Mies jolla ei ole vaatimuksia naisen koulutukselle?
Onko teidän mielestänne mies, jolla ei ole vaatimuksia naisen koulutukselle jotenkin tylsä? Siis hyvä asiahan se on, ettei tuijota pelkkää koulutusta kun ei sillä loppupeleissä kamalasti ole merkitystä. Mutta toivoisitteko että kuitenkin jotain merkitystä on?
Itse olen ihan amiksen käynyt, hakenut yhdesti amk:hon mutta en ole päässyt opiskelemaan minua kiinnostavaa alaa. Nyt lähden opiskelemaan toista ammattitutkintoa aikuiskoulutuksena, ehkä vielä joskus amk:hon ja ei ole mikään mahdottomuus että sen jälkeen vielä kouluttautuisin lisää.
Jos nyt ajatellaan miehiä, jotka vaativat naiselta korkeakoulututkintoa niin sellaisillehan en tietysti sovi. Mutta jos miehelle on "ihan sama" sille naisen koulutukselle ja on valmis ottamaan vaikka jonkun jolla ei ole mitään ammattia ja työkokemusta (eikä aio hankkiakaan) niin eikö se kumminkin kerro jostakin? Tulee mieleen, että mitä se mies sitten arvostaa?
Kommentit (9)
Meillä mies on koulutettu ja mä käynyt amiksen.
Jos olisi katsonut pelkkää koulutusta, niin ei olisi saanut mua.
Ja tällä hetkellä mä elätän meitä mun duunaripalkallani, koska mies sai potkut eikä ole vielä edes saanut kassasta rahaa.
Paljonpa on juuri nyt siis iloa tuolla miehellä siitä koulutuksesta....
Vakka kantensa valitsee, niin se vain on. Mutta jos asiaa puhutaan, niin suunnilleen tasavertainen koulutus olisi mielestäni paras yhdistelmä. Jos mies haluaa kouluja käymättömän vaimon, on vaarana, että hän hankkii pelkän kynnysmaton eli pystyy oman koulutuksensa varjolla pompottelemaan naista miten haluaa. Joskus ennen - siis noin sata vuotta sitten - oli vielä tavallista, että vain mies oli koulutettu. Naisia ei kolutettu, hehän jäivät kotiin naimisiin mentyään, ajateltiin.
Mutta hankalaa se osaa olla toisinkinpäin. Harvan miehen ego kestää sen, että nainen on pitkälle koulutettu ja kenties tienaakin selvästi enemmän.
Totta, kouluttamatonkin voi olla hankkinut sivistystä muualla kuin koulunpenkillä, sydämen sivistyksestä nyt puhumattakaan. Mutta ristiriitoja tuntuu olevan monen pariskunnan välillä eikä sukukaan aina hyväksy valintoja. Tavat ja tottumukset ovat erilaisia. Onhan siitä nähty juttuja tälläkin palstalla.
90% miehistä tuskin kiinnostaa naisen koulutus paskan vertaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:58"]
[/quote]
Mutta jos ei ole ihan mitään koulutusta, eikä halua tehdä koskaan töitä niin kai se jossain vaiheessa alkaa miestäkin haitata? Niin ymmärsin ap:n viestin, että kai mies kuitenkin arvostaa sitä että nainen käy töissä ja/tai hänellä on jotain suunnitelmia tässä elämässä..
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:40"]Tulee mieleen, että mitä se mies sitten arvostaa?
[/quote]Helppoa pillua?
Jos ei ole työkokemusta eikä sitä aio hankkiakaan niin eihän se nyt kauhean hyvältä kuulosta. Minä ainakin haluan miehen joka tekee elantonsa eteen jotain. Ei sillä koulutuksella väliä ole vaan sillä asenteella. Tapailin kerran työtöntä miestä eikä siinä mitään, mutta hänellä ei ollut aikomustakaan tehdä asialle mitään, niin kyllä se kertoo aika paljon ihmisestä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:00"]
[/quote]
Mutta jos ei ole ihan mitään koulutusta, eikä halua tehdä koskaan töitä niin kai se jossain vaiheessa alkaa miestäkin haitata? Niin ymmärsin ap:n viestin, että kai mies kuitenkin arvostaa sitä että nainen käy töissä ja/tai hänellä on jotain suunnitelmia tässä elämässä..
[/quote]
Useimmat kouluttamattomatkin kyllä käy töissä... Toisaalta esim. oma kouluttamaton äitini ei käynyt, ja isäni oli pelkästään tyytyväinen siitä, että äiti halusi olla perinteisessä naisen roolissa. Se avasi isälle ihan erilaisia mahdollisuuuksia luoda omaa uraa, ja hän nautti täysillä siitä ettei tarvinnut esim. tehdä kotitöitä. Ja heillä on aina ollut hyvä, rakastava ja molemminpuolin arvostava suhde, ei mikään sellainen että koulutetumpi pitäisi toista kynnysmattona ja halveksisi.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:00"]
[/quote]
[/quote]
No mutta koulutus ja ahkeruus/työntekohan eivät liity mitenkään toisiinsa.
Voi olla vaikka ikuinen opiskelija, joka vaan haahuilee ja haahuilee ja ihminen, joka meni heti peruskoulun jälkeen töihin.
Ei minusta ole ollenkaan tylsä. Itse pidän epäilyttävänä sellaisia, joille jollain koulutuksella on paljon merkitystä. Eihän se koulutus ihmistä mitenkään määritä kuitenkaan. Esim. sivistynyt ja keskustelutaitoinen voi olla ilmankin koulutusta.
Meillä kotona on niin että minä (nainen) olen akateeminen ja mies kouluttamaton duunari. Ja lapsuudenkodissani äiti oli vain 4 vuotta kiertokoulua käynyt kaupanmyyjä ja isä DI. En osaa ollenkaan ajatella jotain koulutusta kovin merkittävänä ihmisten välisissä suhteissa. Kyllä itselleni ainakin on tärkeämpää toisen mukava luonne, se että on hyvä olla yhdessä, seksuaalinen vetovoima jne.