Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa hyvää alkoholitonta punaviiniä?

Vierailija
17.12.2013 |

Jouluna olisi kiva ruuan kanssa nauttia, mutta alkoholista en enää tykkää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä löytänyt sellaista.

Vierailija
2/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää, jos on. Nyt raskaana olisi kiva silloin tällöin juoda lasi punaviiniä, mutta tietenkään alkoholillinen ei käy.

Vierailija
4/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäki haluisin jouluna punkkua mutta oon raskaana nii en voi juoda...

Vierailija
5/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon juustojen kanssa täysrypälemehua, silloin kun en voi/halua juoda alkoholia. Ei se tietenkään ole sama asia kuin viini, mutta maultaan täydentää juustoja niin loistavasti kuin alkoholiton mielestäni voi.

Vierailija
6/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuan kanssa nyt ei muutenkaan viini sovi, joten kokeile alkoholitonta olutta. Esim tumma Nikolai 0% on ihan kelvollista.

Vierailija
7/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:05"]

Suosittelen sinulle jääkaappikylmää ruusunmarjateetä ruokajuomaksi. Pirkka on hyvää, sillä se on riittävän hapokasta. Siinä on punaviinin keveys, hapokkuus ja raikkaus ilman viinin alkoholia, kaloreita ja hintaa.

[/quote]

Joskus on jäänyt ruusunmarjatee jäähtymään, ja olen kuitenkin sitten napannut kylmät juomat kupin pohjalta. Sen perusteella toteaisin, että voisi toimia yllättävän hyvin. 

Makeamman sampanjan, kuoharin ja tuoksun osalta jopa valkkareista sauvignon blancin muuten saa hyvin korvattua viinimarjalehtijuomalla. Tuo on niin hyvää, että ollessani miehen kanssa vähän paremmassa ravintolassa viimeistä kertaa ennen esikoisen syntymää mies hutaisi puolet lasista, joka minulle oli tuotu alkuruuan seuraksi. 

Vierailija
8/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
9/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on karpalomehussa?

Vierailija
10/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Alkoholin poistaminen viinistä on melko rankka prosessi, joka tekee lopun kaikista viinin hyvistä ominaisuuksista.

Suosittelen sinulle jääkaappikylmää ruusunmarjateetä ruokajuomaksi. Pirkka on hyvää, sillä se on riittävän hapokasta. Siinä on punaviinin keveys, hapokkuus ja raikkaus ilman viinin alkoholia, kaloreita ja hintaa.

Vierailija
11/11 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kuten täällä on todettu ja se on kyllä harmi.

Olutta saa hyvää alkoholittomana (tumma Nikolai tai vaalea Bavaria parhaat)

Myös alkoholiton kuohuviini on ok ja valkoviini menettelee, mutta punaviiniä ei voi korvata.