Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin siihen lopputulokseen, että kaksi introverttiä ei sovi yhteen! Seuraavaksi otan extrovertin miehen

Vierailija
01.10.2020 |

Lopulta se alkoi mennä siihen, että kumpikaan ei "jaksa" kysellä toisen kuulumisia tai keskustella suhteen tilasta. Molemmat vaan vetäytyy kuoreensa puhumattomana kun ei vaan huvita. Molemmista aina tuntui siltä, että itse joutuu tekemään enemmän sitä "sosiaalista työtä" suhteen eteen ja toinen vaan on hiljaa kuoressaan.

Kyllä mulle vaan sopii paljon paremmin joku energinen ekstrovertti. Sellainen joka hoitaa puhumisen ja jaksaa aina sanoa huomenta, hyvää yötä, kysyä kuulumisia ym. pieniä asioita. Eikä niin , että itse joutuu väkisin kaivelemaan toisesta ulos edes jotain kun itsekään ei jaksais.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
2/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintosita kuulla jos täällä on joku, joka olisi saanut introvertti-introvertti suhteen toimimaan. Mun kohdalla se oli tosi raastava suhde, ja aina mietin että piittaakohan toi edes yhtään musta, ja se mietti ihan samaa.

Onkohan se vaan niin että liian samanlaiset ei vaan voi olla yhdessä. Voin kuvitella miten kaksi suupalttia ottaisi yhteen nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta.

Älä sit avaa aloituksia mitkä ei kiinnosta, idiootti.

Vierailija
4/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi introverttiä ei välttämättä sovi yhteen, mutta ainakin itsellä on toiminut hyvin kahden introvertin suhde jossa asutaan erillään, arkisin tehdään töitä tahoillamme ja nähdään viikonloppuisin. Siinä viikon aikana ehtii jo tulla ikävä, eikä henkisesti ala rassata että toinen on siinä 24/7.

Vierailija
5/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintosita kuulla jos täällä on joku, joka olisi saanut introvertti-introvertti suhteen toimimaan. Mun kohdalla se oli tosi raastava suhde, ja aina mietin että piittaakohan toi edes yhtään musta, ja se mietti ihan samaa.

Onkohan se vaan niin että liian samanlaiset ei vaan voi olla yhdessä. Voin kuvitella miten kaksi suupalttia ottaisi yhteen nopeasti.

Voit ehkä kuvitella tapahtuman muttet siihen liittyviä seikkoja, tunteita tai seurauksia. Introverttina sulle se ehkä olisi kauhistus mutta suupalteille business as usual, eikä mikään huomionarvoinen tapahtuma.

Vierailija
6/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekstroverttiko jaksaa katsella kuoreen vetäytyvää puhumatonta?

Itse Introvertti.

Vierailija
7/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko sit itse ollut liian epävarma/needy kun ei mulle riitä se, että toinen vaan möllöttää hiljaa eikä siitä saa mitään irti. Tylsää ainakin on, ja rassaavaa kun on ns. yksinäinen toisen kanssa. Paljon paremmalta tuntuu olla ihan reippaasti YKSIN kuin tolleen muka yhdessä.

Vierailija
8/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi introverttia sopii hyvin yhteen, meillä tosin kemia kohtaa niin hyvin, että olemme toisillemme ainoita, jotka eivät kuluta juuri lainkaan sosiaalista patteria. Ekstrovertin kanssa suhde oli kamala, koko ajan riitoja kun toinen halusi mennä kylään ja kutsua kylään ja itse olin jo ihan loppu.

Vierailija
9/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ekstroverttiko jaksaa katsella kuoreen vetäytyvää puhumatonta?

Itse Introvertti.

Lähinnä mietin että ektrovertti voi saada sen introvertin vetäytymään ulos kuorestaan, kun taas toisen, vääränlaisen möllöttäjän kanssa molemmat vaan menee syvemmälle omiin kuoriin.

Vierailija
10/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä ekstroverttiraukkaa, joka sinun kynsiin joutuu. Kirjoituksesi perusteella sinä et sovi yhteen kenenkään kanssa. Älä loukkaannu, olen itse samanlainen ääri-introvertti, ettei minusta ole parisuhteeseen, enkä sitä edes onneksi kaipaa. Sellainen olisi oikeasti kidutusta minulle.

