Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuorten miesten asettaminen huonompaan asemaan sukupuolen perusteella on hyväksyttävää?

M18, kohta pakkoarmeijaan
30.09.2020 |

Yksi sana, asevelvollisuus. Miten voi olla, että tämmöinen Suomessa vielä vetelee eikä koulun yhteiskuntaopin kirjojen tasa-arvo kappaleessa mainita edes.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa nyt jo näiden aloitusten spämmääminen tänne.

Vierailija
4/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko asevelvollisuus miehiltäkin pois tai sitten naisillekin jonkinlainen pakollinen kansalaispalvelut. JA HUOM! synnytys ei ole sellainen! Tuon sanoin siksi, ennen kuin joku vetää jo loppuun kalutun synnytyskortin tällaisessa keskustelussa esiin.

Vierailija
5/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyvä että joku pakottaa pois sieltä peräkamarista edes hetkeksi. Oikeasti, se tekee sulle hyvää. Älä stressaa.

Vierailija
6/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko asevelvollisuus miehiltäkin pois tai sitten naisillekin jonkinlainen pakollinen kansalaispalvelut. JA HUOM! synnytys ei ole sellainen! Tuon sanoin siksi, ennen kuin joku vetää jo loppuun kalutun synnytyskortin tällaisessa keskustelussa esiin.

*Kansalaispalvelus.

Vierailija
7/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan oikein. Siksi kannattaa miettiä, ketä äänestää.

Vierailija
8/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan hyvä että joku pakottaa pois sieltä peräkamarista edes hetkeksi. Oikeasti, se tekee sulle hyvää. Älä stressaa.

Hyvää se tekisi naisillekin. Älkää stressatko.

Vierailija
9/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet palstaa huonosti. 

Olen useita kertoja julistanut, että palstapäätösvaltani perusteella tilanne muuttuu.

Jos sinusta tuntuu, ettei minulla jostain omituisesta syystä ole oikeutta kyseiseen päätökseen, josta olette kirjoittaneet vuosien ajan, niin ehdotan yhteydenottoa päättäviin tahoihin.

Jostain yllättävästä syystä Aihe vapaa ei päätä kyseisestä asiasta. 

Vierailija
10/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää se tekisi naisillekin. Älkää stressatko.

Varmasti ja uskon että se muuttuukin niin lähivuosina, mutta tiedätkö, sitten sinä jännittäisit sitä vielä enemmän kun olisi vielä paljon nuoria tyttöjä siellä. Ota se ihan koulutuksena vaan. Se koulutus on etu, jota kääkät edelleen työelämässä arvostaa eikä sitä monella ikäiselläsi naisella sitten ole.

Vierailija
11/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehethän itse ovat tämän keksineet, ja silti nillitätte tästä vain NAISILLE. Niin tyypillistä että kaikki miehen aiheuttama sonta on kaikkien muiden vika. Väkisinmakaaminenkin on uhrin vika, te miehet olette mestareita ulinassa ja toisten syyttelyssä sekä uhriutumisessa.

Miksi sukunimi on ok vain toiselta tullessa? Miksi miehet saa syrjiä sukunimellään muita? katson mielelläni miesten syrjintää, sitä samaa te miehet teette naisille.

Minä en syrji naisia enk aio vaatia tulevaa vaimoani vaihtamaan sukunimeään. Arvostan naisia mutta minusta silti tuntuu asevelvollisuus syrjivältä.

Vierailija
12/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehethän itse ovat tämän keksineet, ja silti nillitätte tästä vain NAISILLE. Niin tyypillistä että kaikki miehen aiheuttama sonta on kaikkien muiden vika. Väkisinmakaaminenkin on uhrin vika, te miehet olette mestareita ulinassa ja toisten syyttelyssä sekä uhriutumisessa.

Miksi sukunimi on ok vain toiselta tullessa? Miksi miehet saa syrjiä sukunimellään muita? katson mielelläni miesten syrjintää, sitä samaa te miehet teette naisille.

Nyt on vuosi 2020 ja naishallituksella näytön paikka, etä tasa-arvo otetaan todesta myös Suomessa ulottamalla naiset asevelvollisiksi, kuten miehetkin ovat.

Toisekseen uhriutumisen mestari olet sinä, joka vedit raiskayskortin tähän kohtaan.

Kolmanneksi sukunimen on saanut valita jo pari vuosikymmentä, joten se siitäkin.

Vierailija
13/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luet palstaa huonosti. 

Olen useita kertoja julistanut, että palstapäätösvaltani perusteella tilanne muuttuu.

Jos sinusta tuntuu, ettei minulla jostain omituisesta syystä ole oikeutta kyseiseen päätökseen, josta olette kirjoittaneet vuosien ajan, niin ehdotan yhteydenottoa päättäviin tahoihin.

Jostain yllättävästä syystä Aihe vapaa ei päätä kyseisestä asiasta. 

Aihe vapaa ei päätä mistään asiasta. Silti siellä valitetaan päivittäin monenlaisista epäoikeudenmukaisuuksista.

Vierailija
14/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Poliittista tahtoa tämänkin asian muuttamiseen vaadittaisiin. Kannattaa siis pyrkiä olemaan poliittisesti edes jollain tasolla aktiivinen.

Vierailija
15/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten voi olla, että tämmöinen Suomessa vielä vetelee eikä koulun yhteiskuntaopin kirjojen tasa-arvo kappaleessa mainita edes."

Miksi pitäisi, koska se on eri asia.

Vierailija
16/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella siitä poikain kesken eikä mammapalstalla.

Vierailija
17/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten voi olla, että tämmöinen Suomessa vielä vetelee eikä koulun yhteiskuntaopin kirjojen tasa-arvo kappaleessa mainita edes."

Miksi pitäisi, koska se on eri asia.

Mitä?

-Kyseessähän on malliesimerkki valtiollisesta syrjinnästä.

Vierailija
18/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti selittää. Jonkun fiksumman selityksessä olisi ollut joku logiikkakin.

Vierailija
19/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käyminen tekee jokaiselle miehelle hyvää. Oppii kuria, järjestystä, täsmällisyyttä, suunnitelmallisuutta, kovuutta, tiimityötä ja kunto kasvaa.

Naisille tekisi vielä parempaa, saisivat sitä johtajakoulutustakin jota tulevaisuudessa arvostetaan.

-Eikö näin?

Vierailija
20/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M18 voi ihan syyttää miehiä ko. järjestelmän luomisesta ja ylläpidosta.

Sitähän minä olen aina sanonut, että tyttö on uhri.