Harrastukset pitäisi nyt laittaa kiinni
Veikkaan, että nuo kouluissa tartunnan saaneet oppilaat on saaneet tartunnan pääasiassa harrastuksistaan. Harrastusjutut pitäisi laittaa nyt ainakin kuukaudeksi kiinni.
Kommentit (25)
Harrastuksissa pitää olla turvavälit. Ainakin täällä on vähennetty osallistujien määrää niin, että voidaan olla harvemmassa. Ei ole mikään sylki ja räkä lentää laji. Siinä ei edes hengästytä.
Itse olen myös ehdotellut isompaa salia, joka on usein vapaana. Se ehdotus ei kyllä mennyt läpi. :(
Hoitakaa ensin isommat ongelmat ennenkuin hyökkäätte tavallisten ihmisten arkiliikunnan kimppuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3892428/kohta-leviaa-korona-ifk-meinaa-…
Omat harrastukset on onneksi aika kotona tapahtuvia (lukeminen, maalaaminen, puutarhanhoito ja musiikki), joten ainoa jonka sulkeminen harmittaisi on kirjasto. Täällä kirjasto toimii osan aikaa omatoimikirjastona, on siis auki klo 6-22, josta aamulla 6-11 ja illalla 18-22 pääsee sisään kirjastokortilla ja pinkoodilla palauttamaan kirjoja ja noutamaan varauksia. Olen käynyt nyt korona-aikaan useinmyöhään iltasella, yökyöpeli kun olen, eikä ole kuin kerran ollut muita koko kirjastotiloissa. Eikä tungosta ole ollut edes normiaukioloaikoina, hyvin on saanut pidettyä väliä muihin asiakkaisiin. Nyt tuli vielä maskisuosituskin, itse olen käyttänyt keväästä saakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat toimet kuin keväällä vuoden loppuun. Itse toteutan sitä linjaa, käyn harvakseltaan kapassa ja ulkoilen hiljaisemmilla paikoilla (hki). Maskipakko ja maskit myös asiakaspalvelijoille.
Kapassa? Niinku kapakassa?
Kaupassa.
Kyllä ne ra vintolat ym paikat tyhjenevät ilman määräyksiäkin jos tartunnat äityvät kovasti kasvamaan. Ei koko yhteiskunta ole ollut suljettuna. Nyt pitäisi vain vähentää kontakteja eli raflat, isot tapahtumat, salit, kirjastot yms kiinni. Tietyt alat kärsivät nyt ja heitä pitäisi tukea tämän kriisin yli. Italian mafialle heitetyt rahat voisi täälläkin käyttää. Uskon että rokote tulee ja tilanne rauhoittuu. Myös muun maailman tilanne täytyy muuttua, emme elä saarella.