Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea kotimatka ratikalla!

Vierailija
16.12.2013 |

Nyt alkaa vähän kypsyttää nuo ratikat, joita käyttävät myös risteilymatkailijat. Niihin ei välillä kerta kaikkiaan mahdu sisään (kaljakärryt, lapsikärryt ja matkalaukut punakoiden matkailijoiden lisäksi), ja esimerkiksi Katajanokalla juuri tämä risteilyporukan täyttämä nelosen ratikka on ainoa vehje, jolla asukkaat pääsevät  töihin ja muualle.

Olenko ainoa, joka on ihan kypsynyt, vai kannattaako joku muukin laivojen ja terminaalien siirtämistä jonnekin helpommille vesille?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilijöille laivayhtiöiden toimesta oma kuljetus, joka sisältyisi matkan hintaan?

Vierailija
2/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kwtajanokalta lyhyt kävelymatka keskustaan, liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:43"]

Nyt alkaa vähän kypsyttää nuo ratikat, joita käyttävät myös risteilymatkailijat. Niihin ei välillä kerta kaikkiaan mahdu sisään (kaljakärryt, lapsikärryt ja matkalaukut punakoiden matkailijoiden lisäksi), ja esimerkiksi Katajanokalla juuri tämä risteilyporukan täyttämä nelosen ratikka on ainoa vehje, jolla asukkaat pääsevät  töihin ja muualle.

Olenko ainoa, joka on ihan kypsynyt, vai kannattaako joku muukin laivojen ja terminaalien siirtämistä jonnekin helpommille vesille?

[/quote]

tosi vaikealta kotimatkalta kuulosti. Voimahalit <3

Vierailija
4/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kestää. Sulla on kuitenkin kengät jalassa.

Vierailija
5/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi; mä olen töissä Länsisatamassa, työvuoro loppuu just kun Europa tulee satamaan. Käytän sporaa todella harvoin, mieluummin kävelen keskustaan.

Vierailija
6/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, älkää nyt mammaa pilkatko, ihan oikeesti kun pitäis päästä toistakymmentä kilsaa työpaikan suuntaan. No ok, voihan sitä kävellä sitten Aleksille, ottaa sieltä jonkun toisen ratikan, tai kävellä edelleen ja ottaa bussin, mutta saanko silti olla kypsynyt? Kun se on AINOA värkki, joka Skattalta kulkee ikinä mihinkään? Enkä ole hankkinut omaa autoa, eikös se kuitenkin ole ihan positiivista? Empatiseeratkaa nyt vähän.

Vierailija
7/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, mä olen elämässäni tuntenut todella paljon Skattalla asuvia, ja nelosta päivittäin käyttäviä, enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan asiasta.  Eikä  Pasilassa asujatkaan vingu Messukeskuksen takia täynnä olevista ratikoista eikä kolmosen käyttäjät turisteista ja Linnanmäestä.

Kapungissa on ihmisiä ja eri syistä eri reitit ja kulkuvälineet keräävät paljon käyttäjiä, siihen on vaan sopeuduttava tai muutettava maalle, voisi sopia sulle paremmin?

Vierailija
8/25 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tympii, kun risteilevät eläkeläiset matkalaukkujensa kanssa ahtautuvat neloseen. Mihinkään ei mahdu kunnolla edes seisomaan. Käyttäisivät risteilijöille sopivaa 4T:tä!

Vierailija
9/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako asutte siellä Hesassa?

Vierailija
10/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messukeskuksen ja Lintsin asiakkaat ovat keskimäärin mukavampaa väkeä kuin risteilyltä palaavat känniääliöt, jotka laulavat jotain jääkiekkojoukkueiden kannatuslauluja täyteen ääneen, yrittävät pokata, hönkivät tuhnuisia krapulahajuja naamalle ja läikyttävät kaljaa lattioille ja ihmisten päälle. Aijai sitä tuoksujen ja äänten kirjoa.

