Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine 94/64/99 Onko vaarallisen alhainen?

Vierailija
01.10.2020 |

Toinen mittaus: 99/62/97.

Aamulla mitattu.
Yöllä joko rytmihäiriöitä tai muuta vastaavaa.

Lääkettä verenpaineeseen jota syön on: Candexetil 16mg.

Koskaan aikaisemmin ei ole ollut lähelläkään vp noin alhaiset.

Sydämen sykkeeseen syön tenoprint 25mg. Syke on ollut yleensä n 75-88. kun on syönyt aamuisin 1 tapletin. Syke siis liian korkea.

Onko verenpaine vaarallisen alhainen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva

Vierailija
2/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisvärinä. Käy sydänfilmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei? Jos on nyt mennyt flimmeriin? Onko syke täysin tasainen?

Vierailija
5/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke siis noussut ja paineet laskeneet äkillisesti, lisäksi yöllä ollut rytmihäiriötuntemuksia? Syytä mennä päivystykseen välittömästi.

Vierailija
6/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huippaa, niin on liianalhainen. Mutta onkotuo 99 syke? Se on aivan liian korkea. Kävisin ainakin verenpainehoitajan juttusilla, jos en lääkäriaikaa saisi. Jos hän näkee sen tarpeelliseksi, niin varaa sinulle ajan lääkärille.

Vierailija
7/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandesartaanin annostarkistus? EKG olisi varmaan hyvä käydä otattamassa. Sykkeestä päätellen saattaa olla flimmeri päällä. Pääset kardioversioon, jos on uusi oire.

Vierailija
8/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis huippaavan noilla luvuilla. Syytä tutkia.

Vierailija
9/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasta paineesta usein syke nouseekin. Jos tämä on äkillistä ja sulla on sydänoireita käöy heti lääkärissä. Palstalta käsin on varsin vaikea tietää mikä tuon aiheuttaa.

Vierailija
10/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tollanen verenpaine

Vierailija
11/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi ilta verenpaine 88/48/n. 75. Sykettä en muista tarkasti, mutta 70 paikkeilla oli. Minulla ei mitään lääkityksiä. Verenpaine on ollut matala, mutta nuo olivat matalimmat arvot, mitä olen mitannut.

Viikonloppuna oli rytmihäiriöitä. Syke vaihteli 47-125 välillä tunnin aikana, vaikka istuin ihan paikallani.

Ihan h***tiä nämä koronainfektion jälkeiset sydänoireet. Ennen ei ole ollut mitään sydänoireita ja perusterve olen.

Vierailija
12/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keskiarvot likimain 100/65 ja pulssi n 50. Ei lääkityksiä.

Kerran tai pari vuodessa voi hetken huipata, kun on pitkään ollut paikallaan ja nousee nopeasti ylös - muutaman askeleen jälkeen saattaa tosiaan tasapaino horjua, mutta vain hetken ehkä pari sekuntia. Hankalampaa on jos ei siinä vaiheessa ole mitään mistä ottaa tukea. Muuta haittaa tuosta ei ole ollut.

Ei siihen ole terveysasemallakaan puututtu. Mutta jos on lääkitys, kannattaa ehkä kysyä omahoitajalta?m

Vierailija
13/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ei vaaralliselta kuulosta. Paineet ihan ok, syke samoin. Tai korkeahko tietty leposykkeeksi, mutta ei vaarallisen korkea. Sinällään on normaalia että kun verenpaine laskee, pulssi samalla nousee kompensoiden näin tavallista alhaisempaa painetta verisuonissa. Kun paine on matala, korkea syke saa veren kiertämään intensiivisemmin. Mutta jos nuo on sulle huomattavan outoja lukemia, ja yöllä sulla ollut rytmihäiriöitä, kannattaa ainakin soittaa ja kysyä ohjeet miten toimia. Mittaa vielä tuoreet paineet ennen kuin soitat niin tiedät onko samaa luokkaa edelleen.

Vierailija
14/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syke vain puolet 97:stä, alle 50, vaikka verenpaineet samaa tasoa kuin sinulla. Päivällä yläpaine voi käydä 115:sta, mutta aamulla herättyä voi olla satasen paikkeilla. Ei huimaa.

Vierailija
15/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin taju kankaalla noilla paineilla. Mua heitätättää ja pahasti jo 110/69 paineilla. Olen kyllä pitkäkin. 192 cm. En tiedä miten tuo pituus vaikuttaa. Mutta mua huippaa yleensä aina kun nousen pikkasenkaan liian nopeasti ylös jaloilleni.

Vierailija
16/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot kuivunu . juo vettä

Vierailija
17/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mittasin oman niin oli 88/55 ja syke 51. Mulla on aina ollut alhainen verenpaine. Joskus huippaa jos nousee seisomaan mutta ei kyllä muuten haittaa mitenkään.

Vierailija
18/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali verenpaine ainakin mulle.

Vierailija
19/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuo kolmas luku on?

Verenpaine ilmoitetaan yleensä systolisena ja diastolisena paineena eli esim. 120/70. Sairaalassa saatetaan huomioida myös ns. keskipaine. Mutta tuo kolmas numero on tuskin keskipaine. Vai oletko ilmoittanut myös sydämen sykkeen? Sitä ei normaalisti kirjata noin.

Vierailija
20/26 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken mittasin niin oli: 123/72/96 ja

114/69/94

Yöllä oli vasemmalla puolella sydämen lyöntejä ikään kuin pieniä sähköiskuja olisi ollut.

Ja kolme yötä takaperin tuntui keskellä rintaa värähtelyä/vapinaa.

On ollut silloin tällöin ennenkin.

5.10 on aika varattu lääkärille.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme