Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi jotain allergialääkettä sitkeään flunssalimaan!

Vierailija
12.12.2013 |

Onko tavallistakin? Kallis lääke, maksoi 3 kertaa enemmän kuin antibiootti, mutta hyvä ettei henki lähtenyt, sillä sydän alkoi hakata suunnilleen 200 kertaa minuutissa ja pelkäsin, että kuolen. Luin lääkkeen selosteen vasta tuon jälkeen ja niinhän siellä luki, että voi aiheuttaa sydämen nopealyöntisyyttä. EIkö ole muka vaarallista?

Heitin roskiin, sinne meni yli 20 euron lääkkeet! En mene enää yksityiselle, sai varmaan tuostakin jotain sponsorirahoja!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäitä, kun eivät osaa hillitä ittejään, nuo kirjottelijat, jotka yrittää lietsoa jotain riitaa. Puhuisitteko nuin normi elämässä, face to face?

Kyse oli lääkkeiden sivuvaikutuksista...

Itsellenikin lääkäri määräsi, joskaan en syönyt niitä, mutta säilytän ja ajattelin kokeilla josko niistä saisi jotain inspistä elämään, vaikkei siis enää flunssa olekkaan.

Vierailija
2/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin Duact. Se tehoaa yleensä hyvin tukkoisuuteen vähentäen limakalvoturvotusta. Se siis helpottaa oireita sillä välin, kun flunssa parantuu itsekseen. Sivuvaikutuksena voi olla sydämen tykytystä, joka yleensä ei ole niin hankala oire, että ihmiset sen takia keskeyttäisivät kuurin. Se ei ole myöskään vaarallista.

Ei flunssaan ole olemassa muuta kuin oireita helpottavia hoitoja.

Vierailija
4/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän sinä olet, kun viskaat kalliit lääkkeet roskiin ottamatta yhteyttä lääkäriin. Käyttäydyt kuin kiukkuava uhmaikäinen. Lääkkeitä ei saa edes heittää roskiin, tiesitkö sitä? Kaiva ne tropit sieltä roskapussista ja tilaa uusi aika lääkärille. Jos et niitä troppeja pysty käyttämään, niin vie apteekkiin, josta ne lähetetään tuhottavaksi samaan tapaan kuin vanhentuneet lääkkeet.

Vierailija
5/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, varmaan Duact tai Aerinaze. Hyviä lääkkeitä tukkoisuuteen. Antibiootilla ei tee yhtään mitään jos ei ole bakteeritulehduksesta kyse. En tiedä oletko ap itse niitä, mutta mä saan päänsärkyä näistä "mulla on flunssa, tarvii varmaan mennä hakeen antibiootti" -ihmisistä.

Vierailija
6/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääke oli tämä Aerinaze ja olen käynyt lääkärissä varmaan viimeksi 10 vuotta sitten. Ja kyllä varmasti tiedän, auttaako antibiootti vai ei eli onko bakteeritulehdus vai ei, koska olen itse hoitaja., mutta sitä en ymmärrä, miten annetaan vaan reseptit kouraan, mutta ei selvitetä, kumpi on virus vai bakteeri, jos kestänyt jo monta viikkoa. ap.

Vierailija
7/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitkäkestoista tautiakaan ei testata verikokein tai muuten? Lyödään vaan resepti kouraan, otetaan rahat ja seuraava potilas! ap.

Vierailija
8/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:55"]

Eli pitkäkestoista tautiakaan ei testata verikokein tai muuten? Lyödään vaan resepti kouraan, otetaan rahat ja seuraava potilas! ap.

[/quote]

Ai se olikin ongelma, olisit heti sanonut. Raivosit vaan tuosta että allergialääkettä määrättiin flunssaan ja vastuullisesti heitit lääkkeet roskiin. 

Vierailija
9/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:58"]

[/quote]

Ai se olikin ongelma, olisit heti sanonut. Raivosit vaan tuosta että allergialääkettä määrättiin flunssaan ja vastuullisesti heitit lääkkeet roskiin. 

[/quote]

No itekö kierrätät kaiken? Harmittaa, että maksan lääkärille, joka ei tutki kunnolla, eikä edes sano, että joku pilleri voi aiheuttaa kauheita oireita, kuten tämä...ihan kuin paniikki, kun sydän alkaa lyömään yhtäkkiä 3 kertaa nopeammin kuin tavallisesti, kun makaan kuumeessa ja kipeänä sängyssä, etkä saa hoitoa siihen, mikä oikeesti vaivaa, koska ei tutkita!ap.

