Huomasitteko, YLE johti oman agendansa edun mukaisesti harhaan ilmastokeskustelussa
Tuomio tuli: https://yle.fi/uutiset/3-11573775?origin=rss
Haastatellun sanoja vääristeltiin, jotta ilmastokeskustelu ei joutuisi huonoon valoon.
Kantelu kohdistui MOT ohjelman kohtaan, jossa toimittaja kysyy haastateltavalta, mikä ilmastokeskustelussa on pielessä.
Kantelun mukaan juttu vääristi haastateltavan sanoman yhdistelemällä lauseenpaloja hänen kolmeen eri kysymykseen antamistaan vastauksista. Kantelijan mukaan katsojalle jäi tämän seurauksena käsitys, ettei haastateltava olisi ymmärtänyt hänelle esitettyä kysymystä.
Kantelijan mielestä myös jutun olennaisin asiasisältö, ilmastokeskustelun leiriytyminen, jätettiin jutusta pois, vaikka hän korosti sitä kaikissa vastauksissaan.
Kommentit (5)
Sellaista agendan mukaista vastuullista journalismia. Jessika Aro voisi vaikka myöntää mitalin toimittajalle trollauksesta.
Yle on pahempi propagandakoneisto kuin Putinin söpösannaa mainostavat palstarollit.
On huomattu ja ihmetelty ettei YLE itse näe asiassa mitään väärää.
Koska he "hyvää tarkoittavana tahona" ovat kaikkien moraalittomien temppujen yläpuolella ja luovat itse omat sääntönsä.
Ei kannata koskaan mennä mukaan Ylen ohjelmiin, ellei saa itse nauhoittaa keskusteluja. Tässäkin tapauksessa uhrilla oli nauhoite ja se oli ainut syy, että Julkisen Sanan Neuvosto joutui antamaan tuomion.
Vihreä valhe.