Vierailija
11/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bussiin änkeää lentomatkustajia valtavien reppujenda ja laukkujensa kanssa. Alkaa kyllä tympiä, saanko sympatiaa? Ja työmatka n 16 km

Vierailija
12/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Olisit miettinyt asiaa ennen muuttoa. Rasittavia nämä ehdoin tahdoin tiedossa olevan "haitan" (oli kyseessä sitten lentokenttä, varuskunta tai pussinperällä sijaitseva henkilöliikennesatama) viereen asumaan hakeutuvat, jotka välittömästi muuttonsa jälkeen alkavat märistä tästä epäkohdasta ja vaatia sen korjaamista.

Vierailija
13/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 11, saat sympatiani. Olin juuri tänään puristuneena huonovointisten ja isomatkalaukkuisten matkailijoiden keskellä kotimatkalla. Olen pahoillani, että valitan näin naurettavasta asiasta, vaikka muuten viihdyn siellä, missä asun. Enkä muuta maalle ;)

T: se kitisevä skattalainen

Vierailija
14/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko kaikkien pakko änkeä metroon siinä klo 8 aikoihin aamulla ja sitten taas 16-17 iltapäivällä?

Vierailija
15/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:58"]Äääh, älkää nyt mammaa pilkatko, ihan oikeesti kun pitäis päästä toistakymmentä kilsaa työpaikan suuntaan. No ok, voihan sitä kävellä sitten Aleksille, ottaa sieltä jonkun toisen ratikan, tai kävellä edelleen ja ottaa bussin, mutta saanko silti olla kypsynyt? Kun se on AINOA värkki, joka Skattalta kulkee ikinä mihinkään? Enkä ole hankkinut omaa autoa, eikös se kuitenkin ole ihan positiivista? Empatiseeratkaa nyt vähän.

[/quote]

Ota paatti.

Vierailija
16/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 23:58"]Äääh, älkää nyt mammaa pilkatko, ihan oikeesti kun pitäis päästä toistakymmentä kilsaa työpaikan suuntaan. No ok, voihan sitä kävellä sitten Aleksille, ottaa sieltä jonkun toisen ratikan, tai kävellä edelleen ja ottaa bussin, mutta saanko silti olla kypsynyt? Kun se on AINOA värkki, joka Skattalta kulkee ikinä mihinkään? Enkä ole hankkinut omaa autoa, eikös se kuitenkin ole ihan positiivista? Empatiseeratkaa nyt vähän.

[/quote]

Ota paatti.

Vierailija
17/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh mä pirullinen. Lentokenttäbussissa n kiva yrittää arvailla mitä kieltä ihmeet puhuu ja salakuunneltua saksalaisia ja hollantilaisia, minä kun ymmärrän heitä. Ja tosi harvoin kukaan on humalassa. Monesti on tullut juttua ja matka ollut hauska, jos jok ulkomaalainen alkanut kysyä neuvoa 

Vierailija
18/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hiljenen, ja myönnän itselleni olevani väärässä. Ehkä jopa pakkaan kassin ja menen risteilylle (Olympiaterminaaliin, kolmosella tai kakkosella).  Oikeesti, olette ihan oikeassa, mitä sitä kitisemään, kun on asuinpaikkansa valinnut, ja kivahan se on, kun ihmiset pääsevät reissaamaan jne. Lopetan valittamisen, ja kävelen, jos huonolta näyttää!

T: se vinettävä aloittaja

Vierailija
19/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea laivailemaan ja runno itsesi ratikkaan.

Vierailija
20/25 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Skattalla 20 vuotta ja tähän mennessä olen jo oppinut, mihin aikaan kannattaa välttää spåralla liikkumista. Enemmän mua häiritsee ne eestiläiset rekat pakokaasuineen. Siinä mielessä satama saisi siirtyä johonkin Vuosaaren tietämille, vaikka merestä ja laivoista noin yleensä tykkäänkin.