Vierailija
10/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistät ap kuvitteli lääkärissä tapahtuvan? Ei se flunssa lääkärikäynnillä poistu eikä antibioottien syöminen turhaan ole fiksua. Duact oletettavasti kyseessä, se ei vain sovi kaikille ja sitähän ei tiedä ennen kuin on kokeillut. Ei lääkäri sitä päältä päin potilaasta näe!

Vierailija
11/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:58"]

[/quote]

[/quote]

No itekö kierrätät kaiken? Harmittaa, että maksan lääkärille, joka ei tutki kunnolla, eikä edes sano, että joku pilleri voi aiheuttaa kauheita oireita, kuten tämä...ihan kuin paniikki, kun sydän alkaa lyömään yhtäkkiä 3 kertaa nopeammin kuin tavallisesti, kun makaan kuumeessa ja kipeänä sängyssä, etkä saa hoitoa siihen, mikä oikeesti vaivaa, koska ei tutkita!ap.

[/quote]

En ole tuo jolta kysyit enkä todellakaan kierrätä kaikkea, mutta sen minäkin tiedän että LÄÄKKEITÄ EI HEITETÄ ROSKIIN. Jos et hoitajana tätä tiedä tai piittaa siitä, niin en todellakaan haluaisi joutua potilaaksesi.

Vierailija
12/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä hoitajaksi jotenkin oudon vauhkon ja tietämättömän oloinen.

Se on kyllä ihan totta, että jos on pitkään ollut oireita niin luulisi että yksityisellä tutkitaan jo vähän tarkemmin sen sijaan, että vaan annetaan joku resepti. 

Vierailija
13/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, miten hoitaja ei voi tietää, että kaikista lääkkeistä tulee jollekulle ihmiselle sivuoireita? Pitäisikö siis kaikkien lääkkeiden määrääminen kieltää, koska niistä niitä sivuoireita tulee?

Miksi hoitaja ei kysy lääkärissä, että mitä tarkoitusta varten lääke annetaan? Miksi hoitaja ei kysy mahdollisista sivuoireista? Ihmettelen tätä, koska itse kysyn nämä asiat.

Miksi hoitaja ei pyydä yksityiseltä lääk'riltä verikokeita, jos kokee ne tarvittaviksi? Yksityisellähän tekevät mielellään paljon kokeita, koska niistä kaikista tulee maksu...

Vierailija
14/16 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:28"]

Onko tavallistakin? Kallis lääke, maksoi 3 kertaa enemmän kuin antibiootti, mutta hyvä ettei henki lähtenyt, sillä sydän alkoi hakata suunnilleen 200 kertaa minuutissa ja pelkäsin, että kuolen. Luin lääkkeen selosteen vasta tuon jälkeen ja niinhän siellä luki, että voi aiheuttaa sydämen nopealyöntisyyttä. EIkö ole muka vaarallista?

Heitin roskiin, sinne meni yli 20 euron lääkkeet! En mene enää yksityiselle, sai varmaan tuostakin jotain sponsorirahoja!

[/quote]

Teit ympäristörikoksen heittäessäsi lääkkeen roskiin :(. Se on ongelmajäte, joka hävitetään apteekissa.

Tavallista on, jos on tarpeen. Itselläni pseudoefedriini auttaa aina tehokkaasti poskiontelovaivaan.

Vierailija
15/16 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tavallinen sivuoire, itsellenikin tulee Duactista vastaavaa. Auttaa kuitenkin tukkoisuuteen, varsinkin poskiontelontulehdukseen. En ole kuullut että joku olisi niihin tykytyksiin kuollut, joten en välitä siitä :)

Vierailija
16/16 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Duactia joskus silloin tällöin. Lähinnä käytän Duactia, jos olen tulemassa räkätautiin. Yksi korvalääkäri kertoi, että jos ottaa Duactin, kun on tulossa räkätautiin, voi räkätauti mennä ohi. Duacti kuivaa limakalvoja ja silloin ei räkätauti pääse valloileen ja sitä ei tule.

Minulla ei Duactista tule mitään sivuoireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan