FB-trollin tunnustuksia
Loin facebookiin profiilin väärällä nimellä aikomuksena trolallailla ja pysyä perillä miten palvelu nykyään toimii.
En vieläkään ymmärrä miten joillakin taviksilla (ei julkkis tms) voi olla sadoittain ja jopa tuhansittain kavereita. Kukaan ei voi aidosti nimetä niin monta ihmistä tosielämässä (jos pidetään fb-kaveruuden rima siinä että on joskus vähintään tavannut ihmisen).
Sitten kommunikointi. Yksinkertaisiin juhla- tai merkkipäivän toivotuksiin ei vastata pääsääntöisesti mitenkään, puhumattakaan siitä että sitä lähtisi itse toivottamaan. Sanomattakin selvää ettei syvällisempi ajatustenvaihto tule kuuloonkaan.
En ymmärtänyt FB:n päälle kun olin siellä omalla nimellä ja vielä vähemmän ymmärrän sitä nyt. Joku puolijulkkis jonka on työn puolesta "pakko" käyttää sitä tai yritys joka tiedottaa asioita sitä kautta, mutta maija ja mattimeikäläisten väliseen kommunikointiin ei sitten kirveelläkään. Vähän sama kun takoisi päätä seinään.
Kommentit (6)
En ymmärrä, miten se voisi toimiakaan jos käyttää valehenkilöllisyyttä eli ei voi olla yhtään kaveria siellä.
Mitä sä oikein valeprofiililla haet? Siis miten homma toimii? Ethän sä voi saada sitä selville, jos et anna itsestäsi mitään, vaan vain seurailet?
Mun suurin "hobby" FB:ssä on kuulua pariin salaiseen ryhmään ja osallistua niiden keskusteluihin. Sen lisäksi seuraan muutaman ulkomailla asuvan kaverin elämää ja sitten on tietty chatti. Lisäksi järkkäämme tapahtumia FB:ssa, kutsuminen ja sopiminen on helppoa sitä kautta. Mun kannaltani mielekkäimmät toiminnot ei feikkiprofiileille näy.
Minulla on alle 150 kaveria, siivoilen kaverilistaa aina silooin tällöin. En halua sinne liikaa porukkaa, vaan sillä tavalla kiinnostavia ihmisiä ja tuutuja, joiden jutut ovat hauskoja, positiivisia, vastavuoroisia ja nokkelia. Face on nimenomaan huumorikäytössä. Kertoilen myös omia kuulumisiani tutuille, jotka asuvat kaukana. Jätän pois sellaisia ihmsiä, jotka ovat täysin passiivisia "stalkkaajia" ja joiden kanssa ei sitten olekaan mitään puhuttavaa.
Ihmsillä on monia tapoja käyttää koko palvelua.
En tosiaan käsitä mitä siitä voi saada irti, jos siellä on tekaistulla henkilöllisyydellä.
Jollain on esim. tuhat pelikaveria...
Mulla on yhteensä 800 kaveria, joista n. 500 on Pioneer trail pelikavereita, loput on kavereita.
Muutama harrasteryhmä siellä näytti olevan mutta ne piti sisällään tasoltaa aika välttäviä harrastajia.