Muita 13-vuotiaana tupakoinnin aloittaneita?
Salaa bussipysäkin takana alkuun kaverini kanssa polttelin. Odoteltiin kouluun menoa. Olen nyt 43-vuotias eli polttanut 30 vuotta. Rahaa kulunut! Välillä pystyn olemaan polttamatta ja sit taas aloitan. Olen mies.
Kommentit (4)
On joo. Taitaa olla ikuinen paheeni ja olen 53-vuotias nainen.
puoliso on nuorempi kuin sä mut muuten samalta kuulostaa. Ukko jäi perheensä lyhimmäksi ja uskoo itse, että tupakoinnilla on olut vaikutusta.
12-vuotiaana aloittelin. Lopetin 34-vuotiaana. Nyt olen ollut tupakatta 16 vuotta. Läheinen elämää täynnä oleva tuttu kuoli joku vuosi sitten keuhkosyöpään. Hän oli aloitellut 15-vuotiaana. Ei tullut sitä eläkettä, jota oli odottanut tulevaksi. Oli rankkaa katsoa miten ei voinut nukkua ensin toisella eikä myöhemmin enää toisellakaan kyljellä, kun kasvain painoi keuhkoissa ja jatkoi kasvuaan. Sitä tuskaa ja katkeruutta kesti vähän päälle vuoden ennen, kuin kuolema korjasi. Iso menetys. Monella kaverilla, jotka aloittaneet teinivuosina on nyt keuhkoahtaumaa, yhdellä alkoi jo heti 30v tienoilla. Tulevat hitaasti, mutta varmasti noi sairaudet.
Lopeta.
Jatkuiko pituuskasvusi normaalisti vai pysähtyikö se tupakoinnin aloittamisen takia?