Facebook kohentaa itsetuntoani
Minä, irl-nynny olen löytänyt facessa kanavia itseni pönkittämiseen. En koskaan saa suunvuoroa enkä yhtään sanottua suoraan muutamille piikittelijöille, kun tapaamme kasvotusten. Nyt teen harkittuja avauksia, joista nämä tyypit oppivat jotain minustakin- eihän se ole heitä kiinnostanut.
Selkeästi huomaan, että kirjoitan näppärämmin kuin puhun. Yksi tahditon mummeli onkin pari kertaa saanut jauhot suuhunsa, kun olen nätisti, mutta suoraan sanonut (eli kirjoittanut) hänelle pari asiaa. Pian pakenee varmaan paikalta :)
Kommentit (2)
Lue vähän tarkemmin: sanoin, että kirjoitin nätisti.
Esimerkki. Tahditon mummeli kysyy painostani jotain vähän ikävään sävyyn. Ikinä en irl uskaltaisi vastata niin kuin kirjoitan: "tämä loukkaa minua".
Esimerkki. Hiukan paremmin toimeen tuleva kaveri tuputtaa minulle 4 kassia lasten vaatteita. Näistä 3 hän olisi itsekin voinut laittaa roskiin. Voin kirjoittaa "kiitos ei", koska minun ei tarvitse nähdä hänen loukkaantunutta ilmettään.
Ehkäpä jämäkkyys olisi ollut parempi sana otsikkoon.
Itsetuntosi on tosiaan heikoissa kantimissa, jos se kohoaa mudasta vain silloin, kun saat piikitellä muita. Se ei ole kovin kestävä tie, vaan itsevarmuuden ja onnen kokemuksen on lähdettävä sisäisestä maailmasta. Toivottavasti iän karttumisen myötä tämäkin oivallus syttyy.