen vähemmälle ja rahaakin säästyy.
Itse taas olen nähnyt ne harvat maskit lähes yksinomaan keski-ikäisillä naisilla!
Jopa niin, että pariskunnasta rouvalla on mutta miehellä ei.
Oudointa on, että keski-iän selvästi ylittäneillä ihmisillä ei maskia näe. Ei miehillä eikä naisilla.
Näemmä liikutaan hyvin eri paikoissa. Mun otoksella juuri keski-ikäiset naiset on lähes ainoita maskinkäyttäjiä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 43 v. nainen ja käytän maskia, vaikka astma on minullakin. Sitä suuremmalla syyllä minä sen kasvoilleni laitan.
Pelkäätkö että sun astma voi tarttua muille? Sua se maski ei suojaa koronalta.
Joka ikisessä ikäryhmässä on ihmisiä jotka käyttävät ja jotka eivät. Tässä nyt haisee viha.
Ja muistakaa että se kuonokoppa ei suojaa yhtäkään sata prosenttisesti.
Höpö höpö. Mä kävin kaupassa ja naisilla oli maskit, miehillä ei. Näin jopa miehen joka otti maskin pois, kun näki, ettei muilla ole.
Omat arkihavaintoni kertovat juuri vastakkaista. Naisilla näkee maskeja kaikissa ikäluokissa, miehistä maskeja käyttävät lähinnä vain ikääntyneet tai vaihtoehtoisesti "valistuneelta" näyttävät nuoret miehet. Keski-ikäisillä miesten miehillä ei maskeja näy. Näin tässä uusmaalaisessa pikkukaupungissa.
Ja ostoksesi perustuu mihin? Itse käytän maskia koko päivän töissä. Illalla ei tarvitse kun en käy töissä julkisilla.