Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki vastasyntyneiden äideille

Vierailija
15.12.2013 |

Kapaloikaa vauvanne!! Siis oikeesti. Minä olen kolmen lapsen äiti - uusin on nyt 3 viikkoinen <3 ja nyt vasta kokeilin kapalointia tämän kanssa. Meillä on tollanen aden+anais merkkinen harsokapalo ja se on niiiiiiiiiin ihanankätevän mahtava!! Siihen, kun kääräisen pienen, niin sehän nukahtaa välittömästi (!) ja nukkuu vähintään kolme tuntia (!) heräämättä (!). Toi harsokapalo on tosi helppo laittaa ja vauvalla on siinä justiinsa sopivan lämmin eikä se hiosta yhtään. Megalämpimät suositukset siis täältä! En itse tiennyt noita kokeilla, kun kukaan ei ollut mulle koskaa moisesta vinkannut. Nyt olen oman osuuteni hoitanut ja teitä on informoitu :) :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään läpinäkyvä mainos...

Vierailija
2/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama kapaloliina, joka prinssi Georgellakin on? Prinssihän kuulemma ainakin alkuun valvotti vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kapaloinut ihan tavallisella pinnasängyn lakanalla. Meillä vauvat ovat nukkuneet tosi hyvin kapaloituina. llman kapalointia yöt ovat olleet hyvin paljon itkuisempia ja rauhatomampia.

Vierailija
4/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, sorry - eiks täällä saa mainita merkkejä? Pahoittelut, jos näin on. Mä oon vaan niin supertyytyväinen! :) Mä en oo aikaisemmin saanut nukkua näin hyvin vastasyntyneen kanssa ja illat on ollu muiden kanssa pelkkää kitinää. Aattelin, että samoja ongelmia on muilla ja halusin vain jakaa teille sen mikä meitä auttoi...

Ap

Vierailija
5/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen kapaloinut, ihan milloin mihinkin lakanaan tai peittoon. Ja kapalointia kyllä ehdottomasti kannataa ainakin kokeilla, yleensä vauvat rauhoittuu siihen.

t. monen äiti

Vierailija
6/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä vaan huusi kahta kauheammin kapaloituna. 

Vierailija
7/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kapalointi auttoi myös esikoisella. Kuopus oli sellainen elohiiri jo vastasyntyneenä, et kaikki kapalot aukesivat. Ei myöskään tuntunut rauhoittuvan siihen kapaloon yhtä hyvin kuin esikoinen. Mut kannattaa kokeilla, ehdottomasti. Meillä oli uniliina käytössä, jossa karhuntarrat.

Vierailija
8/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin tumpelo enkä osannut ikinä tehdä kovin hyvää kapaloa (jotenkin vauva pääsi aina luikertelemaan sieltä) kaduttaa jälkikäteen ettei hankittu jotain "oikeaa" kapaloliinaa millä se olis sujunut kätevästi..tuntui jotenkin turhuudelta mutta en ymmärrä miksi!? koska vauva kuitenkin nukkui hyvin kapaloituna (mieheni osasi laittaa sen paremmin)..3kk jälkeen ei sitten kapalointikaan auttanut kun oppi liikkumaan ja halusi itse päättää nukkumisasennon, mutta vastasyntyneenä jotain turvaa kapaloinnista kyllä saa<3

Vierailija
9/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 23:28"]

No meillä vaan huusi kahta kauheammin kapaloituna. 

[/quote]

Sama. Ei auttanut yhtään kapalointi iltaitkuihin. Sama vauva inhosi ja inhoaa edelleen myös vaunukopassa makaamista ja toppapukua. Selvästi siis ei pidä siitä, että liikkeitä rajoitetaan.

Vierailija
10/15 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä eilen hehkutin kapalointia yhdelle "hiekkalaatikkoäititutulleni" ja hän sanoi samaa, että n. 3-4 kk ikäisenä heillä ei enää peruskapalointi auttanut... mutta... kun kapaloi vauvan siten, että kädet jää kapalon ulkopuolelle, niin heillä uni taas maittoi ja sillä mentiin johonkin 7kk ikään. Saas nähdä miten meidän käy!

Ap

Vierailija
11/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vauvat kapaloinut, sitten vähän isommat laittanut unipussiin niin että kädet jää ulos eli "haalari" tyyppinen unipssi. Toimii.

Vierailija
12/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kapalointikaan ei auttanut. pahensi vain tilannetta. Sama oli kantoliinojen kanssa. Vaikka olisi ollut ilman vaippaakin kapaloissa, niin vauvalle tuli noissa liian kuuma, vaikka oli ihan tavallinen huoneilma.

Kannattaa kuitenkin jatkaa vinkin antoa. Kaikki eivät ole kapaloinnin hyödyistä kuulleet ja jollakullahan se kuitenkin toimii.

Vierailija
13/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaiseni on kapaloitu vauvana, oli levottomuutta. Synnärillä hoitajana ollut sisko opetti kapaloinnin.

Vierailija
14/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen puuvillalakana/flanelli/sideharso käy kapaloksi ei siihen tarvita erityistä kapaloliinaa.

edellinen

Vierailija
15/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi heinäkuun helteillä ja siksi kapalointi jäi aika vähälle. Kantoliinailukin sujui vasta syyskuussa, aikaisemmin meinattiin molemmat saada lämpöhalvaus;) Toinen oli niin perustyytyväinen tapaus, että kapalointi oli täysin turhaa ja liinailukin jäi vähälle, kun oli tyytyväinen ihan missä vaan. jos nyt onnistaa, niin tulossa taas heinäkuinen, katsotaan kapalointia vähän helteiden mukaan. Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla!