Mitään konsteja pysäyttää huuliherpeksen ns pahasti ilmestymistä?
Huulessa tuntuu ikävää painetta ja taitaa jo näkyäkin jotain, on mulla Zovirax-voidetta kaapissa, mutta se valkoinen kasa huulessa ei huvita, varsinkaan töissä. Ja ne laastarit on aika paskoja myös.
Huokaus, en tiedä miksi tämä vaiva ilmestyy n.1-2x/vuodessa, ei pitäisi olla vastustuskyvynkään nyt alentunut, ei ole ab-kuuria eikä "se aika kuusta".
Kommentit (15)
Hae äkkiä päivystävästä apteekista sitä sisäisesti otettavaa lääkettä. Neuvovat sua kyllä kun kerrot. Mitä nopeammin otat lääkkeen, sitä todennäköisemmin menee ohi ilman isoa rakkulaa.
Suun kautta otettava lääkekuuri, olisiko ollut 4/tbl kerralla ja sitten 12 tunnin päästä sama satsi. Googlaa, en muista lääkkeen nimeä. Saa ilman reseptiä.
Olen 1x jotain sellaista popsinut ja se loppui lyhyeen, koska aloin oksentamaan sen vuoksi.
Ap
Jos et pääse apteekkiin, minulla toiminut valkosipulin kynsi yön tai muutaman tunnin ajaksi. Lisäksi syön jatkuvasti lysiiniä, senkin uskotaan vähentävän. Lysiini-tabletista voit tehdä tilkalla vettä myös tahnan, jota laittaa yöksi rakkulan päälle, kuivattaa tehokkaasti.
Suun kautta lääkettä ja huuleen hunajaa. Parempaa kuin mikään apteekin voide. Lievittää kutinaa ja on suht huomaamatonta.
Tänään siis apteekkiin lysiinitabuja hankkimaan heti kun se klo11 aukeaa. Yön ajan pidin sellaista herpestarraa, mutta kyllä nuo hieman tuubalta tuntuvat, oli siis 1 sellainen ennestään jäljellä.
Omituista miten tämä vaiva ilmestyy aina aika ajoin, mutta kuitenkin "vain" ehkä 2x/vuodessa...
Ja nyt valkosipulia siihen, hunajaa ei ole.
Ap
L-lysiini auttaa monia, vaikka monet lääkärit eivät sitä halua hyväksyä. Häiritsee viruksen toimintaa.
Toisaalta arginiinin välttäminen auttaa myös. Arginiini-lysiinitasapaino on siis tärkeää.
Sama auttoi minulla ja niillä, kenelle sen neuvoin. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Auttoi, eikä oo enää näkyny kirjoitti:
Sama auttoi minulla ja niillä, kenelle sen neuvoin. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Siis lysiinikö? Olenkohan tämän rakkulan suhteen jo myöhässä, eilen illalla alkoi tuntumaan huulessa oudolta..
Ap
purista alkava patti. koskee todella paljon mutta auttaa heti eikä märkivää vaihetta tule ollenkaan. yäksi hammastahnaa. tämän kikan jälkeen minulla ei ole vuosiin ollut näkyvää herpestä. jos joku kysyy, sanon että finni oli siinä kohdassa
Sain ennen huuliherpeksen muutaman kerran vuodessa. Kun aloitin säännöllisen d-vitamiinin syönnin niin ei ole sen jälkeen ollut. Sinkkivoide auttoi mulla silloin kun niitä tuli.
Uskon samaten D-vitamiinin voimaan, hyvä peruskunto auttaa myös, mikä tarkoittaa vähän enemmän kuin että jaksaa kävellä kolmanteen kerrokseen hengästymättä.
Piparminttuöljyä taputtele useamman kerran päivässä siihen tykyttävään kohtaan. Auttaa heti.
Sisäisesti otettava Valavir-lääke katkaisi oman kierteeni. Saa reseptittä apteekista.