Syökö kukaan enää oikeasti kypsentämättömiä marjoja ja hedelmiä?
Siitä huolimatta että vaikka nykyään tiedetään kypsentämättömien marjojen ja hedelmien olevan uhka ihmisen terveydelle minkä takia ne tulee kypsentää esimerkiksi vaikkapa keittämällä ennen syömistä?
Kommentit (42)
Joo mä keitän kaikki omenat, banaanit, viinirypäleet ja tuoreet mansikat 😂
Ja missäs linkkiä tälle väitteelle? Ulkomaiset marjat kyllä keitän ensin.
Joo toki, tänäänkin mansikoita pakkasesta, omenaa, porkkanaa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Osa oli vihanneksia vastustatko niitäkin?
Aplla taitaa olla psykoosia tulilla.
Kyllä syö. Enkä minä ainakaan mistään ole kuullut että kukaan metsästä poimimiaan mustikoita keittäisi..
Todellakin syön. Marjat menee pilalle kypsentäessä. Silloin on parempi syödä vain tabuja.
Juuri laitoin appelsiinit kiehumaan, että voin niitä kohta syödä. Eikun...
Miten ne uhkaavat terveyttä? Olen kohta 40 vuotta syönyt päivittäin kypsentämättömiä marjoja ja hedelmiä ja olen terve kuin pukki.
Asun ulkomailla ja täällä on siis vain noita teille ulkolaisia marjoja myynnissä ja kyllä ostan ja syön niitä.
Ei tietenkään syö. Vihersalaattikin tehdään niin, että salaatinlehdet, kurkut yms. keitetään ensin. Tulevat kätevästi soseeksi samalla niin hampaat säästyy työltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne uhkaavat terveyttä? Olen kohta 40 vuotta syönyt päivittäin kypsentämättömiä marjoja ja hedelmiä ja olen terve kuin pukki.
Niissä voi piillä salmonella, pneumokokki tai jokin muu vaaraa.
Ulkomaiset (ei suomalaiset) marjat pitää ekinokokin ja virusten takia kiehauttaa. Ulkomaiset hedelmät pestään ja/tai kuoritaan. Kotimaiset marjat ja hedelmät voi käyttää sellaisenaan. Juurekset kannattaa pestä ja kuoria. (suolinkaiset, toksoplasma).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta peräaukostakin voi saada tauteja.
Keittosuositus koskee ulkomaisia pakastemarjoja! En todellakaan ala mitään tuoreita keittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengitysilmassakin voi piillä tappava virus. En silti ajatellut keittää hengitysilmaa ennen hengittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaiset (ei suomalaiset) marjat pitää ekinokokin ja virusten takia kiehauttaa.
Uskotko, että ulkomailla asuvat ihmiset tekevät näin? Vain Suomessa voidaan syödä kuumentomattomia marjoja? Ainoana kansana koko maailmassa?
Keitättekö salaattiainekset erikseen ja yhdistätte sitten, vai kaikki kerralla samaan kattilaan kiehumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta peräaukostakin voi saada tauteja.
Istun aina kiehuvassa vedessä ennen kuin pyyhin pyllyn.
Mitä ihmettä höpöttelet??