Vierailija
11/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mieheni kummatkin ollaan introverttejä. Ei se tarkoita sitä etteikö me osattaisi keskustella keskenämme tai et me mietittäis välittämmekö toisistamme. Yli 8 vuotta ollaan oltu yhessä. Tykätään vaa viettää aikaa myös yksin ja viihdytään kumpikin parhaiten kotona.

Vierailija
12/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on pelkkää häränpaskaa.

Kaksi introverttia sopii parhaiten yhteen kun ymmärtää toisiaan.

Vierailija
13/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se tuntuu toimivan vain niin, että nainen on introvertti ja mies ekstrovertti. Itse olen seurustellut ekstrovertin kanssa ja siitä ei tullut lopulta yhtään mitään. Minulle sopisi ehkä parhaiten ambivertti, toisen introvertin kanssa kuvittelisin suhteen olevan juuri tuollainen kuin ap kuvaili.

M31

Vierailija
14/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ap kitisee että mies on liian mykkä joten ap joutuu hoitamaan kaikki keskustelunaloitukset. Ratkaisuksi hän haluaa miehen joka hoitaa kaikki keskustelunaloitukset ja sietää ap:n introverttiyttä.

Vierailija
15/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ap kitisee että mies on liian mykkä joten ap joutuu hoitamaan kaikki keskustelunaloitukset. Ratkaisuksi hän haluaa miehen joka hoitaa kaikki keskustelunaloitukset ja sietää ap:n introverttiyttä.

Mikä tässä on vikana, jos ottaa sellaisen joka on luonnostaan puheliaampi? Molemmat voittaa. Jotkut sosiaaliset myös tykkkää olla hiljaisten kanssa, koska pääsevät itse puhumaan enemmän. Ja se hiljainen tykkää, kun ei itse tarvi puhua niin paljon. Jotkut ihmiset on puhujia, toiset kuuntelijoita.

Vierailija
16/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä ekstrovertti & introvertti- pariskuntakaan ole hyvä. Mun mies on ekstrovertti, minä introvertti. Yhteiselämää takana 20 vuotta ja koko ajan saan mieheltä palautetta puutteistani. Eli olen kuulemma liian hiljainen, en puhua pälpätä koko ajan, en innostu satasella pienemmistäkin asioista vaan olen liian jalat maassa- tyyppi, en halua olla koko ajan ihmisten ympäröimänä ja viettämässä kaveri-iltoja ja lomia kavereiden kanssa, en ole some ihminen ja kuulemma olen epänormaali kun en jokaista elämäni pieraisua jaa facessa, instassa jne. 

Vierailija
17/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja tykkään ekstroverteistä miehistä. Tai eihän nämä mustavalkoisia asioita ole, mutta sellaisista, joilla tämä puoli on vahvempi. Se vetää minustakin avoimempaa ja sosiaalisempaa puolta esille. Sitten taas jos mun pitää johtaa keskustelua, se on liian raskasta.

Vierailija
18/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin vahvasti introvertti. Mieheni on ambivertti, joka on kuitenkin vähän enemmän introverttiyteen kallellaan. Tämä toimii ihan hyvin. Mies on ulospäin suuntautunut, jolla on paljon omia menoja kodin ulkopuolella, mutta ei halua meille vieraita, vaan koti on meille molemmille pyhä rauhoittumisen paikka. Puuhaillaan omiamme ja joskus jopa satutaan samaan aikaan syömään yhdessä. Jutustellaan ja ollaan muutenkin yhdessä kun siltä tuntuu, mutta tullaan toimeen myös yksin.

Vierailija
19/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin introverttina seurustella ekstrovertin miehen kanssa. Eihän siitä mitään tullut, kun en jaksanut sitä jatkuvaa tarvetta keskustella - meni hermot, kun ei saanut rauhassa miettiä omia asioitaan, joku vaati koko ajan huomiota. Eikä edes nähty kuin lähinnä viikonloppuisin.

Tulin siihen tulokseen, että olen mieluummin yksin. kuin yritän koko ajan väkisin olla sosiaalinen. 

Vierailija
20/37 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten taas jos mun pitää johtaa keskustelua, se on liian raskasta.

Ihmettelin niin pitkään, että miksi tunnen olevani suhteessa ihan kamalan väsynyt ja henkisesti loppu ja sit tajusin että syy oli just tämä! Jouduin AINA olemaan kaikkien keskustelujen johtaja ja ylläpitäjä.