Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapset elävät uusperheessä, onko toinen uusperhe helpompi vai vaikeampi?

Vierailija
18.12.2013 |

Lapseni ovat vuoroviikkolapsia ja heillä on isänsä luona uusperhe. Siellä on minun, sinun ja yhteinenkin lapsi. Alku oli vaikeaa, mutta muutaman vuoden jälkeen koululaiset lapseni ihan tykkäävät kokonaisuudesta. 

Minä olen asunut yksin nämä eron jälkeiset vuodet. Nyt on tullut ajankohtaiseksi ajatella yhteenmuuttoa miehen kanssa, jolla on tietysti omiakin lapsia vuoroviikoin. 

Mikä teidän kokemuksenne on - tuleeko tämä kakkosuusperhe olemaan lapsilleni helpompi vai vaikeampi kokemus? He jo tietävät, mitä elämä tuo tullessaan. Mutta he joutuvat luopumaan tästä viikottaisesta hiljaiselosta. (Yhteisiä lapsia emme aio tehdä). 

Kokemuksia? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä! Tarjoa edes sinä lapsillesi normaali elämä kun isä ei siihen pysty. Nyt järki käteen!!!

Vierailija
2/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kylläpä kuulostaa kurjalta lastesi osalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali elämä? Onko tämä yh elämä normaalia elämää?

kyseleepi ap

Vierailija
4/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa luovuttaa lapsensa isälle, jotta lapset elävät elämäänsä yhdessä perheessä. Näin ap antaisi lapsilleen normaalin elämän ja av-mammat olisivat tyytyväisiä. 

Vierailija
5/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne oli se, että miehen ex perusti ensin uusperheen ja poika vieraili siellä tapaamisviikonloppuina. Ja me perustimme sittemmin uusperheen jossa poika on asunut siis koko ajan. Kummassakin paikassa on viihtynyt, toki äidillään käy harvemmin kun kaverit ym. on tällä paikkakunnalla. Minusta sillä on enemmän merkitystä millainen ilmapiiri vallitsee siellä missä suurimman osan ajasta viettää. Toki kummankin vanhamman kanssa pitää olla hyvä olla.

Vierailija
6/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mahdollinen uusperheeni ei tule olemaan samanlainen kuin exäni. Minun nykyisen mieheni lapset ovat paikalla vähemmän kuin minun lapseni, ja he myös kasvavat koko ajan. Osa muuttaa todennäköisesti  jo pois kotoa parin vuoden sisällä - enkä minä halua vielä pariin vuoteen perustaa sitä uusperhettä. 

Minun lapsilleni suurin muutos tulisi olemaan se, että paikalla on iltaisin ja öisin mies. 

ap

Vierailija
7/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:07"]

Minun mahdollinen uusperheeni ei tule olemaan samanlainen kuin exäni. Minun nykyisen mieheni lapset ovat paikalla vähemmän kuin minun lapseni, ja he myös kasvavat koko ajan. Osa muuttaa todennäköisesti  jo pois kotoa parin vuoden sisällä - enkä minä halua vielä pariin vuoteen perustaa sitä uusperhettä. 

Minun lapsilleni suurin muutos tulisi olemaan se, että paikalla on iltaisin ja öisin mies. 

ap

[/quote]

Voi rakas ap, etkö voisi mitenkään odottaa sitä paria vuotta että ne lapset tosiaan muuttaisi siltä mieheltä pois?

Ei pelkästään omat lapset kärsisi vaan myös miehen lapset jos kerran murkkuja ovat. Heille voi sopeutuminen olla ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Jos mies rakastaa sinua, hän odottelee kyllä rauhassa pari vuotta - pysyypähän suhdekin tuoreena kun ei koko aikaa ole yhdessä!

Ymmärrän että vastarakastuneena olisi ihanaa vaan hypätä yksiin mutta ole hyvä ja mieti vielä. Sinä olet jo sitoutunut - lapsiisi.

Ja kun tiedustelit onko elämä yh:na sitten normaalia - ei se ole mutta kenen elämä on normaalia? Ja miten elämä "normalisoituu" siitä että miehesi teinit tulee teille haukkumaan sinua ja paiskomaan ovia kun olet heille se paha äitipuoli?

Hyvät joulut joka tapauksessa ap.

t. Nro 2, 4 lapsen äiti, tuleva äiti sijoituslapsille.

Vierailija
8/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:07"]

ap

[/quote]

Voi rakas ap, etkö voisi mitenkään odottaa sitä paria vuotta että ne lapset tosiaan muuttaisi siltä mieheltä pois?

Ei pelkästään omat lapset kärsisi vaan myös miehen lapset jos kerran murkkuja ovat. Heille voi sopeutuminen olla ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Jos mies rakastaa sinua, hän odottelee kyllä rauhassa pari vuotta - pysyypähän suhdekin tuoreena kun ei koko aikaa ole yhdessä!

Ymmärrän että vastarakastuneena olisi ihanaa vaan hypätä yksiin mutta ole hyvä ja mieti vielä. Sinä olet jo sitoutunut - lapsiisi.

Ja kun tiedustelit onko elämä yh:na sitten normaalia - ei se ole mutta kenen elämä on normaalia? Ja miten elämä "normalisoituu" siitä että miehesi teinit tulee teille haukkumaan sinua ja paiskomaan ovia kun olet heille se paha äitipuoli?

Hyvät joulut joka tapauksessa ap.

t. Nro 2, 4 lapsen äiti, tuleva äiti sijoituslapsille.

[/quote]

Minä OLEN odottamassa, enkä ole juuri tähän hätään tekemässä yhteenmuuttoa. Kunhan mietin tätä asetelmaa. 

Uskon myös, että miehen lapset eivät välttämättä isänsä luona pitkään asu sitä vuoroviikkoisuuttaan, koska he itse omasta halustaan lyhentävät viikkoaan isän luona, koska kaikki kaverit ovat äidin luona. Vanhemmilla on siis välimatkaa. Todennäköisesti isästä tulee ajan myötä viikonloppuisä.  MIehen lapsilla on myös jo kokemusta uusperheasumisesta. 

Kysymykseni on silti sama: onko toinen uusperhe helpompi vai vaikeampi? Siis asetelmalla, että minun lapseni ovat vuoroviikkolapsia ja miehen lapset viikonloppulapsia joka toinen viikko. 

ap

Vierailija
9/9 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei voi tietää, tietenkään, se riippuu niin ihmisten ja lasten luonteista, ei siitä, että jo kertaalleen on sopeuduttu uusperheeseen...