Ok-taloasujat! Paljonko maksaa 2000 l öljyä (lämmitys)?
Kerrostaloasuja täällä haaveilee eräästä myynnissä olevasta omakotitalosta. On ilmoitettu lämmitysmuodoksi sähkö ja öljy, ja öljynkulutus 2000 l vuosi.
Ei mitään käryä, paljonko maksaa, osaatteko heittää osviittaa?
Kommentit (11)
Teboililla näyttää olevan 1€/litra tällä hetkellä (meille toimitettuna).
Voit vertailla noita hintoja netissä.
Aika peruskulutus taitaa olla. Meillä menee melkein tuplasti mutta asutaankin vanhassa ja harvassa talossa. Öljy on tautisen kallista. Vaihtaisin maalämpöön heti jos olisi 16000e ylimääräistä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 16:23"]
Kiitos nopeasta vastauksesta, nro 2.
Mitenkäs noin muuten, miltä 2000 litraa öljyä per vuosi kuulostaa, onko se paljon vai vähän?
Mikä lämmitysmuoto on paras/huonoin, mitkä ovat öljylämmityksen parhaat ja huonot puolet?
Jos joku viitsii avata asioita tietämättömälle, olen kiitollinen :)
ap
[/quote]Meillä menee öljyä n. 3000l vuodessa, joten ei toi musta ainakaan paljolta vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 16:23"]
Mitenkäs noin muuten, miltä 2000 litraa öljyä per vuosi kuulostaa, onko se paljon vai vähän?
Mikä lämmitysmuoto on paras/huonoin, mitkä ovat öljylämmityksen parhaat ja huonot puolet?
ap
[/quote]
No öljyn kulutushan riippuu paljon siitä minkä kokoinen talo on. Tuo 2000 l kuulostaa aika vähäiseltä määrältä jos se on ihan oikea todellinen kulutus. Onko siinä talossa jotain muutakin lämmitystä? Uuneja esim. tai ilmalämpöpumppu? Millä käyttövesi lämpiää, sähköllä vai öljyllä?
Oikeastaan öljylämmityksen ainoa hyväpuoli on se että se on suht varma. Niin ua helppo vaihtaa maalämmöksi :)
-5
Oikeastaan öljylämmityksen ainoa hyväpuoli on se että se on suht varma. Niin ua helppo vaihtaa maalämmöksi :)
-5
Meillä menee joku 2200 l/v ku lämmitettävää on 265 neliöö ja talo reilu 30v.
Ja maalämpöön ei ole niin kallis vaihtaa jos on vesikiertoiset patterit.
Öljyn hinta taitaa nyt olla reilun euron. 1000 litraa on minimimäärä minkä voi tilata kerralla, saahan sen maksaa erissä mutta iso menoerä aina on. Ei kai se ainakaan sähkölämmitystä huonompi ole.
En itse ikinä muuttaisi öljylämmitteiseen ok-taloon. Meillä on sähköpatterit, takka sekä ilmalämpöpumppu. Puu ei paljoa maksa, sillä kun lämmittää ja pistää lopuksi pumpun kierrättämään lämpöä, niin pärjää pitkään ilman pattereitakin. Meillä patterit päällä vain lasten (2kpl) makkareissa, muualla on lämmin tällä systeemillä. Toki neliöitäkin on vaan 137.
Lämmitysöljy maksaa tällä hetkellä noin 1euro 10 senttiä/litra. Esim. Nesteen kautta ostettaessa voi tehdä tilisopimuksen, ja maksaa laskun useammassa erässä.
ap