Laitatteko kaalilaatikkoon raakaa riisiä?
Tein elämäni ekan kaalilaatikon, tai siis on vielä uunissa. Se on nyt ollut uunissa 1t 20min ja riisit on vielä ihan kovia.
Miten teillä on tapana ollut laittaa kaalilaatikkoa?
Kommentit (13)
En köytä riisiä vaan ohraa tai linssejä. Mutta kyllä ne raakoona joukkoon laitetaan.
kaalilaatikolla kestää helposti kolmatta tuntia, ennen kuin se on todella hyvää.
Raakana laitan, eikä ole mitään ongelmia ollut.
Onkohan ap:n laatikossa tarpeeksi nestettä? Luulisi riisin reilussa tunnissa kiehuvan kypsäksi.
Keitän riisit ensin, risottoriisi paras. 1+ t riittää silloin uunissa, tietty parempi tulee jos pitää kauemmin...
Onhan Ap laittanu sen uunin päälle ja lämmön myös?
Keitän kaaliraasteen ja laitan riisit siihen sekaan niin, että keitinvesi imeytyy riisiin. Sitten uuniin kermaa sekaan nesteeksi ja sitä (tai lihalientä) lisätään, kun edelliset ovat imeytyneet.
Raakaa sen olla pitää, sillä koko ruuan idea on se että riisi saa makunsa siellä uunivuossa imemistään nesteistä. Siis niinkuin paellariisi imaisee itseensä katkarapujen, sahramin ym. aromit.
Mä sirottelen sen wiihen päälle paistamisen jälkeen, tietysti raakana!
Keitän kaalin ja riisin yhtä aikaa, jauheliha, mausteet ja siirappi sekaan ja uuniin vielä paistumaan. Uuniin menee kypsä ruoka.
Laitan riisin raakana ja hyvää on aina tullut. Oleellista on olla sekoittamatta riisiä kaali-lihaseokseen, vaan raaka riisi pitää laittaa ensimmäisenä vuoan pohjalla ja lisätä varovasti sen päälle muut ainekset. Näin riisi pääsee helposti imemään kaalista ja lihasta valuvan + itse lisäämäsi nesteen. Jos riisillä ei ole tarpeeksi nestettä, se jää kovaksi vaikka sitä kuinka paistelisi.
Nestettä ei ole tarpeeksi jos tunnin jälkeen riisi vielä kovaa. Lisää lihalientä (vaikka kuutiosta).
Keitän ensin, mutta en täysin kypsäksi. Tosin käytän useimmiten ohrasuurimoita.
molemmat onnistuvat siis riisit ilman keittämistä tai keitettyinä... Pointti on siinä,että nestettä tarpeeksi..tunnissa riisit kypsyvät hyvin....ja uunin tietenkin pitää olla 180-200 asteisena.. huom..pääkokkina olen toiminut 30v
Riisit raakana, mutta tarpeeksi nestettä myös. Imevät itseensä ihanat maut. Mä teen lihaliemeen ton laatikon.