Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten tehdä hyvä cv ??

Vierailija
15.12.2013 |

Olen tässä jo pitemmän aiakaa hakenut useihin töitä mutta en ole saanut vielä niitä. oma alani on matkailu/ravinto ala ja minulla on ollut pitemmän aikaa tässä työttömyys-masennus jakso, on ollut tosi vaikeeta aikaa ja nytkin valvon vaikka pitäs olla nukkumassa, stressaan vaan kaikkeaa..... oon käynyt työkkärissä kaiken maailman valmennuksissa että opitaan laittaan työhakemuksia ja bala pala... no vähän hömppä hommia musta ne oli tosiaa mutta ehkä siitä sitten jotain hyötyä oli. viime vuosista oon kuitenki oppinut aika paljon elämästä että pitää nauttia hyvistä hetkistä esi merkikski, ei niitä opi kirjoja pänttäämllä korkeakouluissa,niin aattelin että siitä on hyvä mainita miksei oo mitään työpaikkaa tai mitään siinä cv niinä niinä vuosina. mä olen sitten pitänyt siinä että esim 2011- 2013: elämänkoulu: opin paljon elämästäni ja otan nyt rennommin en purista ja osaan nauttia hyvistä hetkitsä. ja työkkärintäti sanoi että on hyvä just noin, työn antajat arvostaa raskaitakin kokemusta ja pidä tuo. oon kuitenkin täältä lukenut että elämänkoulu ois jotenkin huono ja juntti mitä??? en usko ja olen kokenut minun elämässä paljon enempi kun ne kultalusikkaperseessä syntyneet kokoomuslaiset!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sinun aloituksesi on niin täynnä peruskirjoitusvirheitä, että jo pelkästään sen vuoksi en kutsuisi sinua haastatteluun. Ts. jos et osaa kirjoittaa suomea edes alakoulutasoisesti hakemuksessasi niin miten pystyisit tuottamaan ammattilaiselta vaadittavaa työdokumentaatiota?

Elämänkoulu CV:ssä? Eli työtön tai lorvija? Elämänkoulu on vain tekosyy. Laita suoraan siihen kohtaan työtön, rehellisyys maan perii, miksi sitä pitäisi kaunistella?

Vierailija
2/5 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen hyvästä CV:stä mulle tuli ensimmäisenä mieleen juuri se ongelma, että hyvä CV on sellainen aukoton, pätevä osaamis- ja työkokemuslistaus, eli on vaikea tehdä CV:tä, jos siihen ei ole sisältöä. Ei auta mitkään kurssit ansioluettelon laatimisessa, jos se "substanssi" puuttuu.

Tämä siis ihan omasta kokemuksesta.

Sinuna en ryhtyisi kirjoittelemaan niitä "elämänkouluja" ansioluetteloon, mutta pyrkisin etsimään matkailu-/ravintola-alan lisäkoulutusta. Tai muuta lähelle liippaavaa. Opiskele kieliä työväenopistossa, tai mene atk-kursseille. Tällaisilla voi sitten "kaunistella" niitä työttömyysjaksoja. Kun haet töitä, kannattaa ensin ottaa yhteys puhelimitse työnantajaan. Joskus nimittäin haetaan nopeasti henkilöä eikä painotus ole ollenkaan sillä paperipuolella. Pitää vaan näyttää, että täällä on reipas ja aktiivinen ihminen heti valmiina aloittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä hyvä cv - voi joutua töihin?

Vierailija
4/5 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kirjoita työtön, ei mitään elämänkouluja.

Vierailija
5/5 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 10:17"]

No ainakin sinun aloituksesi on niin täynnä peruskirjoitusvirheitä, että jo pelkästään sen vuoksi en kutsuisi sinua haastatteluun. Ts. jos et osaa kirjoittaa suomea edes alakoulutasoisesti hakemuksessasi niin miten pystyisit tuottamaan ammattilaiselta vaadittavaa työdokumentaatiota?

Elämänkoulu CV:ssä? Eli työtön tai lorvija? Elämänkoulu on vain tekosyy. Laita suoraan siihen kohtaan työtön, rehellisyys maan perii, miksi sitä pitäisi kaunistella?

[/quote]

No haloo! Ei niitä työttömänäoloaikoja ainakaan alleviivaten kirjata ansioluetteloon laittamalla siihen "työtön"!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi